اجتماعی 22:23 - 08 شهریور 1393
همزمان با هفته دولت،
رودان- ایرنا- معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان رودان گفت: همزمان با هفته دولت و با هدف دسترسی آسان شهروندان به خدمات اولیه بهداشتی و درمانی، مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی زیارتعلی و بیکاه شهرستان رودان فعالیت شبانه روزی خود را بصورت رسمی آغاز کردند.

شکراله محسنی عصرشنبه در گفت و گو با ایرناˈ افزود: با رایزنی ها و پیگیری های انجام شده یکی از مهم ترین مطالبات مردم درخصوص شبانه روزی شدن مراکز بهداشتی و درمانی در شهر زیارتعلی و بخش بیکاه به نتیجه رسید و این مراکز در هفته دولت امسال فعالیت شبانه روزی خود را بصورت رسمی آغاز کردند.



وی ادامه داد: با شبانه روزی شدن این مراکز بهداشتی و درمانی، جمعیتی افزون بر 38 هزار نفر در تمامی ساعات شبانه روز از خدمات اولیه بهداشتی و درمانی در این مراکز بهره مند شدند.



محسنی با بیان اینکه پیش از این، هر کدام از این مراکز با دو پزشک به مراجعان و بیماران خدمات درمانی ارائه می کردند، افزود: با شبانه روزی شدن این مراکز تعداد پزشکان افزایش یافته و برای هر مرکز چهار پزشک، پرستار، ماما، بهیار، نیروی آزمایشگاه و مسوول پذیرش و داروخانه پیش بینی شده و کادر درمانی در طول شبانه روز آماده ارائه خدمات درمانی اولیه به مراجعان می باشند.



وی اضافه کرد: هم اکنون مرکز بهداشتی و درمانی بیکاه با چهار پزشک، دو ماما، دو پرستار، یک بهیار، یک نیروی آزمایشگاه، مسوول پذیرش و داروخانه فعال است و شهروندان می توانند در طول شبانه روز از خدمات پزشکی، پرستاری و دارویی در این مرکز برخوردار شوند.



محسنی با اشاره به سیاست های نظام سلامت در حفظ و ارتقای سلامت مادران باردار، از وجود 262 مادر باردار در بخش بیکاه خبر داد و اظهار کرد: 116 مورد از این مادران باردار، بارداری پر خطر دارند، که نیازمند مراقبت های ویژه هستند، که بمنظور حفظ و تامین سلامت مادران، تعداد ماماها در این مرکز بهداشتی و درمانی افزایش یافته است.



وی همچنین از وجود 100 مادر باردار در زیارتعلی رودخانه خبر داد و بیان کرد: 34 مورد از این مادران باردار، بارداری پر خطر دارند و نیازمند مراقبت های ویژه هستند از اینرو با شبانه روزی شدن مرکز بهداشتی و درمانی شهر زیارتعلی، چهار پزشک، سه ماما، سه پرستار، یک کمک بهیار، یک نفر نیروی آزمایشگاه، مسوول پذیرش و داروخانه در طول شبانه روز آماده ارائه خدمات پزشکی، پرستاری و دارویی به مراجعان می باشند.



محسنی با اشاره به تعرفه خدمات درمانی در این مراکز اظهار کرد: براساس بخشنامه ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعرفه ارائه خدمات درمانی از ساعت هشت صبح تا ساعت 20، 10 درصد و از ساعت 20 شب تا هشت صبح 30 درصد است.



وی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، ارتقای شاخص های بهداشت و سلامت جامعه و کاهش مراجعات شهروندان به بیمارستان برای دریافت خدمات اولیه درمانی را از دیگر اهداف شبانه روزی نمودن مراکز بهداشتی و درمانی برشمرد و بیان کرد: تعداد تخت مصوب در تنها بیمارستان رودان 40 تخت است و چارت تشکیلاتی و پرسنل بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رودان براساس 40 تخت مصوب می باشد، اما هم اکنون این بیمارستان با 70 تخت فعال، به شهروندان و مراجعان، خدمات درمانی ارایه می کند.



محسنی در پایان از رایزنی و پیگیری درخصوص شبانه روزی نمودن مرکز بهداشتی و درمانی جغین رودان خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به بعد مسافت و فاصله این بخش تا مرکز شهر رودان و میزان مراجعات به این مرکز بهداشتی و درمانی، بهداشت و درمان در تلاش است با شبانه روزی نمودن این مرکز بهداشتی و درمانی، رضایتمندی مردم از خدمات حوزه سلامت را بهبود و ارتقاء بخشد.



مرکز بهداشتی و درمانی شهر زیارتعلی بعنوان درمانگاه مرکز بخش رودخانه پنجم شهریور و مرکز بهداشتی و درمانی بیکاه تحت عنوان درمانگاه مرکزی بخش بیکاه، هشتم شهریور ماه امسال فعالیت شبانه روزی خود را بصورت رسمی، آغاز کردند.



شهرستان رودان در فاصله 90 کیلومتری بندرعباس قرار دارد، براساس آمار سال 1390 جمعیت این شهرستان 118 هزار و 547 نفراعلام شده است. ک/3 7196/668

انتهای پیام /*


4604204
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است