اقتصادی 13:47 - 31 مرداد 1393
سنندج - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رویکرد اصلی دولت یازدهم را در حوزه اقتصاد برای سال جاری خروج از رکود و رفتن به سمت رونق اقتصادی با ایجاد اشتغال ثابت برای جوانان و دانش آموختگان دانشگاهی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود واعظی روز جمعه در مراسم افتتاح پروژه های حوزه ارتباطات استان کردستان در سنندج، اشتغال را جزو دغدغه های جدی دولت برشمرد و گفت: سال گذشته دولت با تدابیری که اندیشید توانست تورم را مهار کند و امسال به دنبال خروج از رکود و ایجاد اشتغال در کشور است.



وی اظهار کرد: وزارت ارتباطات امسال 30 هزار و سال آینده نیز 100 هزار شغل در این حوزه ایجاد می کند و بنا داریم برای دانش آموختگان دانشگاهی در قالب شرکت های دانش بنیان، شغل پایدار ایجاد کنیم.



وزیر ارتباطات با اشاره به این که دولت به دنبال تصدی گری نیست و وزارت ارتباطات نیز در این راستا از فعالیت بخش خصوصی حمایت می کند، گفت: زمانی به موفقیت می رسیم که بخش خصوصی وارد عرصه شود و در این راستا وزارت ارتباطات زیرساخت های لازم را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم می کند.



واعظی بر فعالیت در چارچوب اقتصاد مقاومتی نیز تاکید کرد و افزود: ایجاد زیرساخت های حوزه ارتباطات به دلیل هزینه و زمان بر بودن برای بخش خصوصی توجیه اقتصادی ندارد و از این رو دولت در این حوزه سرمایه گذاری می کند و بستر را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم می کند.



وی گفت: یکی دیگر از سیاست های دولت، رونق مناطق محروم و روستاها است و از طریق ایجاد زیرساخت های ارتباطی از جمله اینترنت به دنبال محرومیت زدایی و ایجاد رونق اقتصادی در روستاها هستیم.



واعظی، حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از فعالیت شرکت های دانش بنیان در استان کردستان را اعلام کرد و گفت: این استان را به صوت ویژه می بینیم و در راستای ایجاد شهرک ICT ، شهرک اینترنتی مرزی و ایجاد مرکز مکالمه یا کال سنتر در استان کردستان تلاش و حمایت می کنیم.



وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه این وزارتخانه دو ماموریت مهم را پیگیری می کند، گفت: توسعه سریع زیرساخت های کشور یکی از ماموریت های اصلی این وزارتخانه است که به صورت جدی پیگیری می شود.



واعظی با قدردانی از نگاه مثبت و دورنگرانه رهبر معظم انقلاب در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: معظم له نگاه ویژه و حمایتی به این عرصه دارند و این نقطه امیدی برای وزارت ارتباطات محسوب می شود.



وی حمایت های رییس جمهوری، مجموعه دولت و مجلس شورای اسلامی را نیز کمک کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و اظهار امیدواری کرد در سایه این حمایت ها بتوانیم هرچه سریعتر زیرساخت ها توسعه کشور را فراهم کنیم.



وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تا پایان امسال در حوزه تلفن، روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ارتباطی وصل خواهند شد و سال آینده نیز روستاهای بالای 10 خانوار را به شبکه ارتباطی وصل خواهیم کرد.



واعظی به حل مشکل کارگزاران روستایی نیز اشاره کرد و افزود: رویکرد مخابرات در این حوزه نسبت به گذشته تغییر کرده و اکنون با رویکرد جدید در صدد رفع این مشکل هستیم.



وی در مورد ارتقای کیفیت و کمیت اینترنت در استان کردستان گفت: تلاش می کنیم از سه نقطه به استان کردستان اینترنت برسانیم و با این طرح، دیگر مشکل اینترنت استان هم حل می شود.



واعظی برای افتتاح چند طرح مخابراتی از جمله برقراری ارتباط اینترنتی پر سرعت در 330 روستای کردستان صبج جمعه وارد این استان شده است.



/7346/533/1104

انتهای پیام /*


4534224
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، سالانه برای واردات ذرت و کنجاله سویا ۸ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شود که مسئولان با جایگزینی نهاده دامی و کشت گیاهان کم آب بدنبال کاهش وابستگی و خروج ارز از کشور هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت گفت: در بخش‌هایی که امکان همکاری ما با آفریقا بیشتر است، ۲۰۰ تاجر در حوزه‌های مختلف شناسایی شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به مباحث مطرح شده اخیر، مدیریت رشد نقدینگی در اقتصاد کشور در دوره اخیر را در وضعیتی کاملا با ثبات دانست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت گفت: تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی هم در حوزه صادرات و هم واردات دوبرابر خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل پشتیبانی امور دام گفت: با شیب ۲۷ درصدی طی یک‌ماه گذشته، روزانه خرید حمایتی مرغ به هزارتن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت چهار روز شاهد ورود نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه به ۲۳.۵۱ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با افزایش ۴.۳۶ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت: خوشبختانه در حوزه لاستیک خودرو‌های سواری کمبودی نداریم و این صنعت امسال ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و وضعیت مناسب دما، شرایط مطلوبی پیش روی کشاورزان دیم کار است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است