علمی فناوری 20:06 - 29 تیر 1398
معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد:
معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه به ‌عنوان بزرگترین نظام دانشگاهی کشور با تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، می‌تواند بیانیه مقام معظم رهبری را محقق کند.

مجموعه "سما" آماده استقرار واقعی سند تحول است/دانشگاه آزاد مدارس الگو در کشور تاسیس می‌کند

به گزارش ایسنا، مهندس سیدمحمد بطحایی، معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم معارفه و تکریم معاونان جدید امور مجلس و ارتباطات اجتماعی و آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی که عصر امروز برگزار شد، گفت: از اعتماد دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی صمیمانه سپاسگزارم و امیدوارم بتوانم در آموزش عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی منشاء اثر باشم.

وی با تأکید بر اهمیت و نقش آموزش و پرورش و آموزش عمومی کشور، اظهار کرد: آموزش و پرورش در ساخت تمدن فردای جامعه به‌ویژه برای ما که جامعه مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی داریم، بسیار مهم است؛ چرا که آینده جامعه در مدارس شکل می‌گیرد و پویایی و تدین نسل فردای کشور در مدارس ترسیم می‌شود.

بطحایی افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، تکیه و اساس اصلی را به جوانان و نوجوان قرار داده‌اند و دانشگاه آزاد اسلامی به ‌عنوان بزرگترین نظام دانشگاهی کشور با تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌تواند بیانیه مقام معظم رهبری را نیز محقق کند.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با تلاش تیم مدیریتی گذشته، مجموعه سمای دانشگاه آزاد اسلامی آماده استقرار واقعی سند تحول است و باید بتوانیم با ایجاد مدارس الگو چشم‌انداز آموزش و پرورش مطلوب به جامعه ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه پیشینه آموزش و پرورش کشور نقاط ضعف و قوت فراوانی دارد، گفت: ما باید بتوانیم با تلاش روزافزون در یک بازه زمانی معین به تعدادی مدرسه نمونه که قابل استفاده و بهره‌برداری باشد، برسیم.

مدرسه باید محل تمرین زندگی دانش آموزان باشد

وی با تأکید بر اهمیت نقش مدرسه در آموزش و پرورش، گفت: تا زمانی که مدرسه‌ها شایستگی لازم را پیدا نکنند، به پیشرفتی نخواهیم رسید. مدرسه باید محل زندگی کردن و تمرین زندگی برای دانش‌آموزان بوده و به آنان احساس شعف، طراوت و نشاط دهد و انشاءالله ما در دانشگاه آزاد اسلامی به این سمت خواهیم رفت.

مهندس بطحایی اظهار کرد: تاکنون مدرسه‌ای با مختصات دینی و اسلامی برای فرزندان کشور ارائه نشده و این کارنامه مطلوبی نیست. باید همه توجه‌ها را به مدارس معطوف کنیم و مدرسه را به محلی برای معرفت‌افزایی تبدیل کنیم.

در ادامه این مراسم، دکتر علیرضا منظری توکلی، معاون سابق آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ما در راه شهدا، اهداف انقلاب و تقویت مقاومت وظایف خود را در کشور انجام می‌دهیم، به ارائه گزارشی آماری از حضور خود در معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی سما پرداخت.

وی با بیان اینکه سرلوحه کار در مجموعه سما، اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مهارت آموزی است، گفت: افزایش تعداد مدارس سما، تعداد دانش آموزان، توجه به کیفیت مدارس، راه اندازی 38 شعبه آموزشکده فنی و حرفه ای سما، 6 هنرستان تربیت بدنی، مدال آوری دانش آموزان سما در مسابقات ملی و آسیایی، راه اندازی 18 مدرسه مهارت در سراسر کشور، تقویت بسیج اساتید و کارکنان و دانش آموزی، برگزاری گردهمایی معلمان سما و ... از جمله اقدامات انجام شده در این معاونت است.

دکتر منظری در پایان برای مهندس بطحایی آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام


10183279
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» هنگامی که سن افزایش می‌یابد، کاهش تدریجی سرعت و چابکی بدن ما غیرعادی نیست. خواه قدم زدن آرام در اطراف محله باشد یا دستیابی به کنترل تلویزیون، حرکات ما با افزایش سن کاهش می‌یابد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان برای تعیین زمان شکل‌گیری میدان مغناطیسی زمین، سنگ‌های باستانی حاوی آهن را در گرینلند بررسی کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرده است که ربات انسان‌نمای اپتیموس شرکت تسلا احتمالا از سال ۲۰۲۵ فروش خود را آغاز می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تنها دو ماموریت رباتیک به عطارد راه پیدا کردند، اما همین ماموریت‌ها نیز برای رد بسیاری از فرضیه‌های نادرست درباره این دنیای داغ بسیار مهم بودند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است