استانی 19:00 - 28 دی 1399
ایسنا/خراسان شمالی مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از خوردن قهوه و چای پر رنگ در زمان امتحانات خودداری کنید ولی چای کم‌ رنگ مفید است.

قهوه و چای پررنگ در زمان امتحانات ممنوع!

نسرین علیزاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به استرس و اضطراب دانش آموزان و دانشجویان در زمان امتحانات گفت: در اثر اضطراب و استرس، میزان ترشح هورمون آدرنالین و کورتیزول در بدن افزایش می یابد و به بدن کمک می کند تا انرژی بیشتری برای مقابله با شرایط استرس داشته باشد.

وی بیان کرد: مواد کافئین دار مانند قهوه و چای و حتی برخی کاکائوها در کوتاه مدت سبب بیداری و تمرکز حواس می‌شوند، اما خواص آن در مدت چند دقیقه برعکس شده و باعث برهم خوردن تمرکز و حتی کاهش یادگیری و در نتیجه افزایش استرس و اضطراب در فرد می‌شود.

علیزاده بیان کرد: آب‌میوه‌های صنعتی به دلیل داشتن شکر و مواد افزودنی، نامناسب هستند و به دلیل این که انرژی زیادی را در لحظه ای کوتاه تخلیه و آزاد می‌کند، استرس‌زا هستند.

وی مصرف آب را تسکین بخش خواند و افزود: در طول روز، آب کافی بیاشامید و بیش از نیم ساعت پیش از غذا و یک تا دو ساعت پس از غذا نوشیدن آب اشکالی ندارد اما آشامیدن آب و نوشیدنی‌ها در وسط غذا سبب اختلال هضم و ایجاد نفخ می‌شود.

علیزاده مصرف لبنیات را در کاهش استرس دانش آموزان موثر دانست و گفت: مصرف روزانه یک لیوان شیر ‌برای ایجاد آرامش در طول دوران آمادگی برای امتحان موثر است.

وی خاطرنشان کرد: در ساعات مطالعه از خوردن ماست ترش و دوغ ترش که موجب خواب آلودگی است بپرهیزید و خوردن روزانه شیر و همچنین ماست شیرین را فراموش نکنید.

انتهای پیام


10908061
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است