استانی 12:11 - 06 مرداد 1394
فرماندار کرج از پایان عملیات پاکسازی و لایروبی و آغاز عملیات بازسازی در روستاهای سیل زده خبر داد.

بازسازی روستاهای سیل‌زده البرز آغاز شد

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، محمدتقی ایرانی در نشست مدیریت بحران استانداری البرز که در حسینیه روستای سیل زده سیجان در ارتفاعات جاده چالوس و با حضور مدیر ستاد مدیریت بحران استانداری البرز، مدیرکل هواشناسی استان البرز، مدیران کل منابع طبیعی، محیط زیست، جهاد کشاورزی، و شماری دیگری از مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد، گفت: عملیات پاکسازی سیل در روستای سیجان به اتمام رسیده و عملیات بازسازی از چهارم مرداد آغاز شده است.

وی افزود: فرایند بازسازی روستاهای سیل زده شامل گاویون بندی، ساحل‌سازی و دیوارکشی، اجرای طرح‌های آبخیزداری، پل‌سازی و ترمیم تاسیسات آسیب دیده و بازسازی آسفالت معابر است، ضمن اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز می بایست مهار شده و برخورد شود.

ایرانی خاطرنشان کرد: با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان، عملیات به سرعت در حال انجام است و مدیر هماهنگ کننده از سوی فرمانداری به عنوان نماینده رئیس ستاد بحران شهرستان کرج، بر فرایند بازسازی نظارت دارند و تا پایان عملیات بازسازی، در منطقه حضور خواهند داشت.

فرماندار کرج یاد آورشد: در روستای کندر شاهد بارش 23 میلی‌متری بودیم، اما به دلیل اجرای طرح‌های آبخیزداری چنین حادثه دلخراشی اتفاقی نیفتاد درحالی که در روستای سیجان تنها 13 میلی متر بارش داشتیم ولی تخریب و خسارات جانی و مالی بسیاری را شاهد بودیم که عمدتاً به دلیل عدم اجرای طرح‌های آبخیزداری، ساخت و ساز غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه و تخریب مراتع منابع طبیعی با ورود چند برابر ظرفیت دام به منطقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم تذکر سازمان‌های مسئول به ساکنین این بناها در خصوص خطرات ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه، به علت بی‌توجهی آنها، در زمان وقوع سیل خسارات جانی و مالی فراوانی به بار آورده است.

وی اضافه کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی این نوع بارندگی‌ها دور از انتظار نیست، بنابراین می‌بایست با اقدامات پیشگیرانه از مواجهه با آسیب‌های جدی در این شرایط جلوگیری شود.

معاون استاندار البرز ادامه داد: رودخانه کرج اژدهایی خوابیده در البرز مرکزی است که ما در کنار این اژدها که هرازگاهی عصبانی می‌شود، با بی‌تدبیری ساخت و سازهایی انجام داده‌ایم که نهایتاً آسیب آن را همه ساکنین می‌بینند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز، خواست مردم منطقه برخورد قاطع با متخلفین است.

ایرانی افزود :علاوه بر این، با درنظر گرفتن شرایط خاص اقلیمی و زیست محیطی استان البرز، ستاد مدیریت بحران این استان می‌بایست تجهیزات کاملی برای مواقع ضروری داشته باشد که این از مهم‌ترین خواسته‌های ستاد بحران استان البرز و شهرستان کرج از مسئولین کشوری بوده است.

رئیس ستاد بحران شهرستان کرج در پایان گفت: اگر امروز ما بحران در تعداد محدودی روستا را مدیریت کردیم - که در نوع خود کم نظیر است- ولی به طور کلی ما در شرایط بحران در سطح استان یا شهرستان کرج، قطعاً با کمبود امکانات و تجهیزات مواجه هستیم و قبل از هر کاری بایستی نسبت به پیشگیری از تشدید این حوادث علمی و عملی فکری اساسی کرد. لذا امیدواریم دولت تدبیر و امید با پیگیری استاندار محترم البرز نسبت به تخصیص اعتبارات یژه به استان نوپای البرز باید توجه نماید.

انتهای پیام


6822833
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است