استانی 20:29 - 29 مهر 1396
معاون اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون:
یزد ـ معاون اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عمده‌ترین پیامد مهاجرت‌های خارجی را تفاوت دستمزد کارگران مهاجر و بومی و ایجاد دوگانگی در بازار کار دانست.

ایجاد دوگانگی در بازار کار مهمترین پیامد مهاجرت‌های خارجی است

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن عباسی امروز در کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات اشتغال اتباع خارجی با اشاره به تاثیر مهاجرت‌های بین المللی در اقتصاد اظهار داشت: مهاجرت مهمترین نوع تحرک جمعیت به شمار می رود که دارای تنوع بسیار چشمگیری است.

وی افزود: آن دسته از افرادی که از تمکن مالی برخوردارند، به شیوه های غیرقانونی و نامنظم مهاجرت نمی کنند زیرا شرایط برای مهاجرت قانونی این افراد فراهم است اما در مقابل، قشر ضعیف برای رسیدن به شرایط بهتر زندگی حاضر هستند برای رسیدن به کشور مقصد به این شیوه ها متوسل شوند.

عباسی همچنین به تشریح انواع مهاجرت و چرایی آن پرداخت و در مورد آمارهای مهاجرت‌ کنندگان به کشور ایران بیان کرد: بیشترین مهاجرانی که طی سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۳ به ایران آمده‌اند از کشور افغانستان بوده‌اند که جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۳ را شامل می‌شدند.

وی عنوان کرد: مهاجران کشورهای عراق، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان و ترکیه در رتبه های بعدی به لحاظ آمار جمعیتی قرار دارند.

معاون اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پیامدهای مثبت و منفی مهاجرت در کشورهای مهاجرت‌پذیر گفت: تأمین نیروی کار بدون صرف هزینه‌های تربیت نیروی انسانی و استفاده از مهاجران برای کارهای سخت از جمله پیامدهای مثبت این مقوله است.

عباسی با تاکید بر اینکه پیامدهای منفی مهاجرت در کشورهای مهاجرت‌پذیر بیشتر از پیامدهای مثبت است، اظهار کرد: افزایش جمعیت، کم شدن دستمزد کارگران محلی، اشاعه بیماری‌هایی که ممکن است مهاجران به آنها مبتلا باشند و روبه‌رو شدن با دشواری‌هایی در محل جدید از جمله پیامدهای منفی مهاجرت در کشورهای مهاجرت‌پذیر است.

وی، دشواری های پس از مهاجرت را پذیرفته‌ نشدن در آن جامعه، ندانستن زبان مکالمه و نگارش، تطبیق ‌ناپذیری با محیط جدید، بروز رفتارهای ضداجتماعی، مغایرت آموزش‌های جدید با آموزش‌های سنتی خانواده، تخطی از قانون و افزایش مشکلات و بیماری‌های روانی عنوان کرد.

معاون اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از عمده‌ترین پیامدهای اقتصادی مهاجرت‌ها را تفاوت دستمزدها و شرایط کاری مهاجران با کارگران بومی خواند که نوعی دوگانگی در بازار کار را پیش می آورد.


9490739
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است