استانی 09:49 - 18 خرداد 1399
نماینده مزچردم نوشهر و چالوس در مجلس:
ایسنا/مازندران نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منطقه آزاد سلامت و گردشگری به ضرر نوشهر و چالوس است، گفت: همه از 15 اردیبهشت تا امروز درگیر بحث منطقه آزاد نوشهر هستند در حالی که پیوست گردشگری و سلامت ندارد و در صورتی که با شرایط کنونی مصوب شود به ضرر منطقه خواهد بود.

منطقه آزاد سلامت و گردشگری به ضرر نوشهر و چالوس است

محمدعلی محسنی عصرر روز گذشته شنبه ١٧ خردادماه در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران حوزه انتخابیه با اشاره به اولویت قراردادن اقتصاد و فرهنگ، اظهار کرد: طرح شفافیت آرا نمایندگان در مجلس از جمله موضوعاتی بود که امضاء کردم.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس با اشاره به نقش رسانه‌ها در آگاهی بخشی مردم،گفت: امروز عصر ارتباطات است و رسانه ها رکن چهارم دموکراسی است هستند، بنابراین از رسانه‌ها باید در جهت آگاهی و نقد سازنده و تعالی و تغییر مثبت استفاده شود.

محسنی بر نقش مهم اتحاد و همدلی در پیشرفت منطقه تاکید کرد و یادآور شد:  باید از حواشی پرهیز کرد چرا که آنچه ما را به عقب انداخته است همین ایجاد حاشیه‌ها بوده است و 

رسانه‌ها نیز باید با بی‌طرف به نشر اخبار صحیح بپردازند.

وی مشورت گرفتن از نمایندگان گذشته منطقه را در توسعه مهم دانست و خاطرنشان کرد: درباره منطقه آزاد نوشهر با مسئولان ارشد استان صحبت شد و در این رابطه نیاز است مستندات بیشتری جمع آوری شود.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس ادامه داد: همه از 15 اردیبهشت تا امروز درگیر بحث منطقه آزاد نوشهر هستند در حالی که پیوست گردشگری و سلامت ندارد و در صورتی که با شرایط کنونی مصوب شود به ضرر منطقه خواهد بود.

محسنی تاکید کرد: به عنوان مثال زمانی می‌توان گفت که مرکبات ما از منطقه آزاد اینجا صادر می‌شود که دارای استانداردهای بین‌المللی بوده و از نظر کیفیت نسبت به کشورهای همسایه‌ مرغوب‌تر باشد.

وی عنوان کرد: وقتی در بحث سلامت، هنوز بیماران منطقه به استان‌های دیگر اعزام می شوند چگونه باید به دنیا گفت که اینجا منطقه آزاد سلامت است.

وی زیرساخت های گردشگری منطقه را ناکافی دانست و ادامه داد: اگر پیوست گردشگری داشته باشد که باید درب بندر اینجا بسته شود و آن باریکه‌ای که در قالب بندر تجاری و صنعتی بوده است و از کنار آن ما می‌توانستیم کمی به توسعه منطقه کمک کنیم، آن هم باید بسته شود.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس با تاکید بر اینکه ما نمایندگان مازندران دغدغه مردم و استان را داریم، یادآور شد: در دیدار با مسئولان کشوری و استانی ابتدا به دغدغه استان مازندران پرداختیم و سپس هر کدام درباره مشکلات و دغدغه‌های حوزه انتخابی خود نیز صحبت کردیم.

محسنی تصریح کرد:  در جزیره قشم که از 25 سال قبل تبدیل به منطقه آزاد شده است قرار بود محلی برای ورود مواد خام برای سرمایه‌گذاری و محلی برای جذب سرمایه‌گذاران بدون حد و مرز سرمایه‌گذاری و با معافیت مالیاتی و بدون پرداخت عوارض گمرکی باشد،اما هیچ خبری از این چیزها نیست و تنها محل دپوی محصولات بُنجُل خارجی شد و نه تنها از تولید و اشتغال خبری نشد بلکه حتی بومیان قشم نیز شغل سنتی خود که ماهیگیری بود را نیز از دست دادند، بنابراین باید خیلی هوشمندانه در بحث منطقه آزاد عمل شوذ.

