اجتماعی 10:33 - 25 تیر 1398
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این‌که امروز شاخص‌های زیست محیطی ایران جزو کشورهای آخر جهان است، گفت: متأسفانه کشور ما از بعد بررسی‌های زیست محیطی ضعیف است.

حفاظت از محیط زیست مستلزم ارتقای فرهنگ عمومی است

به گزارش ایسنا عیسی کلانتری در جریان سفر خود به یزد با حضور در شورای اداری استان با بیان این که محیط زیست میراث گذشتگان و امانت آیندگان است، اظهار کرد: امروز کره زمین توان پاسخگویی به ساکنان خود با مصرف بالا را ندارد.

وی حفاظت از محیط زیست کشور را مستلزم مشارکت تمام ملت ایران دانست و گفت: ما باید به جای ۳۰۰۰ محیط بان ۸۰ میلیون فعال زیست‌محیطی در سطح کشور داشته باشیم.

معاون رئیس جمهوری با بیان این‌که سیاست‌های توسعه پایدار بین‌المللی از جمله مسائل حائز اهمیت است،اظهارکرد: سازمان حفاظت محیط زیست مجموعه‌ای دولتی و کوچک است که نمی‌تواند به‌تنهایی از محیط زیست کشور حراست کند.

کلانتری در ادامه تصریح کرد: در توسعه پایدار به «توجیه اقتصادی»، «بهم نزدن نظام اجتماعی را در سطح کلان» و «پایمال نکردن حقوق نسل آینده در حوزه محیط زیست» توجه جدی شده است.

وی تأکید کرد: بدون بررسی هیچ تصمیمی نباید گرفته شود و در غیر اینصورت به حقوق آینده تجاوز شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این‌که ما نمی‌توانیم هر کاری دلمان خواست در محیط زیست انجام دهیم، گفت: توجه به محدویت‌های موجود در حوزه زیست‌محیطی نقش مهمی در حفاظت از ظرفیت‌های محیط زیست ایفا می‌کند.

کلانتری با اشاره به این‌که متأسفانه کشور ما از بعد بررسی‌های زیست محیطی ضعیف است، خاطرنشان کرد: امروز شاخص‌های زیست محیطی ایران جزو کشورهای آخر جهان است.

وی با بیان این‌که ایران دومین کشور در مصرف انرژی است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بیش از ۱۳ سال است که دغدغه مصرف زیاد انرژی در کشور را دارند و تذکر می‌دهند.

کلانتری در مورد آلودگی‌های کلان شهرها با اشاره به ارتقای کیفیت سوخت کشور طی دو سال گذشته گفت: در سال گذشته بیش از ۱,۰۰۰ میلیارد تومان برای مقابله با گرد و غبار هزینه شده است.

معاون رئیس جمهوری با بیان این‌که حفاظت از محیط زیست مستلزم ارتقای فرهنگ عمومی است، اظهارکرد: صنایع خودشان باید نسبت به حراست از محیط زیست احساس مسئولیت کنند.

وی با بیان این‌که ما نمی‌توانیم بدون حمایت مردم از محیط زیست حفاظت کنیم، تأکید کرد: هیچ کشوری توان حفاظت از محیط زیست را بدون حمایت و مشارکت مردم ندارد.

انتهای پیام


10178802
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است