استانی 21:33 - 08 فروردین 1394
مدیرکل میراث فرهنگی فارس:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس گفت: از 28 اسفند سال گذشته تا هفتم فروردین‌ماه سال جاری 2 میلیون و 144 هزار و 623 نفرشب مسافر نوروزی در مراکز اقامتی این استان اسکان‌یافته و از خدمات رفاهی بهره‌مند شدند.

اسکان مسافران نوروزی از مرز 2 میلیون نفر گذشت

مصیب امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: اقامت و اسکان 550 هزار نفرشب مسافر نوروزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 500 هزار نفرشب بوده، 10 درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مسافران نوروزی در هتل، هتل‌آپارتمان، خانه مسافر، سالن‌های ورزشی، مدارس، خانه‌های استیجاری و چادرهای مسافرتی اسکان یافتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس تصریح کرد: برای رفاه حال مسافران 50 هتل، 13 هتل‌آپارتمان و 135 میهمانپذیر برای اسکان مسافران نوروزی در این استان در نظر گرفته شده‌ است.

امیری بیان داشت: از 25 اسفند سال گذشته تا هفتم فروردین‌ماه جاری بیش از یک‌میلیون و 291 هزار و 320 نفر از اماکن تاریخی، فرهنگی زیرپوشش این اداره‌کل بازدید کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در همین مدت 304 هزار و 281 نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید، 232 هزار و 608 نفر از مجموعه سعدی، 106 هزار و 789 نفر از پاسارگاد، 106 هزار و 60 نفر از ارگ کریم‌خانی بازدید کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس بیان داشت: بر اساس آخرین آمار مجموعه فرهنگی حافظیه با 328 هزار و 970 بازدیدکننده تا هفتم فروردین ماه بیشترین تعداد را نسبت به سایر اماکن فرهنگی و تاریخی به خود اختصاص داده است.

امیری اظهار داشت: تعداد بازدیدکنندگان از اماکن فرهنگی و تاریخی در استان فارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.5 درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار با بازگشایی موزه تخصصی تخت جمشید 154 شی هخامنشی در این موزه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس تصریح کرد: در موزه تخت جمشید نیز با طراحی یک سالن و سه گالری تخصصی اقدام به ارائه عکس‌های تطبیقی که در سال‌های 1314 و 1393 از این مجموعه تاریخی گرفته‌شده به نمایش درآمده است.

امیری از نصب 54 کارت‌خوان در اماکن تاریخی و گردشگری فارس خبر داد و افزود: برای ارائه تسهیلات و خدمات به مسافران نوروزی و نیز حذف چرخه پول   اقدام به راه‌اندازی خودپرداز در اماکن تاریخی و گردشگری فارس شده است.

وی اضافه کرد: این دستگاه‌ها در اماکن تاریخی استان فارس شامل حافظیه، سعدیه، پاسارگاد، نقش رستم، ارگ کریم‌خانی، موزه پارس، نقش رجب و مجموعه تخت جمشید نصب ‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس ادامه داد: در سال جاری علاوه بر مراکز اقامتی بیش از یک‌هزار و 200 خانه استیجاری برای میهمانان نوروزی در فارس شناسایی و ساماندهی شده است و نیز 200 راهنمای گردشگری به‌صورت رایگان در اماکن تاریخی، فرهنگی و مذهبی این استان به میهمانان ارائه خدمات می‌دهند.


6108012
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است