استانی 11:32 - 03 اسفند 1397

ظرفیت‌های فیلم‌سازی یزد مورد غفلت قرار گرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، نرگس آبیار در شب چلچراغ هنر یزد اظهار داشت: یزد پتانسیل فراوانی در عرصه فیلم‌سازی دارد که باید از آن به صورت کامل برای ساخت فیلم استفاده کرد.

وی با اشاره به برخی بافت‌ها و آثار تاریخی یزد بیان کرد: با فیلم‌سازی در این شهر علاوه بر معرفی شهر یزد، می‌توان آگاهی مردم را در زمینه حفظ و نگهداری این آثار افزایش داد.

توجه ویژه به هنر و موسیقی در شب‌های فرهنگی یزد



مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد در این همایش ضمن قدردانی از همراهی شورای شهر، معاونت فرهنگی ارشاد و انجمن سینمای جوانان یزد عنوان کرد: هفتمین شب فرهنگی یزد به بررسی هنر در این استان پرداخته است.

عباس ملازینلی افزود: از میان هنرهایی که در این سلسه نشست‌ها بررسی می‌شود باید به دو هنر سینما و موسیقی توجه ویژه‌ای داشت.

وی ادامه داد: در مدت ۴۰ سال گذشته، یزد در تمامی هنرها پیشرفت خوبی داشته و باید فرصت را برای پیشرفت بیشتر هنر در این شهر تاریخی با برگزاری این همایش‌ها غنیمت شمرد.

ساخت ۷۰ فیلم با محوریت فرهنگ و دغدغه مردم یزد

محمدرضا بحری از نویسندگان و کارگردانان استان یزد نیز در این همایش عنوان کرد: میان سینما و موسیقی نزدیکی بسیاری وجود دارد و باید از این ظرفیت به خوبی در عرصه فیلم‌سازی بهره گرفت.

این کارگردان یزدی با اشاره به تاریخچه سینما در یزد ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی پیشرفت شگرفی در سینما و فیلمسازی صورت گرفت به گونه ای که در دهه ۷۰ فیلم‌هایی با محوریت دغدغه مردم یزد و فرهنگ آنها ساخته شد.

بحری به ۵۰ فیلم برتر ساخته شده بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: فیلم‌هایی مانند یه حبه قند، نفس، سبیل مردونه، خنجر سبز و... بر فرهنگ مردم یزد تکیه دارد و از پر محتواترین فیلم‌های ساخته شده طی این سالهاست.

وی با اشاره به درخشش هنرمندان یزدی در حوزه فیلم سینمای مستند نیز عنوان کرد: از جمله این هنرمندان می‌توان به حسن نقاشی، علیرضا دهقان و در حوزه سینمای داستانی می توان به رقیه توکلی، رضا حاج غلامی و مجتبی حسنی اشاره کرد.

مردم باید برای حفظ بناهای تاریخی اهتمام کنند

غلامعلی سفید، رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این همایش اظهار داشت: مردم یزد باید برای حفظ بناهای تاریخی اهتمام کنند و این امر نیازمند اقداماتی توسط مسئولان استان یزد است.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب و در سال‌های اخیر اقداماتی در زمینه ارتقاء هنر صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به برگزاری اولین مسابقات هنری در مدارس یزد، ساخت سینمای دانش آموزی و... اشاره کرد.


10061137
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است