اجتماعی 11:54 - 29 دی 1398

تصویب کلیات متمم بودجه سال ۹۸ پایتخت/ کمیسیون شهرسازی را دور زدند

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای شورای اسلامی شهر تهران لایحه متمم بودجه سال ۹۸ را در جلسه امروز شورای شهر مورد بررسی قرار دادند.

برخی از اعضای شورا معتقد بودند چون این لایحه در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار نگرفته باید از دستور کار شورا خارج شده و پیشنهادات کمیسیون‌های دیگر نیز در آن لحاظ شود. اما رئیس شورای شهر پیشنهاد کرد اعضا در جریان بررسی درآمدها، پیشنهادات خود را نیز مطرح کنند. سرانجام با وجود مخالفت رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا و دفاع تمامی اعضا کمیسیون برنامه و بودجه با وجود آنکه لایحه متمم در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار نگرفته بود در صحن به رای گذاشته شد و اعضا با کلیت آن موافقت کرد.

محمود میرلوحی در جریان بررسی متمم بودجه با بیان اینکه بحث‌های مختلفی مطرح بود از جمله اینکه اصلاحیه بودجه ارائه شود یا متمم، گفت: اصلاحیه تغییرات محدودی بین ردیف‌ها را در بر می‌گرفت اما با توجه به تصویب برنامه سوم و شاخص‌هایی که در برنامه وجود داشت پیش بینی شد متمم بودجه به شورا ارائه شود و به پیشواز این مصوبه در سال آتی رفتیم.

وی گفت: در متمم بودجه به توسعه حمل و نقل عمومی توجه شده است و تلاش شده پروژه‌های توسعه‌ای مانند زیرگذر گیشا، برج طغرل و بزرگراه شهید رستگار و … اعتبارات لازم پیش بینی شود.

کمیسیون معماری و شهرسازی را دور زدند / تحقق درآمدها از محل شهرفروشی

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در مخالفت با بررسی لایحه متمم بودجه گفت: آنچه میرلوحی اشاره کرد در متمم بودجه وجود ندارد. من در جلسه هم اندیشی نیز به فرایند بررسی متمم بودجه اعتراض کرده و اعلام کردم نظرات کمیسیون‌های تخصصی در متمم بودجه پیش بینی نشده و باید این موارد در تلفیق مورد بررسی قرار می‌گرفت. ورود به منابع اشتباه است زیرا در متمم نیمی از منابع از محل شهرسازی پیش بینی شده و اعلام شده این درآمدها صرف پروژه‌های حمل و نقلی و عمرانی می‌شود اما خودمان را گول نزنیم. در متمم بودجه تنها ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بیشتر متمم بودجه در بخش هزینه‌ها و پرداخت بدهی‌ها، حقوق و مزایا و نگهداشت شهر اختصاص دارد. صادق باشیم. تنها ۷۰۰ میلیارد مازاد درآمد صرف پروژه‌ها می‌شود و ممکن است همین میزان نیز بعضاً از سوی شهرداری فاکتورهایی آورده شود و اعلام شود هزینه‌هایی بیش از این انجام شود.

وی تاکید کرد: بدون راستی آزمایی این فاکتورها نباید به متمم بودجه رای داد زیرا ما به این هزینه کردها مشروعیت می‌دهیم.

در ادامه این جلسه مجید فراهانی با اشاره به زمان اندکی که تا پایان سال باقی مانده گفت: باید زمان لازم برای تحقق منابع را به شهرداری بدهیم.

حجت نظری نیز با بیان اینکه در یکی از کد پروژه‌های متمم بودجه برای جبران هزینه‌های شرکت‌ها و سازمان‌ها ۱۱۸ میلیارد تومان برای جبران هزینه‌های شرکت‌ها و سازمان در دفتر شهردار پیش بینی شده است. چرا این هزینه‌ها مستقیماً به سازمان‌ها و شرکت‌هایی که مشکل دارند اختصاص داده نمی‌شود؟

نظری تاکید کرد: در حال حاضر نیز شهرداری با سلیقه خودش اعتبارات را اختصاص می‌دهد. بنابراین تعجیل در تصمیم متمم تفاوتی برای شهرداری نمی‌کند و ما می‌توانیم با بررسی دقیق‌تر از اقداماتی که شفاف نیست جلوگیری کنیم.

