علمی فناوری 17:30 - 16 تیر 1394
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی:
اولین مرکز بین المللی تحقیقات توانبخشی با مشارکت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاه لایپزیک آلمان و با همکاری یک دانشگاه از کره و دو دانشگاه از کشور اندونزی، راه اندازی شد.

دکتر حمیدرضا خانکه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران ضمن اعلام این خبر، افزود: با طراحی ساختار مرکز بین المللی  تحقیقات توانبخشی در دانشگاه لایپزیک و تهیه اساسنامه آن که به امضای نمایندگان چهار دانشگاه ، ازجمله معاون تحقیقات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی رسید، فعالیت این مرکز تحقیقات در تاریخ 28 خردادماه  (18 June) آغاز شد.
   
دکتر حمیدرضا خانکه  توضیح داد: قرار است، پژوهش های مختلف در حوزه توانبخشی روانی خصوصا در حوادث و بلایا ، با حمایت مالی دانشگاه لایپزیک در این مرکز بین المللی تحقیقاتی انجام شود و زمینه را برای تولید دانش و شواهد علمی در این خصوص فراهم کند. 


 وی با تاکید براینکه مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایای طبیعی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از عناصر اصلی این مرکز تحقیقات بین المللی است ، افزود: قرار است تا به عنوان اولین طرح تحقیقاتی مشترک ، مطالعه مقایسه ای بین آلمان و ایران در حوزه ایمنی روانی در حوادث و بلایا و چگونگی آمادگی روانی  در حوادث و بلایا انجام بشود.


وی همچنین اظهارداشت : در راستای همین برنامه، کارگاه آموزشی کمک های اولیه روانی در حوادث و بلایا در این مرکز تحقیقاتی برگزار شد و اینجانب به عنوان معاون تحقیقات دانشگاه و رییس مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایای طبیعی ایران، مباحث مربوطه را به دانشجویان دکتری دانشگاه لایپزیک تدریس کردم.


دکتر خانکه افزود: با توجه به اینکه دانشگاه لایپزیک آلمان معتبرترین دانشگاه در زمینه روانشناسی در حوادث و بلایا در دنیا است و مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایای طبیعی دانشگاه علوم بهزیستی نیز یکی از مراکز معتبر در خصوص سلامت در حوادث و بلایا می باشد، همکاری این دو مرکز علمی مطمئنا منجر به نتایج ارزشمند علمی و اجرایی در این حوزه خواهد شد.


معاون تحقیقات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خاطرنشان کرد: تبادل دانشجوی دکتری و پسادکترا در رشته های مرتبط با حوادث و بلایا ، انجام تحقیقات مرتبط درخصوص سلامت در حوادث و بلایا و همچنین برگزاری دوره های آموزشی مشترک و تولیدات علمی مشترک ، از جمله برنامه های آینده دو دانشگاه لایپزیک و علوم بهزیستی در قالب فعالیت های مرکز جدید بین المللی تحقیقات توانبخشی می باشد.


دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، دانشگاهی تخصصی با حدود یک هزار و 800 دانشجو شاغل به تحصیل در رشته های خاص همچون " مدیریت رفاه اجتماعی، سلامت اجتماعی (وتعیین کننده های آن)، سلامت روانی و توانبخشی مانند کاردرمانی، گفتاردرمانی، ارتوپدی فنی، فیزیوتراپی، مددکاری اجتماعی ، مشاوره خانواده  و همچنین سالمند شناسی و رشد و پرورش کودکان  پیش از دبستان  " است که در برخی از این رشته ها به عنوان تنها برگزارکننده دوره های تحصیلات تکمیلی و phd ،  و در تعدادی  از آنها ، نخستین مجری دوره های تحصیلات تکمیلی در کشور و حتی کشورهای منطقه شناخته شده است.


دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی زیر نظر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می کند و دارای هشت مرکز تحقیقات فعال در زمینه سلامت روانی ، سلامت اجتماعی و توانبخشی است  که یکی از این مراکز، مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایای طبیعی می باشد.




انتهای پیام/

6713243
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رقابت بیش از یک میلیون نفر از داوطلبان ۵ گروه آزمایشی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ امروز پایان یافت، کنکوری‌ها نیمه اول مردادماه منتظر نتیجه اولیه آزمون خود باشند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروهی از متخصصان در مؤسساتی از جمله دانشگاه «هوکایدو»‌ ژاپن می‌گویند بنابر نتایج یک مطالعه گسترده، باکتری‌های مقاوم به دارو ممکن است از جامعه انسانی به محیط‌های آبی و حیات وحش منتقل شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوعی نانوحباب مغناطیسی موسوم به اسکایرمیون، به عنوان گزینه آتی برای تولید بیت‌های کامپیوتر‌ها است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سندرم ناخن زرد یک بیماری نادر است که ناخن‌های دست و پا را درگیر می‌کند و معمولا افراد بالای ۵۰ سال به این عارضه دچار می‌شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دفترچه سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات نیز از سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) در دسترس خواهد بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است