استانی 22:27 - 30 آبان 1399
ایسنا/لرستان استاندار محدودیت‌های کرونایی در لرستان را تشریح کرد.

اعلام محدودیت‌های کرونایی در لرستان

دکتر سید موسی خادمی امروز ۳۰ آبان اظهار کرد: بیماری کووید ۱۹ نه ماه است در کشور پدیدار شده و خسارات زیادی به وجود آورده و روش‌های مختلف را انجام دادیم اما این روش‌ها خوب جواب نداده است.

وی با بیان اینکه در آبان ماه بدترین شرایط را داشتیم به طوریکه در چند ماه گذشته هر روز متوسط کسانی که بستری می‌شدند ۳۸ نفر بوده و روزانه ۳.۸ نفر تعداد فوتی‌ها بود و ۳۰ تا ۴۰ درصد کسانی تست می‌دادند مثبت میشدند، اظهار کرد: این درحالیست در آبان ماه روزانه ۵۹۶ نفر مبتلا داشتیم  و تعداد بستری‌ها ۱۷۷ نفر در روز بوده و تعداد فوتی‌ها به صورت متوسط ۱۱ نفر بوده و حتی در برخی روزها تعداد فوتی‌ها به ۱۶ می‌رسید.  

استاندار لرستان با اشاره به اینکه چنانچه محدودیتی‌های جدی ایجاد نکنیم ممکن است در آذرماه شرایط بدتر شود، گفت: درست است که با این محدودیت‌ها رفاه ودرآمد مردم به مخاطره می‌اندازد اما جان آنها نجات پیدا می‌کند.

طرح‌های در نظر گرفته شده برای محدودیت‌های کرونایی هوشمند هستند

وی با اشاره به اینکه طرح‌های در نظر گرفته شده هوشمند بوده که در چند محور انجام خواهد شد، افزود: در طرح مدیریت هوشمند مبنا را شهر یا شهرستان‌ها قرار دادیم  که براساس شهرها به وضعیت زرد، نارنجی و قرمز تقسیم شدند.  

نماینده عالی دولت در لرستان اضافه کرد: این نوع محدودیت‌ها ثابت است اما شهرها تغییر می‌کند.  

وضعیت شهرها دوشنبه هر هفته توسط دانشگاه علوم پزشکی مشخص می‌شود

خادمی گفت: وضعیت شهرها دوشنبه هر هفته توسط دانشگاه علوم پزشکی استان مشخص می‌شود و بر اساس آن آرایش محدودیت‌ها را اعلام می‌کنیم.

وی بیان کرد: وقتی وضعیت مناطق اعلام شد در پنج محور شرایط آنها معلوم می‌شود که محور اول وضعیت کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان بوده که چگونه در سرکار حضور پیدا کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه محور دوم شامل مشاغل بازرگانی و تجاری هستند که در شهرهایی با وضعیت قرمز به جز مشاغل گروه یک مابقی مشاغل باید تعطیل شوند، اظهار کرد: در حال حاضر خرم‌آباد، بروجرد و سلسله قرمز، چگنی زرد و مابقی شهرهای لرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

خادمی با اشاره به اینکه محور سوم در شهرهای قرمز شامل تمامی مراکز آموزشی و دانشگاهی بوده که کارکنان این مراکز تعطیل هستند، اضافه کرد: محور چهارم موضوع فرهنگی اجتماعی است که شامل تجمعات بوده و باید حذف شوند.  

اعمال جریمه‌های سنگین برای خودروهای حاضر در تجمعات

استاندار لرستان با اشاره به اینکه تجمعاتی همچون ترحیم و عروسی برای استان مشکل ایجاد کرده و کسانی که مردم را به این مجالس دعوت می‌کنند جانی و قاتل محسوب می‌شوند، عنوان کرد: چنانچه چنین تجمعاتی در اطراف آرامستان‌ها، باغ‌ها و تالارها گزارش شود تمامی خودروهایی که آنجا حضور دارند ۵۰۰ هزار تومان جریمه و متولیان این مراسم دستگیر می‌شوند که البته تاکنون افراد خاطی نیز دستگیر شدند.

وی تاکید کرد: ناجا، دستگاه قضایی و بازرسی بشدت با خاطیان برخورد خواهند کرد و در این راستا البته نقش مردم و گزارشات آنها کارساز است.

جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای افراد فاقد ماسک

استاندار اظهار کرد: محور پنجم به ترددها اشاره دارد که شامل افراد و خودروهاست، اگر افرادی بدون ماسک در سه مناطق ذکر شده تردد کنند ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

خادمی با بیان اینکه اگر کسی تستش مثبت اعلام و در جامعه حضور یابد ۳۰۰ هزار تومان جریمه برایش منظور می‌شود، گفت:  این جریمه از طریق کارت یارانه و چنانچه کارمند باشد از دستگاه مربوطه وصول خواهد شد.  

وی با تاکید بر اینکه ورود خودروها به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است، تصریح کرد: همچنین ارتباط بین شهرها ممنوع است و چنانچه کسی از شهرهای قرمز و نارنجی خارج شود نمی‌تواند به شهر دیگری وارد شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه خودروهایی که وارد شهرهای قرمز می‌شوند یک میلیون تومان و ورود آنها به مناطق نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه در بر دارد، افزود: همچنین هر خودرویی از ساعت نه شب تا چهار صبح در خیابان‌ها تردد کنند از طریق دوربین‌ها ثبت و برای آن جریمه منظور می‌شود.

 ۵۱ درصد ابتلا ناشی از دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات است

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه ۵۱ درصد ابتلا ناشی از دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات است، گفت: تمام این محدودیت‌ها برای پرهیز از این تجمعات است.  

خادمی بیان کرد: شرایط بهگونه‌ای است که این ویروس تمام اعضای خانواده‌ را مبتلا می‌کنند به گونه‌ای که در یک خانواده سه نفر فوتی گزارش شده است.

استاندار لرستان در مورد حمل و نقل عمومی گفت: برای حمل و نقل عمومی محدودیتی وجود ندارد اما چنانچه شرایط بدتر شود برای آنها محدودیت‌ در نظر گرفته می‌شود.  

وی افزود: افرادی که خارج از شهرها مشغول به کار هستند با نشان دادن کارت شناسایی می‌توانند تردد کنند و چنانچه شماره پلاک خودروها غیربومی باشد اما در خرم‌آباد حضور داشته باشد مشکلی ندارند اما  نباید از شهر خارج نشوند.

استاندار لرستان ادامه داد: چنانچه مسئول هر دستگاهی این محدودیت‌ها را اعمال نکند برایش جرم محسوب و دستگاه قضایی با او برخورد می‌کند.

خادمی یادآور شد: در مواردی براساس نظر مدیر مجموعه تشخیص داده می‌شود که  حضور نیروها در دستگاه اجرایی الزامی است؛ چنانچه بخواهند استثنایی را اعمال کنند باید با هماهنگی معاونت توسعه استانداری لرستان باشد.  

انتهای پیام 

 


10818409
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: بارندگی‌ها و آب حاصل از باران شرایط را برای زیست پشه‌های آنوفل و بیماری مالاریا در بلوچستان فراهم کرده بنابراین سیل زدگان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» ۵۶ هشدار سطح زرد، ۱۸ هشدار نارنجی و پنج هشدار قرمز هواشناسی از سال گذشته تاکنون در لرستان صادر و بارندگی های به نسبت مطلوبی ثبت شد اما بنابر اعلام نظر کارشناسان و آمار و ارقام، این بارش های پرتکرار تاکنون حریف خطر خشکسالی نشده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است