فرهنگی‌هنری 12:21 - 09 بهمن 1393
رئیس سازمان سینمایی گفت: ما آمده‌ایم تا هنرمندانی مثل آقای کریمی راحت‌تر فیلم بسازند زیرا آنقدر استعداد و علاقمند به سینما در ایران وجود دارد که می‌توان گفت ایران به معنای واقعی یک مدرسه سینما است.

به گزارش ایسنا،حجت‌الله ایوبی عصر گذشته 8 بهمن ماه به بازدید از پشت‌صحنه فیلم "نیمرخ‌ها" به کارگردانی ایرج کریمی رفت و از نزدیک در روند فیلمبرداری این پروژه سینمای قرار گرفت.

وی در ابتدا ضمن خسته نباشید به تمامی عوامل این فیلم با اشاره به اینکه وقتی وارد این لوکیشن شدم احساس مثبتی دریافت کردم، گفت: به نظر می‌رسد میان تمامی عوامل این فیلم یک همدلی و دوستی وجود دارد که امیدواریم این همدلی در تمام سینمای ایران دیده شود.

رئیس سازمان سینمایی درباره فیلم‌سازی کارگردان این پروژه بعد از 8 سال نیز اظهار داشت: امیدواریم که این غیبت آقای کریمی دوباره تکرار نشود و با احساس خوب و مثبت به ساخت فیلم‌ ادامه دهد.

وی همچنین درباره حضور "نیمرخ ها" در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجرگفت: ما حتما از این آثار استقبال و حمایت می کنیم ،این فیلم از جمله چند فیلمی است که منتظر هستیم تا به جشنواره بین المللی فیلم فجر برسد و امیدوارم که بتوانیم در اردیبهشت ماه سال آینده بخش بین‌الملل را به خوبی برگزار کنیم و میزبان فیلم "نیمرخ‌ها" در آن باشیم.

ایوبی در ادامه درباره روند ساخت فیلم "نیمرخ‌ها" سوال کرد که کریمی کارگردان این پروژه در پاسخ گفت: تقریباً بعداز 8 سال حضور دوباره‌ام برای ساخت "نیمرخ ها "بدون همدلی و همکاری همه عوامل فیلم و بازیگران امکان‌پذیر نبود.

وی افزود : بعد از 8 سال کار نکردن در مقام کارگردان که آن هم دلایل خاصی برای خودش داشت در نهایت با مساعد شدن فضای کارگردانی علاقه مند به ساخت فیلمنامه "نیمرخ ها" شدم که در این مسیر آقای حضرتی به عنوان تهیه کننده خیلی کمک کردند.

کریمی با اشاره به اینکه بسیار انرژی مثبت و خوب در زمان کار از عوامل فیلم گرفتم، ادامه داد: بنابراین امیدوارم فیلم‌ اثر خوبی شود تا توانسته باشم جواب این همه خوبی عوامل را بدهم.

وی افزود: بالاخره همه فیلم را به اسم کارگردانش می‌شناسند ومن مسئول خوب یا بد شدن فیلم‌ هستم هر چند احساس می‌کنم زحمتی که برای ساخت این فیلم شده نتیجه خوبی خواهد داشت.

این کارگردان سینما در ادامه خطاب به ایوبی گفت: از شما بابت دعوت فیلم برای بخش بین‌الملل جشنواره فجر سپاسگزارم و امیدوارم "نیمرخ‌ها" شایستگی آن را داشته باشد که در بخش بین‌الملل جشنواره پذیرفته شود.

کریمی همچنین در پاسخ به سوال ایوبی درباره داستان فیلم توضیح داد: قصه فیلم در واقع یک ملودرام مدرن و عاشقانه است. قصه یک خطی آن درباره زوج جوانی است که مرد به دلیل بیماری سرطان روز‌های آخر عمر خود را سپری می‌کند.

وی اضافه کرد: در واقع قصه درباره رقابت مادر و همسر این جوان در آستانه مرگ برای پرستاری از او است. یعنی درگیری دو آدم بر سر یک اتفاق مثبت است.

کارگردان فیلم باغ های کندلوس ادامه داد: این فیلم به آن شکل داستان گویی ندارد بلکه تلاش کردیم با بیان سینمایی و بیان تصویری حرف این فیلم را بزنیم.

کریمی درباره طراحی صحنه فیلم هم گفت: طراحی صحنه نیمرخ ها مینیمال بوده و هیچ عنصر تجملی در لوکیشن فیلم دیده نمیشود وهمین قضیه درباره بازیها هم صدق میکند چرا که نخواستیم از احساسات تماشاگر سو استفاده شود و در نتیجه سعی کردیم تماشاگر را با یک نوع برخورد عقلانی با موضوع فیلم هدایت کنیم.

