استانی 22:25 - 02 شهریور 1398

۲۵۰ میلیارد ریال از محل مالیات به شهرداری رفسنجان پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سلمانی بعدازظهر شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان اظهار داشت: بر اساس قانون بودجه، پزشکان مکلف به پرداخت مالیات هستند. این پزشکان تا ۱۵ شهریور وقت دارند تا مالیات خود را بپردازند و اگر نپردازند به منزله فرار مالیاتی محسوب می شوند و ما نیز به عنوان رابط دادگستری موظف هستیم نظارت و بازرسی کنیم و در صورت عدم پرداخت مالیات آنها، منجر به پلمپ مطب پزشکان می شود.

وی افزود: اشخاص هر سال که اظهارنامه مالیاتی ارائه نکنند مشمول مالیات خواهند بود و از سال ۹۵ معافیت مالیاتی با نرخ صفر است.

مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل امسال در بحث بخشودگی جرایم تاکنون کسانی که کل بدهی مالیاتی خود را می پرداختند جریمه بخشیده می شد  لذا این مدت تمدید شده و کسانی که تا پایان مهرماه جاری بدهی معوقه را پرداخت کنند جرایم آنها بخشیده می شود.

سلمانی با بیان اینکه پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان و پیراپزشکان مکلف شدند که از سیستم پوز و کارتخوان استفاده کنند و این تکلیف از ۱۵ شهریور اجباری شده است، ادامه داد: اشخاص باید در سایت سازمان مالیاتی اطلاعات دستگاه خود را ثبت سامانه کنند چنانچه این افراد نسبت به این کار اقدام نکنند فرار مالیاتی تلقی می‌شود و با جرایم غیرقابل بخشش مواجه و عمل‌شان جرم محسوب می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان با اشاره به اینکه قبلا کسانی که کل بدهی مالیات خود را پرداخت می‌کردند ۱۰۰ درصد جرایم را می‌بخشیدیم، افزود: اخیرا برای تفاوت بین افراد خوش‌حساب و بدحساب کسانی که تا ۳۰ مهر بدهی معوق خود را پرداخت کنند ۱۰۰ درصد جرایم‌شان بخشیده می‌شود.

سلمانی خاطرنشان کرد: بعد از ۳۰ مهر به ازای هرماه کسانی که دارای پروانه بهره‌برداری هستند ۲ درصد هزینه و غیرتولیدی‌ها ۴ درصد هزینه‌ها از جریمه‌شان اخذ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مالیاتی که مردم می پردازند ۵۰  درصد آن ارزش افزوده است و در بهسازی و ساماندهی شهر خودشان هزینه می شود که به شهرداری رفسنجان ۲۰ میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان طی ۴ ماه ابتدای سال جاری پرداخت کردیم تا برای امور شهرداری رفسنجان صرف شود و برای مرداد ماه جاری نیز ۴ میلیارد و۳۰۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

سلمانی ادامه داد: همچنین به شهرداری های بهرمان، سرچشمه، صفائیه و کشکوئیه نیز طی ۴ ماه نخست امسال در مجموع اعتباراتی بالغ بر ۲۵میلیارد ریال از محل مالیات و ارزش افزوده پرداخت شده تا برای امور شهرداری منطقه خود صرف کنند.

در این جلسه ابولی‌سرداری به عنوان مدیر جدید امور مالیاتی شهرستان رفسنجان معرفی شد.


10217629
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است