اقتصادی 16:35 - 06 اردیبهشت 1394
سایت طلا : رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز تاکید کرد: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده به اشتغالزایی و ارزآوری بیشتر کشور کمک می کند.

 اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده، کارآفرینی و ارزآوری را به دنبال خواهد داشت 



مهدی بهرمانی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز در گفت و گو با سایت طلا با اشاره به برگزاری جلسات گسترده با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص مالیات بر ارزش افزوده گفت: ایرادهایی را که قانون مالیات بر ارزش افزوده در بازار و گسترش صنف طلا و جواهر ایجاد کرده توسط کمیسیون تخصصی طلا و جواهر به مسئولین و قانونگذاران در مجلس شورای اسلامی اعلام کردیم.



وی با ابراز امیدواری برای اصلاح این قانون در هفته های ابتدایی سال جدید عنوان کرد: خواست ما این است که نمایندگان مجلس در بررسی لایحه پیشنهادی دولت، به حذف اصل ذاتی طلا از قانون مالیات بر ارزش افزوده رای دهند و طلافروشان تنها از اجرت و سود عایدی مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند.





رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز با اشاره به تخصصی بودن این صنف و نیاز کار کارشناسی در تصویب قوانین مربوط به آن تصریح کرد: برخی از قانونگذاران از مشکلات این صنف مطلع نیستند و توسط کلیه اتحادیه های استان اطلاع رسانی در حال انجام است تا ان شاء ا... در موقع تصمیم گیری برای لایحه پیشنهادی رأیی منطبق بر عدل و سلامت اقتصادی به تصویب برسد.



بهرمانی با عنوان این مطلب که مالیات بر ارزش افزوده باعث عدم توجیه اقتصادی خرید طلا و جواهر می گردد به سایت طلا گفت: اصلاح این قانون باعث کارآفرینی و ارزآوری توسط این صنف شده، و زمینه صادرات را در بازارهای جهانی فراهم می کند.



وی با بیان تزیینی بودن مصنوعات طلا و جواهر و در اولویت های پایین قرار داشتن این محصول در هزینه های خانوار اعلام کرد: با کاهش فروش مصنوعات طلا و جواهر، واحدهای تولیدی نیز نیروی کار خود را تعدیل کرده و برخی نیز تغییر شغل داده اند، که نهایاً موجب رکود در این صنف شده است.



بهرمانی عوامل گشایش و بهبود وضعیت معاملات مصنوعات طلا و جواهر را ارتقای وضعیت اقتصادی کشور و توجه ویژه و بیشتر به صادرات مصنوعات طلا و جواهر مطرح کرد و گفت: انتظار داریم بعد از توافق نهایی مذاکرات هسته ای از نیمه دوم سالجاری شاهد رونق در تمام بخش های اقتصادی کشور به خصوص در صنف طلا و جواهر باشیم.



رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز با اشاره به مناسب نبودن حجم معاملات در روزهای پایانی سال گذشته و بازار شب عید و رکود موجود در این بازار عنوان کرد: خرید و فروش مصنوعات طلا و جواهر با توجه به ایام ماه های رجب و شعبان کمی نسبت به ماه های فروردین و اسفند بهبود یافته و شاهد رشد خرید مصنوعات طلا و جواهر توسط مصرف کنندگان هستیم.



وی پتانسیل تولید مصنوعات طلا و جواهر در کشور را در حد بالایی عنوان کرد و افزود: 95 درصد مصنوعات طلا و جواهر در بازار تبریز در داخل کشور ساخته شده است، و شهر تبریز در عرصه تولید مصنوعات طلا و جواهر با توجه به همجواری این استان با کشور ترکیه پیشرفت قابل توجهی در ساخت مصنوعات طلا و جواهر خصوصاً در زمینه تولید ریخته، النگو، زنجیر و سرویس های پرسی پشت بسته داشته است.



رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز با بیان جایگاه بالای این شهر در بازار مصنوعات طلای کشور تصریح کرد: تولیدات طلا و جواهر تبریز از مشابه ترکیه ای آنها با کیفیت تر و از اجرت کمتری برخوردار است./م





انتهای پیام




6266700
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت: خوشبختانه در حوزه لاستیک خودرو‌های سواری کمبودی نداریم و این صنعت امسال ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و وضعیت مناسب دما، شرایط مطلوبی پیش روی کشاورزان دیم کار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیراجرایی سندیکای چای گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید برگ سبز چای به ۱۴۵ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل گمرک ایران گفت: میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به نبود تقاضا در بازار داخل، صادرات دام راهکار ایجاد رونق و تحرک در صنعت دامپروری است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، از افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: با هدف عبور موفق از اوج بار تابستان امسال، ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت ماه وارد مدار می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان توسعه تجارت از رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی وزارت جهاد گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ثابت ماندن ارزش افزوده کالا‌های اساسی، هرگونه افزایش قیمت شکر، حبوبات و دیگر کالا‌ها گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز در میدان مرکزی خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است