اقتصادی 12:59 - 03 تیر 1396
در جلسه‌ای که صبح امروز (شنبه) برگزار شد، در نهایت اعلام شد که سود وام‌های بانکی کسبه پلاسکو ۱۸ درصد تصویب شده و بر همین اساس به گفته رئیس اتحادیه پیراهن دوزان، بسیاری از کسبه ترجیح دادند از دریافت این وام صرف‌نظر کنند.

سود وام پلاسکونشینان ۲ برابر شد/ بسیاری از کسبه عطای وام را به لقایش بخشیدند

مجتبی درودیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در جلسه‌ای که صبح امروز(شنبه) برگزار شد، سود ۱۸ درصدی برای وام‌های کسبه پلاسکو تصویب شد و ۹ درصدی که پیش از این قرار بود از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین شود، به بحث استمهال اختصاص پیدا کرد و بدین ترتیب قرار بر آن است که سودی که مربوط به استمهال کسبه می‌شود، به شکل ۵۰ درصدی پرداخت شود.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان درباره آماده شدن اجاره‌نامه‌هایی که بدون آنها امکان دریافت وام وجود ندارد هم توضیح داد: قرار بر آن است که از امروز شرکت معین پارسیان از سوی بانک پارسیان اجاره‌نامه‌های مربوطه را تهیه کند و کسبه پس از دریافت اجاره‌نامه ظرف مدت سه هفته مجاز به دریافت وام‌های خود خواهند بود.

درودیان همچنین به مبالغ وام‌های اعطایی اشاره کرد و گفت: در این وام‌ها برای افرادی که در قسمت برج پلاسکو فعالیت داشتند و واحدهای آنها به شکل کامل تخریب شده است، تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده و برای افرادی که در قسمت شمالی ساختمان ساکن بوده‌ و واحدهای آنها ضرر و زیان دیده، رقمی معادل ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان افزود: البته با توجه به اینکه سود وام‌های اهدایی برای بخش تولید رقم بالایی حساب می‌شود، بسیاری از کسبه تصمیم بر آن گرفته‌اند که از چنین وامی استفاده نکنند چرا که وامی با این سود به درد بخش تولید نمی‌خورد و اکنون شاید حدود ۵۰ درصد و حتی بیش از آن ترجیح داده‌اند از دریافت چنین وامی انصراف دهند.

وی در پاسخ به این سوال که چنین شرایطی آیا منجر به افزایش قیمت پوشاک در کشور نخواهد شد، گفت: قطعا این موضوع در قیمت پوشاک بی‌تاثیر نخواهد بود چرا که به هر حال تولیدکنندگان نیز ملزم به تامین هزینه‌های خود بوده و مجبور هستند این هزینه‌ها را تامین کنند اما اینکه این افزایش تا چه اندازه باشد را اکنون نمی‌توان اعلام کرد و تنها می‌توان گفت که تلاش داریم رقم افزایش تعرفه رقم چندان بالایی نباشد.

درودیان در پایان درباره بحث بیمه بیکاری اهالی پلاسکو که قسط دوم آن واریز نشده، توضیح داد: وعده داده شد که ظرف روزهای آتی این مبلغ پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام


9199767
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل گمرک ایران گفت: میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به نبود تقاضا در بازار داخل، صادرات دام راهکار ایجاد رونق و تحرک در صنعت دامپروری است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، از افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: با هدف عبور موفق از اوج بار تابستان امسال، ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت ماه وارد مدار می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان توسعه تجارت از رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی وزارت جهاد گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ثابت ماندن ارزش افزوده کالا‌های اساسی، هرگونه افزایش قیمت شکر، حبوبات و دیگر کالا‌ها گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز در میدان مرکزی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور مصرف می شود که تولید داخل بیش از نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در حال حاضر شاهد ترافیک سنگین در محور چالوس و تهران - کرج هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت بر افزایش تعداد مراکز تجاری از ۱۰ مرکز به حداقل ۱۵ مرکز و افزایش تعداد رایزنان به ۱۲ رایزن تاکید کرد و از توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا خبر داد

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است