استانی 08:13 - 28 آذر 1397

طرح جامع حمل و نقل بار در قم اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عباس ذاکریان غروب سه‌شنبه در جلسه شورای مدیریت ترافیک استان قم که در استانداری قم برگزار شد، بیان کرد: تاکنون در قم طرح جامع حمل و نقل نداشتیم که در حال انجام اقدامات لازم برای اجرای این طرح هستیم.

وی با بیان اینکه نوع و وزن بار در آمارگیری از وضعیت حمل بار در قم مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: در این زمینه عملیات آماربرداری در سطح شهر قم با مشارکت ۵۰۰ آماربردار انجام شده و پلیس ناجا نیز در این زمینه همکاری خوبی داشته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم بیان کرد: در این آمارگیری کلیه پاتوق‌های باری شهر احصا شدند و همه کاربری‌های شهر مورد بررسی قرار گرفتند، بلوک های آماری از مرکز آمار اخذ شدند، شبکه معابر شهر بروزرسانی شد، شرکت‌های باربری اعم از درون شهری و برون شهری مورد پرسش‌گری قرار گرفتند، نواحی ترافیکی تعریف شد، کلیه میدان‌های میوه و تره بار و میزان میوه و تره بار شناسایی شدند، سایت‌های پسماند مورد بررسی قرار گرفت و راه آهن و ایستگاه‌ها نیز بررسی شد.

شناسایی ۶ نقطه برای احداث پایانه بار در قم

وی گفت: ۶ نقطه دارای پتاسنیل برای احداث پایانه بار در قم شناسایی شده که در مبادی شهر با جریان ترافیک مسافری آمیخته هستند و ناامنی و مشکلات ترافیک را دارد که هدف از احداث پایانه باری این است که باری که از داخل شهر به خارج شهر منتقل می‌شود با استفاده از کامیونت و از طریق این پایانه‌ها به خارج از شهر ارسال شود.

ذاکریان با بیان اینکه در حال سر و سامان دادن به حمل بار در قم هستیم، افزود: در صورت تصویب در شورای ترافیک مقدمات اجرای این طرح عملیاتی خواهد شد.

وی بیان کرد: مکاتبات لازم برای اموری از جمله گمرک و بارانداز در سیستم ریلی که باید مورد توجه قرار گیرد، انجام گرفته و اطلاعات جمع آوری شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: اختلاط ترافیک باری و مسافری مشکل ساز شده و منجر به تصادف می‌شود زیرا خودروهای حمل بار سنگین هستند و بیشتر تصادفاتشان فوتی خواهد بود بنابراین باید برای اجرایی شدن این لایحه اقدامات لازم صورت گیرد.

وی عنوان کرد: هیچ تداخلی میان خدمات و عوارض شهرداری با این طرح وجود ندارد و این مباحث ریالی که در نظر گرفته شده سیاست گذاری مالی برای ایجاد محدودیت است تا در زمان‌ و مکانی که ترافیک شدید وجود دارد خودروهای حمل بار وارد نشوند.


10003943
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است