وی متذکر شد: اگر قرار است منطقه آزاد نوشهر پیوست گردشگری و سلامت داشته باشد باید وزرای میراث فرهنگی و بهداشت و درمان در منطقه حاضر شوند و به مصوبه مجلس احترام گذاشته و مقدمات این دو محور را در منطقه فراهم کنند.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس با تاکید بر اینکه کار نماینده مجلس، نظارت بر اجرای قانون است، افزود: اگر عزل و نصبی در حوزه انتخابیه صورت بگیرد و نخبگان این منطقه و آنهایی که عملکرد و اندیشه خوبی داشتند و متلعق به این منطقه هستند از گردونه خارج شوند و فردی منصوب شود که شایسته است استقبال می کنیم.

محسنی گفت: کمیسیون بهداشت و درمان را برای کار در مجلس انتخاب کردم زیرا رشته تخصصی من است و قطعاً تحولات جدی در این زمینه در حوزه بهداشت و درمان اتفاق خواهد افتاد.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از ایرادات نظام سلامت این است که هرکس با یک عطسه و سرفه اصرار دارد که حتماً باید توسط یک فوق تخصص ویزیت شود در حالی که در کشورهای توسعه یافته این گونه نیست و باید اصلاح ساختاری انجام شود.

محسنی تاکید کرد: حضور وزرا اگر مایه برکت برای منطقه و مردم ما باشد می‌توانند بیایند وگرنه نیازی به حضور مسئولان در منطقه نیست.

وی گفت:  پای درخواست آمبولانس برای بخش کجور را  دو وزیر امضا کردند اما هیچ کدام محقق نشد و اگر قرار است من هم به این شکل کار کنم اصلاً در تفکرات من و خواسته‌های مردمی که به من رأی دادند چنین چیزی وجود ندارد.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس با اشاره به اینکه مشکل منطقه ما استان شدن نیست و اگر هم استان مستقل در غرب مازندران شویم یکی از استان‌های محروم کشور خواهیم شد، افزود: مشکل ما باید مطالبه‌ گری مدیران و از سویی دیگر نظارت بر عملکرد مدیران منطقه باشد.

وی تاکید کرد:  شعار ما در مجلس یازدهم شایسته سالاری است و به هر طرح لایحه‌ای که منافع مردم در آن باشد رأی خواهم داد و اولویت اول ما مردم هستند

محسنی ادامه داد:  به قالیباف برای تصدی پست ریاست مجلس رأی دادم زیرا برنامه‌های او در مقایسه با برنامه‌های رقبایش که برای ریاست مجلس ثبت نام کرده بودند، قابل مقایسه نبود

وی با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از ایجاد فساد جدید باید سیستم‌ها و دستگاه‌های نظارتی درست عمل کنند، افزود: در همین سال 98 بسیاری از اعتبارات منطقه غرب مازندران در شرق استان هزینه شده است و به همین علت دیوان محاسبات کشور را مأمور پیگیری این موضوع کردم که پول‌های پروژه‌های غرب استان به ویژه نوشهر، چالوس و کلاردشت کجا رفته است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در کلاردشت، با بیان اینکه اشتغال پایدار تنها از طریق سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر است، تصریح کرد: نه تنها در جذب سرمایه‌گذار خارجی بلکه در نگه‌داشتن سرمایه‌گذار داخلی هم ناتوان بودیم.

وی با اشاره به اینکه مدیران بی‌کفایت جایگاهی در مناصب نخواهند داشت، افزود: برخی مدیران پروازی هستند،اگر قرار است مدیری در بخش کجور و مرزن‌آباد باشد باید از نظر علمی و دانش، چند سر و گردن از بچه‌های آنجا بالاتر باشد وگرنه توجیه قانونی، علمی و اقتصادی ندارد.

محسنی ادامه داد: روزانه تعداد بسیار زیادی خودروهای اداری از دوآب به سمت بخش کجور می‌رود در حالی که همه این ترددها واجب و ضروری نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید رویکردها و نگاه‌ها تغییر کند، افزود: نباید پروژه‌ها دو بار کلنگ‌زنی شود  و هر صد متر فاز بندی نشود و باید با مردم روراست بود و صادقانه صحبت کرد.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس با بیان اینکه پروژه‌هایی که هنوز مشکل و خلاء قانونی دارند را برای غنی‌تر کردن کارنامه خودمان کلنگ‌زنی نکنیم، افزود: هیچ انگیزه جز خدمت به مردم ندارم و تحت هیچ شرایطی از پای منافع مردم کوتاه نخواهم آمد.

انتهای پیام


10563388
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است