وبگردی 12:01 - 10 فروردین 1403
حل معما‌های ریاضی در کنار گذراندن وقت از جمله بهترین گزینه‌ها برای به چالش کشیدن مغز و تقویت آن محسوب می‌شوند.

فقط ۶۰ درصد افراد می توانند این سوال را حل کنند!

اگر ریاضی یکی از قوی‌ترین دروس‌تان در مدرسه بوده، این سؤال پیچیده برای شما مناسب است. از آنجایی که تنها ۶۰ درصد از افراد باهوش می‌توانند آن را حل کنند، توانایی‌های ریاضیاتی شما مورد آزمایش قرار می‌گیرد. با این حال، اگر حتی ریاضیات نقطه قوت شما نبوده، حل این سؤال راه خوبی برای تقویت مهارت‌هایتان است.

سؤالی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) منتشر و باعث شده تا مردم بر سر پاسخ صحیح با هم بحث کنند!

برای حل سؤال، پاسخ معادله زیر را پیدا کنید. جالب است بدانید که تنها ۶۰ درصد از جوانان ۲۰ ساله در ژاپن توانسته‌اند تا جواب را به درستی بیابند.

۹ – ۳ ÷ ۱ / ۳ + ۱ = ?

پاسخ سؤال

پس از انتشار این سؤال، ریاضیدانان زیادی در مورد پاسخ بحث کرده‌اند و رایج‌ترین پاسخ اشتباه، ۹ بوده است. اگر جواب شما هم ۹ بوده، به احتمال زیاد گروه‌بندی اعداد را به اشتباه انجام داده‌اید. سایر پاسخ‌های اشتباه شامل ۳، ۱۵ و ۹ بوده است.

بنابراین، اگر فکر می‌کنید پاسخ درست را پیدا کرده‌اید، بیایید ببینیم که آیا شما یک ریاضیدان واقعی هستید؟ نکته کلیدی حل سؤال این بوده که بدانید چگونه اعداد را به درستی گروه‌بندی کنید:

۹ – ۳ ÷ ۱ / ۳ + ۱ = ۹ – (۳ ÷ (۱ / ۳)) +۱ = (۹ – ۹) +۱ = ۱

منبع: روزیاتو


12042749
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کاربران تأکید کردند جنایات رژیم خبیث صهیونیستی دیگر قابل کتمان از سوی امریکا نیست و این واقعیت در برابر همه مردم جهان عیان شده است و معادلات جهانی را تغییر خواهد داد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش به بررسی جزئیات عملیات موشکی ۲۶ فروردین ایران و پدافند رژیم‌صهیونیستی پرداخته‌ایم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» همرزم شهید مجید رمضان به ذکر خاطره ای از این شهید پرداخت.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» ابوسمبل مکانی است که به خاطر دو معبد بزرگ سنگ‌تراشی‌شده و برخی از شگفت‌انگیزترین نما‌های صخره‌ای که قدمت آن به مصر باستان بازمی‌گردد، شناخته می‌شود.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در حالی با فراز و نشیب‌های بسیار تمام شد که هنوز مشخص نیست چه تعداد از حاضران در این آزمون آینده خود را روشن می‌دانند. 
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش از سرکوب جنبش دانشجویان آمریکایی که به جنایات صهیونیست‌ها اعتراض دارند، گفته‌ایم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» درجوامع غربی، دردسترس بودن زنان بی‌حجاب ورفتار‌های غیرطبیعی آنان سبب شده که مردان به تدریج ازآن‌ها رویگردان و حتی متنفر شوند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» عملیات وعده صادق نقش مهمی در ارتقاء وضعیت بازدارندگی کشورمان و تثبیت جایگاه ویژه ایران نظام امنیتی غرب آسیا داشت.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» اردیبهشت ۱۴۰۱ جایگاه «برترین پهلوان قرن» ایران به «سیدحسن رزاز» رسید که جهان‌پهلوان «غلامرضا تختی» گفته بود که من هرچه دارم از او دارم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» هر ساله میلیون‌ها نفر از افراد بی‌خبر قربانی کلاهبرداری‌های آنلاین می‌شوند. کلاهبرداران می‌توانند صدمات جبران ناپذیری به موجودی بانکی، شهرت و زندگی شما وارد کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است