در این بازدید که برخی از بازیگران نیز حضور داشتند، بابک حمیدیان نیز درباره همکار‌ی‌اش در این پروژه سینمایی با ابراز خرسندی از فضای مثبتی که در پشت صحنه فیلم وجود داشته، گفت: آقای کریمی در 8 سال انزوای خودخواسته‌اش همین که بازگشته و دارد فیلم می‌سازد برای ما خوش‌آیند است و خوشحالم که در این فیلم با ایشان کار می‌کنم.

وی در ادامه بااشاره به اینکه من سینمای ایران و بازیگری را بسیار دوست دارم، افزود: اما درد دل‌هایی هم داریم که دوست داریم آنها را به گوش مسئولان سینمایی کشور برسانیم.

حمیدیان اضافه کرد: جامعه نخبه کشور‌ ما فقط ورزشکاران و مخترعان نیستند بلکه بازیگران‌ هم بخشی از این جامعه نخبه را تشکیل می دهند که باید بیش ازپیش مورد توجه قرار گیرند.

در پشت صحنه این فیلم سینمایی بازیگرانی چون رویا نونهالی، سحر دولت‌شاهی، هومن سیدی به همراه تهیه‌کننده این اثر علی حضرتی ومیثم کائد مدیر تولید و برخی دیگر از عوامل فیلم حضور داشتند.

فیلم سینمایی نیمرخ‌ها تنها در یک لوکیشن در محله تجریش تهران در حال ساخت است که 20 روز از زمان فیلمبرداری آن گذشته و تا چند روز دیگر به پایان خواهد رسید.

ایرج کریمی در تلویزیون با فیلم بلند "آهنگ پنهان" به عنوان کارگردان در سال 1370 آغاز به کار کرد و شروع کار سینمایی او با فیلم "از کنار هم می گذریم" به عنوان کارگردان در سال 1379 بود. وی همچنین فیلم های "باغ های کندلوس" و "نسل جادویی" را کارگردانی کرده است.

عوامل پروژه سینمایی «نیمرخ ها» عبارتند از نویسنده و کارگردان: ایرج کریمی، تهیه‌کننده: علی حضرتی، مدیر فیلمبرداری: مجید گرجیان، طراح صحنه: سیامک کاری‌نژاد، طراح لباس: رعنا امینی، طراح چهره‌پردازی: میشا جودت، صدابردار: ایرج شهزادی، تدوین: میثم مولایی، موسیقی: شورا کریمی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: عادل معصومیان، عکاس: مریم تخت کشیان، دستیار دوم کارگردان: سعید سیری، منشی صحنه: آزاده جهانبخش، دستیار اول فیلمبردار: آرش ساسانی، گروه فیلمبرداری: ساسان صلواتی، عباس عطایی، علی محمدی، محسن هادوی، دستیاران صحنه: امید نجومی، تورج الوند، دستیاران لباس: فروغ شاهسوند، سبا موسوی غروی، دستیار صدا: علی نعمتی، مجریان گریم: علی مصطفی، مهرنازعباسی فشمی، تصویربردار پشت صحنه: مانی قدرت نما،جانشین تولید : نیما شهریاری، مدیرتدارکات : رضا حسین زاده ، دستیار تدارکات: مسعود شهریاری، پذیرایی: محمود شعاع ، محسن نودهی ، مشاور رسانه ای: محسن سرافراز، مدیر تولید: میثم کائد ، بازیگران : بابک حمیدیان ،رویا نونهالی،سحردولتشاهی،هومن سیدی،امیرحسین رستمی،بهاران بنی احمدی،شیرین اسماعیلی ، سید ابراهیم عمادی، شورا کریمی، پویان جوان و با حضور سام قریبیان.

انتهای پیام


5728541
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جانمایی غرفه‌های ناشران دولتی وضعیت مطلوبی دارند و دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر مرکز هنر‌های نمایشی گفت: تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد تا ما بتوانیم استعداد‌ها حتی در مرز‌های ایران را کشف و هدایت کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌های مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و همچنین تماشاخانه سنگلج تا پایان روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست هماهنگی ستاد برگزاری هفته میراث‌فرهنگی و تشریح برنامه‌های گرامی‌داشت این هفته برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت میزبان بیش از ۹۶۰ هزار مخاطب بود و توانست بیش از ۵۰ میلیارد تومان بفروشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه‌ای از مستند‌های تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوعات اجتماعی، فرهنگ مقاومت و تاریخی در این هفته از شبکه افق سیما پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «امتداد» پس از پشت سر گذاشتن مراحل تولید و پس‌تولید آماده پخش شده است و به زودی روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی گفت: استاد اسکویی همانطور که از صدای جوانش برمی‌آمد مصداق بارز نشاط و سرزندگی بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» در دو بخش مجازی و حضوری از نوزدهم روز چهارشنبه تا روز شنبه بیست و نهم اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتاب «ادب زندگی (خلاصه کتاب حلیة المتقین علامه مجلسی)» اثر محسن معینی وارد بازار نشر شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است