به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری ایتالیایی زبان آجی، سازمان حمایت از مصرف کننده های ایتالیایی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است، در سال 2014 میلادی، میزان مصرف در ایتالیا در آستانه سال سال نو میلادی و در مقایسه با سال 2013 میلادی، به طور متوسط از چهل تا پنجاه و در نهایت تا شصت درصد کاهش یافته است.
بر اساس این گزارش، در سال 2014 و در مقایسه با سال 2013 میلادی، شهروندان ایتالیایی به منظور تهیه هدایای سال نو میلادی، به میزان شش ممیز دو دهم و در مقایسه با سال 2010 میلادی، به میزان سی و نه ممیز نه دهم درصد کم تر هزینه می کنند.
حتی روند حراج فروشگاه ها نیز تاثیر مثبتی در میزان مصرف شهروندان ایتالیایی نداشته است.
بر همین اساس، فقط سی و شش درصد از خانوارهای ایتالیایی اعلام کرده اند در زمان حراج فروشگاه ها اقدام به خریداری کردن اجناس مورد نیاز خود خواهند کرد. در سال 2014 میلادی نیز هر خانوار ایتالیایی در نهایت صد و هفتاد و نه یورو و چهار سنت برای خریداری کردن اجناس مورد نیاز خود هزینه خواهد کرد که در مقایسه با سال 2013 میلادی به میزان پنج ممیز شش دهم درصد کاهش یافته است.
واحد مرکزی خبر؛ در همین زمینه، سازمان حمایت از مصرف کننده های ایتالیایی اعلام کرده است، چنین شرایطی حاکی از یک بحران اقتصادی واقعی بوده و خواستار مداخله فوری است. دولت نیز باید اقدام هایی در راستای افزایش قدرت خرید خانوارها که به کم ترین میزان خود رسیده و از سال 2008 میلادی تا کنون به میزان سیزده ممیز چهار دهم درصد کاهش یافته است، به عمل آورد.
اولین اقدام، اجرای طرح اشتغال است تا توسط آن بتوان اشتغال را در کشور دوباره احیاء کرد./110
5468511