اقتصادی 08:04 - 30 شهریور 1393
برترین ها وقتی «ریو» 88 میلیون تومان شد!
این روزها آگهیهای تلویزیونی در حالی از ورود مدل جدید «ریو» به ایران حکایت میکنند که تفاوت زیادی بین آن با مدل قبلیاش (چه به لحاظ مشخصات فنی و چه از جنبه ظاهری و قیمت)، بهچشم میآید.
روزنامه دنیای اقتصاد: این روزها آگهیهای تلویزیونی در حالی از ورود مدل جدید «ریو» به ایران حکایت میکنند که تفاوت زیادی بین آن با مدل قبلیاش (چه به لحاظ مشخصات فنی و چه از جنبه ظاهری و قیمت)، بهچشم میآید.
محصول جدید که وارداتی به شمار میرود، «ریو 2015» نام دارد و ظاهرش آنقدر با ریوی قبلی (همان که در سایپا مونتاژ میشد) متفاوت است که خیلیها باورشان نمیشود این خودرو از نسل همان ریوی مونتاژی سایپا باشد.
تفاوت این دو ریو البته فقط به ظاهر آنها مربوط نمیشود، چه آنکه قیمت ریوی جدید 5/5 برابر مدل قبلی آن در ایران است. ریویی که سایپاییها تا همین سه سال پیش تولید میکردند، قیمتی برابر با 16 میلیون تومان داشت اما برای خرید ریوی جدید باید بین 85 تا 88 میلیون تومان هزینه کرد.
آنطور که کارشناسان عنوان میکنند، «ریوی تولید سایپا» تجربهای ناموفق در خودروسازی کره بود و به اصطلاح بازارش در این کشور شرق آسیایی نگرفت، اما در ایران با استقبال مشتریان روبهرو شد و روزهای خوشی را تجربه کرد.
ریو سال 84 به سایپا آمد و اوایل سال 90 نیز از خط تولید این شرکت خارج شد و این در حالی است که دومین خودروساز بزرگ کشور تا به امروز نتوانسته جایگزینی برای آن بیابد. این میهمان کرهای هرچند تیراژ چندان بالایی نداشت، اما در آن زمان رقیبی برای پژو 206 و تندر-90 به حساب میآمد و مشتریان ایرانی برای خرید خودرو معمولا این سه گزینه را در کنار یکدیگر میدیدند.
با این حال سایپاییها مجبور شدند بهرغم میل باطنی با ریو خداحافظی کنند؛ زیرا این محصول کیسه هوا (ایربگ) نداشت و استانداردهای جدید صنعت خودرو اجازه نمیداد تولید ریو ادامه یابد. آنطور که مسوولان وقت سایپا عنوان کردند، کیاموتورز بهعنوان مالک برند ریو اجازه نداده کیسه هوا روی این خودرو نصب شود و به همین دلیل این مونتاژی کرهای نیز مجبور به ترک جاده مخصوص شد. حالا باید منتظر ماند و دید آیا ایرانیها از ریوی 88 میلیونی نیز استقبال میکنند یا اینکه این خودرو نمیتواند میراث دار خوبی برای نیاکان خود در ایران باشد.
محصول جدید که وارداتی به شمار میرود، «ریو 2015» نام دارد و ظاهرش آنقدر با ریوی قبلی (همان که در سایپا مونتاژ میشد) متفاوت است که خیلیها باورشان نمیشود این خودرو از نسل همان ریوی مونتاژی سایپا باشد.
تفاوت این دو ریو البته فقط به ظاهر آنها مربوط نمیشود، چه آنکه قیمت ریوی جدید 5/5 برابر مدل قبلی آن در ایران است. ریویی که سایپاییها تا همین سه سال پیش تولید میکردند، قیمتی برابر با 16 میلیون تومان داشت اما برای خرید ریوی جدید باید بین 85 تا 88 میلیون تومان هزینه کرد.
آنطور که کارشناسان عنوان میکنند، «ریوی تولید سایپا» تجربهای ناموفق در خودروسازی کره بود و به اصطلاح بازارش در این کشور شرق آسیایی نگرفت، اما در ایران با استقبال مشتریان روبهرو شد و روزهای خوشی را تجربه کرد.
ریو سال 84 به سایپا آمد و اوایل سال 90 نیز از خط تولید این شرکت خارج شد و این در حالی است که دومین خودروساز بزرگ کشور تا به امروز نتوانسته جایگزینی برای آن بیابد. این میهمان کرهای هرچند تیراژ چندان بالایی نداشت، اما در آن زمان رقیبی برای پژو 206 و تندر-90 به حساب میآمد و مشتریان ایرانی برای خرید خودرو معمولا این سه گزینه را در کنار یکدیگر میدیدند.
با این حال سایپاییها مجبور شدند بهرغم میل باطنی با ریو خداحافظی کنند؛ زیرا این محصول کیسه هوا (ایربگ) نداشت و استانداردهای جدید صنعت خودرو اجازه نمیداد تولید ریو ادامه یابد. آنطور که مسوولان وقت سایپا عنوان کردند، کیاموتورز بهعنوان مالک برند ریو اجازه نداده کیسه هوا روی این خودرو نصب شود و به همین دلیل این مونتاژی کرهای نیز مجبور به ترک جاده مخصوص شد. حالا باید منتظر ماند و دید آیا ایرانیها از ریوی 88 میلیونی نیز استقبال میکنند یا اینکه این خودرو نمیتواند میراث دار خوبی برای نیاکان خود در ایران باشد.
ریوی 88 میلیونی فرارو
4756345
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
مهمترین اخبار اقتصادی
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت آب با اشاره به بارشهای خوب بهاری و میزان آب موجود در مخزن سدهای کشور از خارج شدن ۱۰ استان از تنش آبی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی برای ۲۵ استان کشور به کشاورزان توصیه میشود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۸ هزار هکتار از ۸۵ هزار هکتار اراضی شناسایی شده نهضت ملی مسکن حذف شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پیشین اتحادیه بارفروشان گفت: اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبه الگوی کشت تنها راهکار اساسی تنظیم بازار میوه، صیفی و فرنگی محسوب میشود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری خدمات فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: خدمات فرودگاهی در حال حاضر روزانه به سه هزار و ۲۰۰ مسافر ارائه میشود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شاخص کل بورس امروز ۱۸ اردیبهشتماه با کاهش ۷ هزار و ۶۴۸ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۳۱ هزار واحدی قرار گرفت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور معاون وزیر صمت در امور عراق گفت: واردات ایران از عراق نیز در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۸۰ میلیون دلار بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۲۶۳ میلیون دلار حدود ۱۸۰ درصد افزایش را نشان میدهد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد گفت: اطلاعات و آمار صحیح در حوزه کشاورزی، کنترل بازار تقاضای داخل و برنامهریزی برای حضور در بازارهای صادراتی را به دنبال خواهد داشت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت: بنابر آمار گمرک سال گذشته ۱۲ هزارتن قزل آلا به بازاراهای هدف صادر شده، درحالیکه این آمار غیرمنطقی است و باید اصلاح شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فائو در جمهوری اسلامی ایران و وزارت جهاد کشاورزی پروژهای را با هدف اطمینان از اصالت غذا و مدیریت زنجیره تأمین مواد غذایی امضاء کردند.