استانی 21:29 - 25 آذر 1397

افزایش دانش اجتماعی باعث کاهش کودک آزاری می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه جامعه در حوزه مسائل اجتماعی در شرایط ویژه ای قرار دارد، اظهار داشت: اخبار دریافت شده در مورد کودک آزاری های پیش آمده نگران کننده است .

وی مداخلات علمی و موثر در حوزه آسیب های اجتماعی را ضروری دانست و گفت: آگاهی بخشی به مردم و افزایش دانش اجتماعی می تواند به عنوان یک مداخله موثر در کاهش آسیب و پدیده کودک آزاری نقش اساسی داشته باشد.

صادق زاده با تشریح فعالیت اورژانس اجتماعی گفت: اورژانس های اجتماعی وقتی می تواند مداخلات اثرگذار داشته باشند که دامنه همکاری با حلقه ها و لایه های مختلف جامعه برقرار شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان دو خط  شامل خط مشاوره ای  ۱۴۸۰و مداخله ای ۱۲۳ سازمان بهزیستی  را که وظیفه  مشاوره تلفنی به مردم و مداخله در بحران های اجتماعی را بر عهده دارند از اقدامات موثر بهزیستی دانست و اظهار داشت: مشاوره ها و مداخله های انجام شده نقش موثری در کاهش پدیده هایی چون خودکشی و کودک آزاری داشته است.

محمود منصوری معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمان نیز با تشریح شاخص های سلامت در یک جامعه گفت: بی شک بدون همکاری های بین بخشی ضروری ترین ابزار برای فراهم کردن زمینه های سلامت اجتماعی و کاهش آسیب ها و پدیده های چون کودک آزاری است .

وی با بیان اینکه رفاه کودکان یکی از شاخص های مهم سلامت است؛ افزود: در هر جامعه بر اساس فرهنگ و ارزش های تعریف شده در آن جامعه تعاریف مختلفی از آسیب می شود اما کودک آزاری پدیده است که در ادیان و فرهنگ های  مختلف به ویژه در دین اسلام نفی شده است. بنابراین تامین رفاه کودکان در ابعاد مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه بعد از همسر آزاری، کودک آزاری شایع ترین آسیب است؛ گفت: بیش از ۱۲ هزار کودک به طور مستقیم از پوشش های حمایتی، آموزشی، مراقبتی بهزیستی برخوردار هستند.

لازم به ذکر است در این نشست تخصصی کارشناسان حقوقی و اجتماعی به بیان دیدگاههای خود در زمینه کودک آزاری پرداختند.


10001891
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است