سیاسی 13:27 - 03 آذر 1393
ایستگاه پایانی مذاکرات هسته‌ای/87
دیدار دوجانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران از وین،دیدار دوجانبه "محمدجواد ظریف" و "جان کری" وزرای خارجه ایران و آمریکا آغاز شد.





گفتنی است وزرای خارجه روسیه و چین نیز وارد وین شدند و تا پایان ساعت 24 امروز مهلت ضرب‌الجل به پایان خواهد رسید.



همچنین یک مقام نزدیک به تیم مذاکره کننده اظهارداشت: در ملاقات ظریف و جان کری در خصوص موضوعات مختلف هسته‌ای  و  راه حل های مربوط به آنها گفتگو شد.



وی افزود:سناریوهای مختلف نیزمورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت که موضوع نحوه ادامه مذاکرات یکی از آنها بود.



شایان ذکر است تیم هسته‌ای کشورمان به سرپرستی "محمد جواد ظریف" رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان به منظور دستیابی به توافق جامع هسته‌ای روز(27 آبان ماه) تهران را به مقصد وین،  ترک کرد.



وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) به همراه "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سوم آذر 1392 (24 نوامبر 2013) در شهر ژنو در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران به توافقی تحت عنوان "برنامه اقدام مشترک" (توافق ژنو) دست یافتند و این توافقنامه در 30 دی ماه 92 وارد مرحله اجرا شد و از آن پس گفت‌وگوها درباره راه‌حل جامع هسته‌ای تا کنون ادامه دارد.



همچنین قرار بود تا 29 تیرماه 93 توافقنامه جامع هسته‌ای حاصل شود اما به دلیل اختلافات موجود و عدم حصول توافق، قرار شد این مذاکرات برای چهار ماه دیگر (سوم آذر 93) تمدید شود.



اکنون مذاکره کنندگان تلاش می‌کنند تا پیش از پایان مهلت تعیین شده برای مذاکرات هسته‌ای جهت دستیابی به توافق جامع، به این هدف دست یابند؛ هر چند، طبق توافقات قبلی، دو طرف می توانند در موعد مقرر (24 نوامبر برابر 3 آذر) مذاکرات را به مدت 2 ماه دیگر تمدید کنند اما تاکنون طرف های مذاکره تمایلی برای این کار نشان نداده اند و اراده خود را بر رسیدن به توافق در زمان تعیین شده متمرکز کرده اند.



انتهای پیام/




5258827
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بین‌الملل گفت: وظیفه تمامی رسانه‌های آزادی‌خواه جهان این است که اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را پوشش دهند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی یکی از دستورکارهای امروز مجلس شورای اسلامی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران از ورود مجمع نمایندگان این استان به مشکلات اداره کل انتقال خون خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشریه «فارن افرز» نوشت:  تمامی عواملی که روزی باعث قدرت جهانی آمریکا شده بودند، امروز در حال دگرگونی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» شاکری گفت: به‌دلیل همکاری نکردن بانک‌ها، دادن زمین رایگان به مردم برای اینکه خودشان اقدام به ساخت‌وساز کنند بهترین کار است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر انتخابات مجلس، کاهش نرخ بیکاری و افزایش شهریه مدارس پرداخته‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک) امروز (شنبه) از هدف قرار دادن یک تیم نظامی و یک فروند بالگرد ترکیه خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران با برگزاری تجمعی مقابل سردر دانشگاه، سرکوب و بازداشت اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در دوی ۴۰۰ متر توسط نازنین‌فاطمه عیدیان را تبریک گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه، گفت: در تهران برای هر شعبه ۴ صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، ۳ صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است