استانی 00:05 - 10 اسفند 1393
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: براساس مطالعات آسیب‌شناسی انجام شده 34 بنا و پل‌ تاریخی این استان نیازمند کارهای حفاظتی و استحکام‌بخشی است.

34 اثر تاریخی آذربایجان غربی نیازمند استحکام‌بخشی است

جلیل جباری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: براساس مطالعات آسیب‌شناسی انجام شده، 34 بنا و پل‌ تاریخی آذربایجان غربی نیازمند کارهای حفاظتی و استحکام‌بخشی است و جلوگیری از آسیب‌های مضاعف بر این بناهای تاریخی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت 93 هتل، میهمانسرا و مجتمع گردشگری و تفریحی در استان اشاره کرد و یادآور شد: ساخت 42 هتل و میهمان‌پذیر در استان در دست اجرا بوده که با راه‌اندازی این هتل‌ها و مهمان‌پذیرها یک هزار و 200 تخت به تخت‌های مراکز اقامتی استان اضافه خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به تعداد اتاق‌ها و تخت‌های مراکز اقامتی استان اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع مراکز اقامتی استان دارای یک هزار و 895 اتاق و 4 هزار و 334 تخت است.

جباری با بیان اینکه سند توسعه گردشگری استان باید مورد بازنگری قرار گیرد و متناسب با سیاست‌های دولتی تدوین شود، تصریح کرد: وضعیت زیرساخت‌های گردشگری در استان و وضعیت راه‌های مواصلاتی به مناطق نمونه گردشگری مناسب نیست که باید اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد.

وی با بیان اینکه آمار بازدیدکنندگان خارجی مجموعه تاریخی تخت سلیمان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته پنج تا شش برابر شده است، ادامه داد: تخت سلیمان رتبه نخست از لحاظ آمار بازدیدکنندگان در بین بناهای تاریخی استان را داراست.


5945135
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است