اجتماعی 17:38 - 02 خرداد 1394
ابویی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:
مدیر عامل خانه شهریاران با بیان اینکه در هفته جوان از کارت شهریاران جوان رونمایی خواهد شد گفت: پارلمان جوانان در دستور کار شهرداری است و اواخر شهریور ماه اجرایی خواهد شد.

شکل گیری پارلمان جوانان در اواخر شهریور ماهبه گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران ابویی مدیر عامل خانه شهریاران در نشست خبری ستاد بزرگداشت هفته جوان شهرداری تهران که امروز شنبه در ساختمان معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد با بیان اینکه قریب به دو سال از اجرای برنامه‌های شهرداری تهران در روز جوان می‌گذرد اظهار کرد: بر اساس تدابیر شهردار تهران جوانان نقش مهمی در پیشرفت جامعه ایفا می‌کنند.


وی با اشاره به برنامه‌های هفته جوان در شهرداری تهران افزود: برنامه‌هایی در خصوص رفاه و خدمات رسانی به جوانان در سطح مناطق 22گانه با ریاست شهردار منطقه برگزار می‌شود.


ابویی ادامه داد: ستاد شهرداری تهران برنامه‌های خود را در چهل سازمان اجرا می‌کند که از جمله آن سازمان رفاه، ورزش و شرکت بهره برداری مترو هستند.


مدیر عامل خانه شهریاران با بیان اینکه برنامه گردشگری، بازدید از مناطق علمی و فرهنگی، بازدید از باشگاه همراهان جوان جزو اولویت‌های خود قرار داده است، تصریح کرد: در 22 منطقه مرکز فعالیت‌هایی به مناسبت هفته جوان تدارک دیده شده و همچنین در منطقه 17 به مناسبت روز جوان مرکزی در همین خصوص افتتاح خواهد شد.


ابویی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی خانه شهریاران جوان جذب و شناسایی نخبگان اجتماعی در سطح مناطق 22گانه است، یادآور شد: به منظور رفاه  حال جوانان فعالیت‌های اجتماعی را  در حوزه مدیریت شهری، توانمند سازی و آموزش در تمامی بخش‌های شهروندی و اجرای برنامه‌های پسماند، خط سفید افزایش خواهیم داد. 


وی گفت: شبکه اجتماعی به جای پیمانکاران در بخش عمده توسط خود مردم انجام خواهد شد و همچنین فراز و نشیب‌هایی که در این خصوص وجود دارد ساماندهی خواهد شد.


مدیر عامل خانه شهریاران با اشاره به اعضای اصلی خانه شهریاران گفت: این خانه متشکل از  پنج تا نه نفر عضو اصلی که در باشگاه‌های تخصصی و موضوعی فعالیت می‌کنند و همچنین گروهان فعال دختران شهر جزو مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان به شمار می‌رود.
 
ابویی با بیان اینکه دختران جزو مهم‌ترین اقشار در سطح جامعه به شمار می روند تاکید کرد: آ‌ن‌ها باید در حوزه مدیریت شهری، سبک زندگی، خانواده، هویت پا به عرصه میدان گذاشته و با رویکردهای خود نقش‌های موثری را ایفا کنند.


وی افزود: هر جوان ایرانی که بخواهد پیشنهاد، انتقاد را به مسئولان شهری برساند می‌تواند آن را با اعضای خانه شهریاران جوان مطرح کند.
مدیر عامل خانه شهریاران با اشاره به برگزاری دموکراسی آزاد اندیشی در خانه شهریاران جوان توضیح داد:‌طرحی با عنوان "سلام به مسئولین و علیک مسئولان" برای فراهم شدن ایده جوانان در خصوص مسائل شهر دنبال می شود.


ابویی با تاکید بر اینکه 910هزار نفر جوان پسر و 860هزار نفر جوان دختر در تهران زندگی می‌کنند گفت: تناسب و میزان حضور آن‌ها متفاوت است و به مانند اینکه در منطقه 2، 4، 14،15،20 بیشترین جمعیت دختران شکل می‌گیرد و همچنین کمترین آمار دختران در منطقه 9 و 22 است.


وی ادامه داد: منطقه 4،14،15،20 بیشترین جمعیت پسران را شکل می‌دهد و کمترین آمار متعلق به منطقه9، 21،22 برای پسران است به همین منظور امیدواریم بستری فراهم شود تا جوانان بیشتری در امر کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت کنند.


مدیر عامل خانه شهریاران گفت: بر اساس تحقیق امور جوانان امروزه اشتغال، مسائل معیشتی،‌ بحث مسکن و گردشگری، تفریحات سالم  ارتباط با خدا، سلامت اجتماعی، سلامت روانی جزو معضلات مهم در جامعه به شمار می آید که با یک الگوی مناسب باید آن را از میان برداشت.
 
ابویی با بیان اینکه امروز خشونت در میان جوانان ما دیده  می‌شود تصریح کرد: این امر نشانه های خوبی را به ارمغان نمی‌آورد و باید با استفاده مفید و مناسب از هویت احساس امنیت و آزادی را در میان جوانان فراهم کرد.


وی افزود: در حوزه‌ مدیریت شهری، شعار تغییر رفتار و انتقال نماد خدماتی به  نماد اجتماعی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری تهران است که در راستای تغییر جوانان نظم اجتماعی دنبال می‌شود.


مدیر عامل خانه شهریاران با تاکید بر اینکه امروز در امور و سیاست‌های حاکم در جامعه و همچنین مدیریت شهری باید جوانان را دخالت دهیم گفت: جوانان آینده ساز نظام هستند و اگر امروزه آنان را مسئولیت پذیر نکنیم در آینده با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.


ابویی با اشاره به سیاست‌های شهرداری تهران در سال 94 افزود: امسال سرکشی به مناطق آسیب دیده و رفع نیازهای آ‌ن‌ها جزو مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در هفته جوان آن‌ را اجرایی خواهیم کرد.


وی اضافه کرد: تقدیر از جوانان شهریار، برپایی نمایشگاه‌های خیریه، گلریزی جوانان آسیب دیده، برگزاری مسابقات، جشن بزرگ کارمندان و مدیران فعال جزو برنامه‌هایی است که در هفته جوان اجرا خواهد شد.


مدیر عامل خانه شهریاران در پایان یادآور شد:‌ شکل گیری پارلمان جوان در اواخر تابستان در فضای اجتماعی و سیاسی برگزار خواهد شد و همچنین در هفته جوان از کارت شهریاران جوان رونمایی خواهد شد.


انتهای پیام/

6428331
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله گمشده به آغوش مادرش، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر را محکوم کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است