اجتماعی 15:17 - 25 شهریور 1393
دبیر ستاد حقوق بشر:
تهران - ایرنا - دبیر ستاد حقوق بشر گفت: غرب سال ها است به زبان اشخاص مختلف و با مکانیزم های مختلف این دروغ را تکرار می کنند که ایران کشوری ناقض حقوق بشر است و قصد دارند با این روش، این انگاره نادرست را در ذهن جهانیان ترسیم کنند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، «محمدجواد لاریجانی» روز سه شنبه در نشست عالی هماهنگی ستاد حقوق بشر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای بلندپایه ستاد حقوق بشر از جمله مدیران عالی رتبه قضایی با اشاره به گزارش جدید دبیرکل سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشری کشورمان گفت: یکی از روش های غرب برای انگاره سازی علیه کشورهای نا همسو با منافعش، تکرار یک دروغ با اشکال و وسایل مختلف است.



دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه مطالب ارائه شده در گزارش دبیرکل سازمان ملل صرفا تکرار همان اتهاماتی است که پیش از این از سوی گزارشگر ویژه حقوق بشر، وب سایت های ضد انقلاب ، منافقین و برخی سران غربی - صهیونی بیان شده است گفت: در قسمت هایی از این گزارش، جمهوری اسلامی را متهم به سانسور، نقض حقوق روزنامه نگاران، نویسندگان، فیلتر اینترنت کرده است.



دکتر لاریجانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از طریق پژوهشگاه دانش های بنیادی و با موافقت و رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب اولین کشور در منطقه بود که پذیرای فناوری های نوین ارتباطی از جمله اینترنت بود گفت: در جمهوری اسلامی ایران کسی با اصل فناوری های نوین و از جمله اینترنت مخالف نیست و آنها با تزویر سعی می کنند ایران را مخالف توسعه و پیشرفت و آزادی بیان جلوه دهند.



دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه گفت: دغدغه نظام استفاده بهینه از این فناوری با حداقل آلودگی های آن است.



وی با اشاره به اینکه همه کشورهای دنیا خطوط قرمزی دارند که به هیچ وجه حاضر به گذشتن از آنها نیستند به اظهارات جرج دبلیو بوش رئیس جمهوری پیشین آمریکا پس از واقعه 11 سپتامبر اشاره کرد و گفت: رییس جمهور آمریکا به صراحت گفت اگر امنیت ملی آمریکا اقتضا کند دسترسی به کل اینترنت را قطع خواهیم کرد و البته هم اکنون این اختیار قانونی شده است.



لاریجانی گفت: سوء استفاده از امکانات ارتباطی جدید در تجاوز به حدود شخصی افراد و امنیت کشورها امروز به یک مساله حاد بین المللی تبدیل شده است .



در گزارش دبیر کل سازمان ملل بدون توجه به شرایط موجود جهانی در مساله اینترنت و امنیت ملی گستاخانه به شورای عالی فضای مجازی کشور و نهادهای قانونی رسیدگی به جرایم اینترنتی حمله و توهین شده است.



در حالی که شورای عالی فضای مجازی نماد اهتمام جدی کشور به توسعه درست این فناوری است و نهادهای قضایی که برای رسیدگی به جرایم اینترنتی فعالیت های جدی و قابل تقدیر بین المللی دارند، امروزه از ضروریات قضایی همه کشورها به حساب می آیند.



دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه اطلاق سانسور به این اقدامات بجا و به روز بسیار غیرمنصفانه و ناموجه است تصریح کرد: به نام دبیر کل سازمان ملل گزارشی منتشر شده که در اموری مانند تبلیغ استفاده از شبکه های اجتماعی از جمله فیسبوک و امثال اینها که نقش دستگاهای اطلاعات صهیونی - غربی در پایش آنان برای اهل فن کاملا روشن است، اقدامی غیر حرفه ای و دور از شأن این سازمان می باشد.



لاریجانی در ادامه گفت: امیدوارم دولت مساله شبکه اطلاعات ملی را با جدیت دنبال کند تا به دنیا ثابت کنیم متخصصان متعهد کشور ما اسیر تکنولوژی نیستند بلکه آن را برای تحقق هدف بزرگ انقلاب که همانا بنای یک نظام مدنی سیاسی جامع بر اساس عقلانیت اسلامی است به کار خواهند گرفت.



اجتمام**7268 ** 1418

انتهای پیام /*


4740707
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است