سیاسی 12:25 - 01 اردیبهشت 1400

بادامچیان: برای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کاندیداتوری می‌کنم

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی  امروز (چهارشنبه) در نشست خبری ضمن تقدیر از کادر درمان و همه افرادی که در مسیر مبارزه با ویروس کرونا تلاش می‌کنند، گفت: ما در موقعیت مهم انتقال از گام اول چهل ساله انقلاب به گام دوم انقلاب هستیم. در آغاز این دوره انتخابات مجلس را داشتیم و در ادامه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را در پیش رو داریم که اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه سیاست ما در انتخابات شوراها ایجاد وحدت است، افزود: یکی از مسائل مهم برای ما این است که استان‌ها فعال شوند و اینطور نباشد که ما در تهران بنشینیم و بگوییم در شهرهای مختلف چه کسانی باید نامزد و عضو شورا شوند. شهرها در سطح کشور باید فعالیت خود برای انتخابات شوراها را افزایش دهند.

دبیرکل حزب موتلفه اظهار داشت: مسائل مربوط به جناح‌بندی‌ها، فعالیت‌ها و کنش‌های سیاسی در حد معمول انجام می‌شود؛ برخی تندی‌ها هم لازمه انتخابات است اما در مجموع کارهای ارزشمندی انجام شده است که نتایج آن را در انتخابات مشاهده خواهیم کرد.

بادامچیان درباره سیاست‌های کلی حزب متبوعش در انتخابات، گفت: سیاست کلی ما این است، همه کسانی که اعلام نامزدی می‌کنند از هرجناحی که باشند به آنها احترام بگذاریم. درگیری‌های جناحی در حدی نباشد که افراد روی یکدیگر چنگ بیندازند، حزب موتلفه هرگز با این موضوع و این نوع از رفتار موافق نبوده است.

وی با اشاره به اینکه حزب موتلفه از اعضای خود در سطوح مختلف خواسته است کسانی را که در تراز ریاست جمهوری هستند به حزب معرفی کنند، بیان کرد: بعد از بررسی‌ها و گفتگوها پنج نفربه عنوان کاندیداهای حزب موتلفه مشخص شدند.  

دبیرکل حزب موتلفه خاطرنشان کرد: میرسلیم، نیکنام، انواری، ترقی و بنده [بادامچیان] از سوی این حزب برای انتخابات پیش رو مد نظر هستند؛ بنابراین است که یک فرد توسط حزب موتلفه معرفی شود اما تا کنون این پنج اسم مطرح شده‌اند.

بادامچیان با تاکید براینکه فقط حزب موتلفه است که نه به صورت شخصی بلکه حزبی فعالیت خود را پیش برده است، افزود: باید با فعالیت حزبی اثبات کنیم فعالیت‌های سیاسی یک حزب هماهنگ‌تر، کارآمدتر و منسجم‌تر از فعالیت‌های یک شخص است.

وی با بیان اینکه اگر یک شخص پیروز انتخابات شود، باید کابینه‌اش را از میان رفقای خود انتخاب کند، گفت: اما وقتی برنده انتخابات فردی با پشتوانه حزبی باشد عملکرد و انتخاب‌های او زیر نظر حزب خواهد بود.

دبیر کل حزب موتلفه درباره اینکه آیا شورای وحدت فردی را از موتلفه دعوت کرده است، اظهار داشت: در زمینه ارسال نامه، شورای وحدت به ما گفت که چون 5 نفر را معرفی کرده‌اید یک نفر را انتخاب کنید تا به شورای وحدت دعوت کنیم و من« بادامچیان» دعوت شدم.

بادامچیان اعلام کرد: مسلما خودم اعلام نامزدی می‌کنم اما اگر شورای وحدت بخواهد کناره گیری می‌کنم، در جهت بررسی باید دید از بین نامزدها چه فردی بیشتر قابل توجه است و می‌توانند مشکلات سنگین را رفع کند.

تکمیل می شود...


11035458
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که پس از تصویب در مجلس، برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: نظام اسلامی مقابل «بی حجابی» در جامعه می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام عقب‌نشینی نخواهد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه رئیس جمهور چین در دیدار با علی باقری در مسکو ضمن قدردانی از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین گفت که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: گام اول برای موفقیت و تحقق اهداف اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا وجود اراده میان طرفین است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: در سایر مکاتب کارگر را ابزار تولید می‌دانند اما ما کارگر را خالق تولید، محور تولید و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است