اجتماعی 19:28 - 29 آذر 1393
خبرگزاری ایرنا مظلومیت وقف
مشهد - ایرنا - واقف بیمارستان فوق تخصصی قلب جواد الائمه (ع) مشهد گفت: ماندن یک دستگاه آنژیوگرافی خریداری شده توسط خیرین برای این بیمارستان در گمرک، مصداق عینی مظلومیت وقف است.

'ماشاءالله دانشی نیا'، روز شنبه به مناسبت روز وقف در گفت و گو با خبرنگار ارنا افزود: این دستگاه آنژیوگرافی که با کمک خیرین مشهد برای بیمارستان وقفی جواد الائمه (ع) این شهر خریداری شده، به دلیل داشتن دو میلیارد و 800 میلیون ریال بدهی بابت مالیات بر ارزش افزوده، پنج ماه در گمرک معطل مانده است.



وی ضمن گلایه از متولیان به خاطر اختصاص مالیات بر ارزش افزوده برای امور خیریه اظهار کرد: بیمارستان فوق تخصصی قلب جوادالائمه (ع) مشهد، از جمله مراکز درمانی موقوفی است که خدمات گسترده و تخصصی به بیماران ارائه می دهد.



وی گفت: طلب مالیات بر ارزش افزوده برای دستگاه آنژیوگرافی این بیمارستان، نمونه ای از ناملایمات نسبت به وقف است.



دانشی نیا افزود: این در حالی است که در برخی کشورها، امور خیریه از امتیازات دولتی بسیار برخوردار می باشند.



وی ادامه داد: مجوز احداث بیمارستان مزبور در سال 1367 از دولت گرفته شد و ساخت آن در زمینی به گستره پنج هزار و 500 مترمربع در سال 1370 آغاز و در سال 1379 افتتاح شد.



وی گفت: این بیمارستان با نام 'جوادالائمه (ع)' و در حوزه تخصصی قلب کار خود را آغاز کرد و به یکی از بیمارستان های تخصصی در این حوزه تبدیل شد.



وی بیان کرد: در طول سالهای گذشته بیمارستان جواد الائمه (ع) با کمکهای خیرین توسعه یافت و گستره آن به 20 هزار مترمربع با 120 تخت افزایش یافت.



این واقف با اشاره به گستره حوزه خدمات رسانی بیمارستان مزبور افزود: روزانه به طور متوسط شش عمل جراحی قلب باز و 35 آنژیوگرافی در این بیمارستان انجام می شود و در سال گذشته 19 هزار و 300 عمل قلب باز در این بیمارستان انجام گرفت.



دانشی نیا گفت: طرح توسعه این بیمارستان نیز به میزان پنج هزار و 500 مترمربع در حال اجراست که اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با سالروز ولادت حضرت امام جواد (ع) افتتاح می شود و تعداد تخت های بیمارستان به 200 تخت افزایش می یابد.



وی افزود: به دلیل آنکه دستگاه های آنژیوگرافی این بیمارستان کهنه شده بود، با کمک خیرین نسبت به خرید یک دستگاه آنژیوگرافی مدرن از خارج از کشور به قیمت 30 میلیارد ریال اقدام شد.



وی اظهار کرد: بیمارستان جوادالائمه (ع) مشهد خدمات خود را به زائران و افراد نیازمند در راستای اجرای نیت واقفین به صورت رایگان یا با تخفیف های قابل توجه ارائه می کند.



این واقف افزود: قانون اخذ مالیات بر ارزش افزوده نباید شامل امور خیریه و وسایلی شود که با پول مردم خریداری شده و برای کمک به مردم مورد استفاده قرار می گیرد.



مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در این باره گفت: بیمارستان تخصصی جواد الائمه (ع) مشهد از جمله مراکز درمانی است که با پشتیبانی وقف پایه گذاری شده و سالها منشا خدمات درمانی در حوزه تخصصی قلب بوده است.



حجت الاسلام 'حجت گنابادی نژاد' افزود: گسترش خدمات این بیمارستان در طول سالها به دلیل اعتماد و باوری است که مردم به مدیریتی از نوع وقف داشته و دارند.



وی اظهارکرد: این بیمارستان دارای موقوفاتی است که از محل درآمد آنها هزینه های خدمات درمانی خود را تامین می کند.



وی گفت: اهتمامی که امام راحل و رهبر معظم انقلاب از نظر فقهی نسبت به موضوع وقف داشتند، کم نظیر است اما در اسناد بالادستی توجه جدی به موضوع وقف و حمایت از واقفین نشده است.



گنابادی نژاد ادامه داد: توقف پنج ماهه یک دستگاه آنژیوگرافی در گمرک که با کمک مردم خریداری شده نشان دهنده مظلومیت وقف و واقفین در کشور است.



وی افزود: معافیت ها برای امور خیریه در کشورهای دیگر با معافیت ها برای این امور در کشور ما بسیار متفاوت است در حالی که وقف سرمایه ای جاودانی است که می تواند در امور اقتصادی بسیار مثمرثمر و گره گشا باشد.



7489 / 664

انتهای پیام /*


5457084
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است