حسن رسولی یکی دیگر از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه بر اساس بودجه سال ۹۸ به شهرداری اجازه داده ۱۰ درصد بودجه را جابجا کند که رقمی معادل ۱,۸۰۰ میلیارد تومان است گفت: این عدد در برابر کد پروژه‌ای که آقای نظری می‌گویند رقمی نیست و این موارد برای افزایش اختیارات نهاد اجرایی طبیعی است.

در ادامه ۵ نفر از اعضای شورا پیشنهاد کردند لایحه متمم بودجه به کمیسیون‌ها بازگردد و پس از بررسی در کمیسیون تلفیق دوباره در صحن قرار گیرد که در نهایت الویری در مخالفت با این موضوع گفت: شهرداری بسیار علاقه مند است که این اتفاق بیافتد و رای گیری انجام نشود. درآمدهای خود را در بخش‌هایی که دوست دارد هزینه کنند و در پایان اصلاحیه خود را متمم بیاورد اما ما با بررسی متمم در صحن اولویت‌های خودمان را به شهرداری اعلام می‌کنیم.

سالاری در ادامه در مخالفت با سهم ۳ هزار میلیاردی تامین منابع متمم از محل شهرداری گفت: به اعتقاد من این منابع تامین نمی‌شود بجز آنکه ما به سمت شهرفروشی برویم و از محل تثبیت‌ها این منابع را تامین کنیم.

هاشمی پیشنهاد داد انتقادات سالاری در زمان بررسی منابع از سوی وی مطرح شود.

هاشمی اضافه کرد: من نیز برای افزایش ۳ هزار میلیاردی منابع پیشنهاداتی دارم.

خبر خوش هاشمی برای ناوگان فرسوده اتوبوس‌ها

رئیس شورای شهر در ادامه با اشاره به مذاکراتی که با رئیس بانک مرکزی در جریان نماز جمعه این هفته داشت، گفت: در جریان نماز جمعه این هفته مذاکراتی با رئیس بانک مرکزی داشتم و قرار بر این شد که اعتباراتی که برای توسعه مترو و خرید اتوبوس پیش بینی شده از یورو به ریال تبدیل شود که سالاری به شوخی خطاب به وی گفت شما که در جلسه در کنار آقای احمدی نژاد نشسته بودید.

هاشمی ادامه داد: در صورت تبدیل یورو به ریال شهرداری می‌تواند تا پایان سال ۳ هزار میلیارد برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تامین کند.

حامد مظاهریان معاون شهردار تهران نیز تاکید کرد: این موضوع به جای بازگشت به کمیسیون تلفیق برای نظارت بهتر بر مصارف و منابع در جلسه امروز تعیین تکلیف شود.

نظری با بیان اینکه شهرداری موافق این موضوع است گفت: پس مخالفت الویری در خصوص اینکه به نفع شهرداری است که این موضوع تصویب نشود، درست نیست.

هاشمی به شوخی گفت: شورای ما شورای ۲۲ نفره است و شهردار از خود ما است و همه ما با هم هستیم.

سالاری نیز در پایان مخالفت‌های خود گفت: در خصوص لایحه متمم کمیسیون شهرداری دور زده شده است و به نظر می‌آید برخی از منابع پیش بینی شده به نوعی شهر فروشی برای اختصاص به یک سری کارها است.

در نهایت پیشنهاد بازگشت کمیسیون به تلفیق رای نیاورد و اعضا با کلیت متمم بودجه موافقت کردند.

هاشمی در ابتدا پیشنهاد ۳ هزار میلیاردی خود برای تامین اتوبوس و مترو ارائه کرد که در نهایت یکی از تبصره‌های متمم بودجه شد.

 


10351791
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است