اجتماعی 10:04 - 31 مرداد 1393
مسوول نمایندگی ولی فقیه در بسیج :
اصفهان – ایرنا – مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش وحدت در خنثی شدن توطئه های دشمنان اسلام، گفت: وحدت مسلمین یکی از درسهای مکتب امام جعفر صادق (ع) است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی شامگاه پنجشنبه در یادواره شهدای صنف خودرویی کشور گفت: هرآیینی برای ادامه و بقای خود به فرهنگ سازی نیازمند است و امام صادق (ع) این فرهنگ سازی را در شیعه انجام داد.



وی ادامه داد: کار امام صادق (ع) فرهنگ سازی در شیعه بود و از همین رو مکتب تشیع به مکتب جعفری مشهور است و این فرهنگ سازی روز به روز بر بالندگی شیعه افزود.



این کارشناس دینی اولین اصل در مکتب امام صادق (ع) را توحید و خدامحوری برشمرد و افزود: امام ششم شیعیان تلاش بسیاری در مقابله با غلو و الوهیت سازی برای اهل بیت (ع) داشتند و اگر این تلاش ها نبود شیعه مانند مسیحیت به بیراهه می رفت.



وی اظهار کرد: در مکتب تشیع هیچ کس نمی تواند جای خدا بنشیند ولذا افرادی که در روضه ها و مداحی ها برخی کلمات غلوآمیز را در خصوص ائمه (ع) به کار می برند راهی غیر از راه مکتب امام صادق(ع) را در پیش گرفته اند.



حجت الاسلام تویسرکانی با بیان اینکه امروز با شعارهایی مواجه هستیم که با روح مکتب اهل بیت (ع) مغایر است، افزود: باید مواظب باشیم با اسم مکتب امام حسین (ع) ما را مقابل مکتب اهل بیت (ع) قرار ندهند.



وی نفی طاغوت را دومین اصل فرهنگ امام صادق (ع) برشمرد وافزود: در مکتب شیعه هر نوع تلاشی برای تقویت طاغوت ممنوع است و از همین رو شیعه همواره حامی مظلوم است و با ظالم سر ستیز دارد.



مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: راهبرد انقلاب اسلامی ایران به واسطه این درس از مکتب امام صادق (ع) مبارزه تا از بین رفتن همه ظالمین در عالم است و لذا ما روزی که صهیونیسم محو شود را مشاهده می کنیم.



وی پرهیز از فحاشی را سومین درس مکتب امام صادق (ع) عنوان کرد و گفت: امام صادق (ع) حتی اجازه نمی دادند به کسانی که به مقدسات شیعه توهین می کنند، اهانت شود.



حجت الاسلام تویسرکانی اظهار کرد: امروز در بین شیعه فرقه ای به نام شیعه برائتی پدید آمده است که با پول، امکانات و حمایت های آمریکا و انگلیس شکل گرفته و سعی در اختلاف بین مسلمین دارد.



وی گفت: این فرقه همان مسیری را پیش می رود که داعشی های تکفیری می روند و متاسفانه در برخی شهرهای اصفهان نیز نفوذ پیدا کرده اند.



این کارشناس عقیدتی و سیاسی اظهار کرد: این فرقه نه تنها اهل تسنن را تکفیر می کنند بلکه شیعیان طرفدار وحدت را تکفیر و به مسوولین نظام به خاطر این منش توهین می کنند.



وی تقسیم شیعه به برائتی و وحدتی کار استکبار دانست و تصریح کرد: اگر دیروز دشمن از طریق وهابیت به دنبال تکفیر و کشتن شیعه بود امروز این مسیر را در خود شیعه دنبال می کند و تلاش می کند برخی از شیعیان را به به جان دیگر شیعیان بیاندازد.



حجت الاسلام تویسرکانی علم و دانش را چهارمین اصل در مکتب امام صادق (ع) دانست و افزود: بیش از چهار هزار نفر از فرقه های مختلف اسلامی و حتی غیر اسلامی در درس امام صادق (ع) شرکت می کردند.



یادواره یک هزار و یکصد شهید صنوف خدمات خودرویی و یک هزار و 400 شهید اصناف مختلف استان اصفهان شامگاه پنجشنبه در گلستان شهدای این شهر برگزار شد.



در این یا دواره از مقام شهیدان صنف خدمات خودرو و نیز اصناف اصفهان که در عرصه دفاع مقدس به شهادت رسیده بودند تجلیل شد.



/7134/پ / 546

انتهای پیام /*


4532571
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله گمشده به آغوش مادرش، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر را محکوم کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است