استانی 16:02 - 08 آبان 1393
معاون فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر بروجرد تاکید کرد
معاون فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بروجرد گفت: رعایت امر به معروف و نهی از منکر در شئونات مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... ضروری است.

ضرورت رعایت امر به معروف و نهی از منکر در همه شئونات جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از الیگودرز، حجت الاسلام و المسلمین صادق جعفرپور عصر امروز در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر بروجرد، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌های دینی هستند که نقش آنها در جامعه کمرنگ شده و به عبارتی به دست فراموشی سپرده شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه احیاء این امور نیازمند عزم همگانی مردم و مسئولان است، خاطرنشان کرد: این موضوع مهم نباید در موارد مناسبتی و مقطعی مورد توجه قرار گیرد، توجه مداوم به آن امری الزامی و غیر قابل انکار است.

این مسئول ادامه داد: بی‌شک سلامت جامعه در گرو عمل به معروفات و دوری از منکراتی است که قرآن کریم، ائمه معصومین (ع) و بزرگان دین همواره بر آنها تاکید داشته‌اند.

جعفرپور  اضافه کرد: قیام امام حسین(ع) نمونه و مصداق بی‌بدیلی از حرکت در مسیر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی است.

وی عنوان کرد: این در حالی است که در ایام عزاداری آن حضرت به این جنبه مهم از قیام عاشورا توجه زیادی نشده و در حاشیه برپایی مراسم‌های عزاداری قرار می‌گیرد که از شور هیئتی زیادی برخوردارند.

معاون فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر بروجرد، افزود: باید با استفاده بهینه و حداکثری از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود در جامعه، در راستای تقویت این فرائض الهی همت گمارد.

جعفرپور اظهار داشت: نقش نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها در این حوزه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به گونه‌ای که با نهادینه شدن کامل امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، بسیاری از مشکلات کنونی رنگ باخته و کشور مسیر پیشرفت در همه زمینه‌ها را با شتاب بیشتری طی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز باید به این نکته حساس و مهم توجه داشته باشند که هیچ منکری با بیان تند و زننده و برخورد اغماض گونه اصلاح نمی‌شود.

معاون فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر بروجرد، گفت: رسانه ملی نیز با توجه به جامعه آماری بالای بیننده آن، با پخش مستند، گفتمان‌های بصیرتی و ساخت مجموعه‌های تلویزیونی در این راستا، می‌تواند نقش خود را به نحو مطلوب‌تری ایفا کرده و در این حرکت پیشتاز باشد.

جعفرپور تاکید کرد: افرادی که اقدام به امر معروف کرده و در این عرصه گام می‌گذارند، باید خود عامل به معروف باشند.


5078499
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است