بین‌الملل 07:51 - 11 اسفند 1393
«عبدالله» خبر داد
رئیس شورای اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در نشست کمیته اضطراری این کشور اعلام کرد خسارات وارد شده به ولایت‌های آسیب‌دیده قابل تخمین نیست.

شماره حساب برای کمک خیرین/ خسارات قابل تخمین نیست/برق کابل وصل می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان امروز (یکشنبه) در نشست کمیته اضطراری این کشور اعلام کرد که خسارات وارد شده به ولایت‌های آسیب‌دیده قابل تخمین نیست.

عبدالله با اشاره به گستردگی آسیب‌های وارد شده از ناحیه بهمن‌ها و سیلاب‌ها در ولایت‌های مختلف این کشور گفت: جاده‌ها، منازل مسکونی، باغ‌ها، زمین‌های کشاورزی و ... خسارات زیادی دیده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه دولت و کشورهای همکار با دولت کابل در راستای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان این حوادث طبیعی فعال بوده، گفت: این کمک‌ها در 5 مرحله انجام شده است.

رئیس شورای اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان ،حوادث طبیعی اخیر در این کشور را بی‌سابقه عنوان کرد و گفت: در 29 ولایت افغانستان حوادث طبیعی توانسته جان صدها نفر را بگیرد.

وی با اشاره به سفر خود به ولایت «پنجشیر» در شمال افغانستان گفت: آمار قربانیان در حوادث طبیعی 196 کشته و 23 زخمی بوده که کمک به آسیب دیدگان را از همان ساعات اول وقوع حادثه آغاز کردیم.

عبدالله عبدالله در ادامه از همکاری تمام نهادها و سازمان‌های ملی و بین‌المللی استقبال کرد و گفت: کشورهای همکار با دولت کابل وعده همکاری داده و کمک‌های پاکستان امروز در محلاتی که حوادث طبیعی در آن به‌وقوع پیوسته، رسیده است.

عبدالله با اشاره به اقدام دیگری که از سوی کمیته اضطرار افغانستان اتخاذ شده گفت: این کمیته حساب بانکی را افتتاح کرده تا مردم و تجار ملی از این طریق به آسیب‌دیدگان همکاری مالی داشته باشند.

کابل روشن می‌شود

رئیس شورای اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در این نشست با اشاره به اینکه کابل به دلیل ریزش برف در منطقه «سالنگ» با قطع برق مواجه است، گفت: سیستم برق کابل بزودی فعال خواهد شد.

وی افزود: بر اثر ریزش بهمن، پایه‌های انتقال برق تخریب که تلاش برای اتصال آن در جریان است.

وی تصریح کرد: مسئولان شرکت برق افغانستان «د افغانستان برشنا شرکت» مصمم هستند تا فردا به سالنگ‌ها رفته و بررسی‌های ابتدائی خود را انجام داده و پس از آن دست به کار شده و برق کابل دوباره فعال خواهد شد.


5953735
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس چهارشنبه شب در اظهاراتی درباره اهمیت عملیات وعده صادق گفت که پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ارتش رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب از بازگشایی گذرگاه بیت حانون در شمال نوار غزه پس از هفت ماه خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد این کشور روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل به دلیل «داشتن یک دولت نسل کش» قطع می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی در رفح گفت: آواره شدن بیش از یک میلیون نفر ویرانگر خواهد بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل ناتو با بیان اینکه این ائتلاف تمام تلاش خود را برای پیوستن اوکراین به ناتو به کار بسته، گفت ناتو قصد دارد قلمرو تحت کنترل خود را از این هم گسترده‌تر کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» غرفه‌های جمهوری اسلامی ایران در هشتاد و هشتمین دوره از نمایشگاه صنایع دستی فلورانس ایتالیا با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در بازار جهانی برای سومین روز پیاپی روند کاهشی داشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان نوار غزه در گفت‌وگو با «ان‌بی‌سی نیوز» از معترضان به جنگ رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا قدردانی کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا و مقامات اروپایی از امارات متحده عربی می‌خواهند مانع از دور زدن تحریم‌های روسیه شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه همزمان با سیل کمک تسلیحاتی غرب به اوکراین، میزان تولید تسلیحات خود را افزایش داده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است