اقتصادی 15:12 - 30 دی 1397
رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران:
رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران معتقد است با توجه به بخشنامه‌های متناقض و محدودکننده که دولت در طول ماه‌های گذشته ارائه کرده، اقتصاد ایران که پس از سالهای طولانی امکان یک جهش صادراتی قابل توجه را پیدا کرده بود امروز با این خطر مواجه است که این فرصت را از دست بدهد.

بزرگترین فرصت جهش صادراتی را از دست می‌دهیم

به گزارش ایسنا، عدنان موسی‌پور در نشست هئیت نمایندگان اتاق ایران اظهار کرد: با وجود تمام اقداماتی که صورت گرفته وبعضا آمارهایی که ارائه می‌شود صادرات ما در طول ماه‌های گذشته کاهش یافته است این در حالی است که با توجه به تعییرات به وجود آمده در نرخ ارز امکان آن وجود داشت که صادرات ایران پیشرفت جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه فعالان بخش خصوصی از دولت به دلیل نداشتن سیاستهای واضح و درست ناراحت هستند، اظهار کرد: اینکه ما در طول یک مدت کوتاه چند ماه تعداد زیادی بخشنامه صادر کنیم که بسیاری از آنها نسبت به یکدیگر با تناقض برخورد می‌کند قطعا نمی‌تواند به توسعه صادرات منجر شود از این رو به نظر می‌رسد که دولت صادرکنندگان را تنها گذاشته و نتوانسته در این موقعیت مهم به آنها کمک کند.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران ادامه داد: صادرکننده باید وقت اصلی خود را صرف بازاریابی، حضور در نمایشگاه های خارجی و توسعه فعالیتهای خود کند. این در حالی است که ما در طول ماه‌های گذشته بخش زیادی از وقت خود را صرف سیاستهای داخلی کشور کردیم.

موسی‌پور خاطرنشان کرد: اگر بنا است از فرصت به وجود آمده صادراتی استفاده شود باید با لغو پیمان‌سپاری ارزی و استفاده از ارز حاصل از صادرات در بخشهای مختلف اقتصاد، اهداف کلان کشور پیگیری شود اما در غیر این صورت باید آماده باشیم که این فرصت مهم اقتصادی از دسترس ما خارج شود.

انتهای پیام


10033201
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل گمرک ایران گفت: میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به نبود تقاضا در بازار داخل، صادرات دام راهکار ایجاد رونق و تحرک در صنعت دامپروری است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، از افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: با هدف عبور موفق از اوج بار تابستان امسال، ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت ماه وارد مدار می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان توسعه تجارت از رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی وزارت جهاد گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ثابت ماندن ارزش افزوده کالا‌های اساسی، هرگونه افزایش قیمت شکر، حبوبات و دیگر کالا‌ها گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز در میدان مرکزی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور مصرف می شود که تولید داخل بیش از نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در حال حاضر شاهد ترافیک سنگین در محور چالوس و تهران - کرج هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت بر افزایش تعداد مراکز تجاری از ۱۰ مرکز به حداقل ۱۵ مرکز و افزایش تعداد رایزنان به ۱۲ رایزن تاکید کرد و از توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا خبر داد

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است