بین‌الملل 15:39 - 29 مرداد 1398
آژانس آوارگان سازمان ملل و مقام‌های بنگلادشی امروز (سه‌شنبه) رایزنی با بیش از ۳۰۰۰ آواره روهینجایی را برای اطلاع از تمایلشان به بازگشت به میانمار آغاز کرده‌اند.

سازمان ملل: بنگلادش نظرسنجی از روهینجایی‌ها برای بازگشت را آغاز کرده است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام از سوی آژانس آوارگان سازمان ملل و مقام‌های بنگلادشی یک تلاش جدید برای بازگرداندن آوارگان روهینجایی به میانمار محسوب می‌شود.

بیش از ۷۳۰ هزار مسلمان روهینجایی در اوت ۲۰۱۷ و در نتیجه عملیات ارتش میانمار از این کشور گریخته و به بنگلادش رفته‌اند. آنها را در اردوگاه‌هایی واقع در کاکس بازار پناه داده‌اند و تلاش‌هایی که تاکنون برای بازگرداندن داوطلبانه این افراد در نظر گرفته و انجام شده، بی‌نتیجه مانده است.

مقام‌های بنگلادشی می‌گویند، میانمار از فهرست ۲۲ هزار نفری که از سوی داکا ارائه شده تنها ۳۴۵۰ تن را واجد شرایط بازگشت اعلام کرده است.

لوئیس دونوان، سخنگوی آژانس آوارگان سازمان ملل در منطقه کاکس بازار گفت: اهداف نظرسنجی‌ها از امروز آغاز شده است. در کنار دولت بنگلادش به دنبال این هستیم تا با آوارگان روهینجایی گفت‌وگو کنیم و به بررسی گزینه بازگشت آنها به میانمار بپردازیم. آژانس آوارگان دومین مصاحبه محرمانه با آنهایی که تمایل خود برای بازگشت را اعلام کرده‌اند، انجام می‌دهد و به بررسی اهداف می‌پردازد و اطمینان می‌دهد که این بازگشت، به صورت داوطلبانه است. از آنها پرسیده می‌شود که فرم بازگشت داوطلبانه را نیز امضا کنند.

یکی از سخنگوهای دولت بنگلادش نیز گفت:‌ محمد عبدالکلام، نماینده کمک به آوارگان در بنگلادش نیز در این مصاحبه‌ها حضور دارد.

عبدالکلام در این باره گفت: آژانس آوارگان سازمان ملل با روهینجایی‌هایی که نامشان در این فهرست است، مصاحبه خود را آغاز کرده است.

قرار است شورای امنیت سازمان ملل درباره جدیدترین برنامه بازگشت آوارگان روهینجایی به میانمار در نشست غیرعلنی روز چهارشنبه جلسه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام


10213911
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس چهارشنبه شب در اظهاراتی درباره اهمیت عملیات وعده صادق گفت که پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ارتش رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب از بازگشایی گذرگاه بیت حانون در شمال نوار غزه پس از هفت ماه خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد این کشور روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل به دلیل «داشتن یک دولت نسل کش» قطع می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی در رفح گفت: آواره شدن بیش از یک میلیون نفر ویرانگر خواهد بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل ناتو با بیان اینکه این ائتلاف تمام تلاش خود را برای پیوستن اوکراین به ناتو به کار بسته، گفت ناتو قصد دارد قلمرو تحت کنترل خود را از این هم گسترده‌تر کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» غرفه‌های جمهوری اسلامی ایران در هشتاد و هشتمین دوره از نمایشگاه صنایع دستی فلورانس ایتالیا با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در بازار جهانی برای سومین روز پیاپی روند کاهشی داشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان نوار غزه در گفت‌وگو با «ان‌بی‌سی نیوز» از معترضان به جنگ رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا قدردانی کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا و مقامات اروپایی از امارات متحده عربی می‌خواهند مانع از دور زدن تحریم‌های روسیه شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه همزمان با سیل کمک تسلیحاتی غرب به اوکراین، میزان تولید تسلیحات خود را افزایش داده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است