فرهنگی‌هنری 13:17 - 19 آذر 1397
قرار است جشنواره موسیقی «امیرجاهد» میزبان هر سطح و رده سنی از هنرجویان موسیقی باشد.

یک جشنواره‌ موسیقی برای هر سطح و رده سنی

به گزارش ایسنا، نشست خبری دومین «جشنواره موسیقی امیر جاهد» ۱۹ آذرماه در محل خانه موزه دکتر معین و امیرجاهد برگزار شد.

مهدی سبحانی ـ مدیر مجموعه خانه موزه دکتر معین و امیر جاهد ـ  در ابتدای این نشست گفت: این مجموعه که متعلق  به شهرداری است سال ۸۴ افتتاح شد و حدود سه سال است با حمایت خانه موسیقی و اداره کل فرهنگی شهرداری به مرکز موسیقی و ادبیات شرق تهران تبدیل شده است.

او ادامه داد: ما از ابتدا با برگزاری یکی، دو کلاس فعالیت آموزشی را شروع کردیم اما الان کلاس‌های آموزشی سازهای ایرانی و جهانی در این مجموعه برگزار می‌شود. همچنین سال گذشته تولد پیشکسوتان موسیقی به شکل فصلی در این مجموعه گرفته شد.

سبحانی درباره جشنواره موسیقی امیرجاهد اظهار کرد: ما اولین جشنواره را سال گذشته همین جا برگزار کردیم با توجه به اینکه اداره کل فرهنگی و معاونت اجتماعی رویکرد حمایت از موسیقی پیدا کرده است امسال جشنواره را به شکل موسیقی کشوری و هنرجویی برگزار می‌کنیم.

در ادامه حمیدرضا نوربخش ـ رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره ـ نیز گفت: ما بر حسب وظیفه ذاتی خود در خانه موسیقی باید در کنار تمام فعالیت‌های موسیقی باشیم. یکی از کارهای بسیار خوبی که رخ داده، این جشنواره بوده که الان دومین مرحله آن است. ما وظیفه خود دانستیم با تمام وجود در کنار این کار باشیم. در مراحل مختلف داوری سعی می‌کنیم اساتید صاحب صلاحیت را به عنوان داور در کنار این جشنواره قرار بدهیم.

سپس ابوالفضل رفیع ـ مدیر اداره کل فرهنگی شهرداری و رئیس جشنواره ـ بیان کرد: حوزه فعالیت شهرداری در بحث فرهنگی، حوزه فرهنگ عمومی است . ما کمک می‌کنیم فعالیت‌های فرهنگی در سطح جامعه به شکل مناسبی جریان پیدا کند. ما باید با انجمن‌های صنفی ارتباط و تعامل داشته باشیم و این کمک می‌کند فعالیت‌ها با رعایت استاندارد انجام شوند. ما هر فعالیتی را بخواهیم در حوزه موسیقی دنبال کنیم با مرجع صنفی خانه موسیقی دنبال خواهیم کرد.

او افزود: ما امسال رخداد مهم چهل‌سالگی انقلاب را داریم و تلاش می‌کنیم در تمام رخدادهای فرهنگی بزرگداشت چهل‌سالگی انقلاب را هم داشته باشیم. در این جشنواره نیز جایزه ویژه‌ای برای بخش موسیقی انقلاب پیش‌بینی می‌شود.

حمیدرضا عاطفی ـ دبیر هنری جشنواره ـ نیز در سخنان کوتاهی اظهار کرد: خیلی از ما سوال می‌شود که چرا همکاری شما با خانه موزه بیشتر از دیگران است؛ این موضوع به جدیت دوستان این مجموعه برمی‌گردد.

مهدی مساح بیدگلی ـ دبیر اجرایی جشنواره موسیقی امیرجاهد ـ نیز گفت: سال گذشته اولین جشنواره در این مجموعه به شکل داخلی برگزار شد، اما امسال با همکاری اداره کل فرهنگی شهرداری و خانه موسیقی جشنواره را به شکل سراسری برگزار می‌کنیم. امسال جشنواره شامل تک‌نوازی، دونوازی و گروه‌نوازی است و افراد در هر سطح و سنی می‌توانند در آن شرکت کنند؛ این از ویژگی‌های بارز جشنواره است.

او ادامه داد: شرکت‌کنندگان در بخش دونوازی می‌توانند ساز کوبه‌ای را به عنوان ساز سوم در کنار خود داشته باشند، همچنین در بخش گروه‌نوازی یکی از آثار اجرایی شرکت‌کنندکان باید از آثار استاد امیرجاهد باشد.

دبیر اجرایی این جشنواره بیان کرد: ما فراخوان جشنواره را ابتدای آذر منتشر کردیم، علاقه‌مندان تا ۱۵ دی‌ماه فرصت شرکت در این رویداد را دارند. امکان تمدید فراخوان تا پایان دی نیز هست. ما در مرحله دوم که به بازبینی آثار اختصاص دارد تصمیم گرفتیم که سرای محلات شهرداری تهران را در اختیار گروه‌ها قرار دهیم تا آنها بتوانند تمرین داشته باشند. سپس آزمونی از شرکت‌کنندگان گرفته می‌شود و در نهایت برگزیدگان نهایی برای حضور در جشنواره معرفی می شوند.

او توضیح داد در مرحله پایانی این جشنواره چهار روز اجرا در سالن ایوان شمس برگزار می‌شود و روز پنجم اختتامیه در همین سالن خواهد بود.

رفیع نیز درباره بودجه این جشنواره اظهار کرد: پیش‌بینی‌های بودجه جشنواره انجام شده است.

او همچنین گفت: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی در شهرداری، ما یک سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را که اداره فرهنگسراها را دنبال می‌کند داریم و یک ساختار هم معاونت امور اجتماعی و فرهنگی است. هرکدام از این دو ساختار بودجه و ساختار خودشان را دارند اما نیاز شهر تهران به فعالیت‌های فرهنگی به گونه‌ای است که هنوز هم کمبود وجود دارد.

در بخش دیگری از این نشست نوربخش درباره احتمال برگزاری جشن خانه موسیقی اظهار کرد: جشن خانه موسیقی برگزار می‌شود. ما در این زمینه مشکل مالی داشتیم و قرار است کمک‌هایی جلب کنیم. قاعدتا نباید برگزاری این جشن از دی‌ماه بگذرد.

انتهای پیام


9995866
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارگردان گفت: سال ۸۷ ایده‌ای به ذهنم رسید که مستندی درباره کاشت، داشت و برداشت محصول شالی بسازم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «آه سرد» در دومین حضور جهانی در چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو موفق به دریافت ۲ جایزه شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه «کافه مستند» با پخش مستند «آقای خاص» به کارگردانی سجاد ترابی سراغ ناگفته‌هایی از زندگی محمد بنا، سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است