علمی فناوری 14:53 - 05 اردیبهشت 1396
رئیس دانشگاه پیام نور بجنورد:
رئیس دانشگاه پیام نور بجنورد با اشاره به برنامه‌های پیش روی این دانشگاه گفت: علاوه بر کسب علم، اشتغال و مهارت‌آموزی دانشجویان نیز از دغدغه‌هاست.

"اشتغال" و "مهارت‌آموزی" در کنار کسب علم از دغدغه‌های دانشگاه پیام نور است

به گزارش ایسنا، دکتر مریم نصرتی در جمع اعضای تشکل‌ها،انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشجویی دانشگاه پیام نور بجنورد، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور همواره محور برنامه های فرهنگی خود را به دانشجویان واگذار کرده و به کمک این قشر فرهیخته، تاکنون در اجرای این برنامه‌ها گام‌های موفقیت‌آمیزی برداشته است.

وی با تاکید بر اینکه هدف، استفاده از پتاسیل دانشجو و استعداد این قشر در برنامه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و غیره است، ادامه داد: به همین منظور در حال حاضر بیش از 11 کانون فرهنگی در این دانشگاه فعال است و سعی در افزایش تعداد کانون‌ها و استفاده از نیروی دانشجو در زمینه‌های مختلف است.

رئیس دانشگاه پیام نور بجنورد گفت: اکنون بیش از سه هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل هستند که می‌توان از این کثرت نیروی انسانی، در زمینه‌های متنوع فعالیت‌های دانشجویی و استفاده از نیروی جوان بهره برد.

وی بر افزایش تعداد انجمن های علمی دانشگاه پیام نور و گسترش دامنه های همکاری در جهت جذب استعدادهای برتر تاکید کرد.

وی در ادامه سخنان خود به انعقاد قرارداد با جهاد دانشگاهی خراسان شمالی و کانون نیکوکاری دانشگاه‌های استان، اشاره کرد و یادآور شد: افزایش همکاری کاربردی با جهاد دانشگاهی، دستاوردهای زیادی در ابعاد علمی، فرهنگی، پژوهشی و دانشجویی دارد و امسال به دنبال عملیاتی کردن موارد قراردادهای دانشگاه هستیم.

نصرتی با تاکید بر همکاری دانشگاه پیام نور با مراکز مختلف علمی و دستگاه های اجرایی در زمینه‌های علمی، اجرایی کردن مفاد قرارداد با جهاد دانشگاهی را، گامی در جهت دستیابی سریع تر به اهداف علمی دانشگاه توصیف کرد.

وی از آمادگی دانشگاه پیام نور در جهت همکاری با جهاد دانشگاهی در زمینه برگزاری اردوهای علمی و بازدید از پژوهشکده‌های این نهاد در سراسر کشور خبر داد.

مدیر فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان شمالی نیز در این نشست ضمن معرفی حوزه‌های مختلف این نهاد به ارائه دستاوردهای آن در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پرداخت.

الهام آزادزاده افزود: مشخصه مهم فعالیت‌های جهاددانشگاهی بویژه در حوزه فرهنگی، تکیه و توجه به حضور و مشارکت دانشجویان در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی است.

وی تاکید کرد: مخاطب اصلی جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی دانشجوست، این نهاد برای دانشجو برنامه‌ریزی می‌کند و برای اجرای برنامه‌ها از نیروی دانشجو بهره می‌گیرد و این راهبرد فرصتی برای تجربه، آزمون و خطا و یادگیری کار حرفه‌ای برای این قشر موثر جامعه است.

وی با اشاره به سازمان‌ ‌ ها و مراکز زیرمجموعه حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به عنوان تنها خبرگزاری تخصصی قرآنی جهان اسلام، سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، مرکز گردشگری علمی ـ فرهنگی دانشجویان ایران، سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) و خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) را از جمله آنها ذکر کرد.

سردبیر ایسنای خراسان شمالی با اشاره به راه‌اندازی شعبه‌ای از این رسانه در دانشگاه پیام نور بجنورد، گفت: این خبرگزاری با شعار هر دانشجو یک خبرنگار از میان دانشجویان خبرنگار افتخاری می‌پذیرد.

آزادزاده افزود: این بستر، فرصتی مغتنم است تا دانشجو ضمن تحصیل مهارت و کار حرفه‌ای بیاموزد.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های محوری سالانه حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی برپایی اردوهای ایران مرز پرگهر، مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران و سمینار مهارت‌های زندگی را از جمله آنها دانست.

مسئول اجرایی مرکز نیکوکاری دانشگاه های خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: 13 واحد نیکوکاری در بجنورد تاسیس شده است که هر واحد اعضای هیئت عاملی دارد و فعالیت های خود را در زمینه های فرهنگی، مشاوره و تامین شهریه در دانشگاه های استان پیگیری می کند.

سمیه رحمانی اضافه کرد: مراکز نیکوکاری دانشگاه های استان با در برگیری دو جامعه هدف اساتید و کارکنان دانشگاه ها و دانشجویان، در نظر دارد تا با مشارکت دانشجویان و با راه اندازی کانون شمیم، فرهنگ انفاق را در میان دانشجویان و قشر فرهیخته دانشجویی عملیاتی سازد.

وی هدف اصلی این مرکز و کانون شمیم را، کمک به دانشجویان و حتی اعضای بی بضاعت جامعه، با حفظ کرامت انسانی و عزت نفس و جمع آوری کمک های مردمی ذکر کرد.

به گزارش ایسنا، در این نشست هر یک از اعضای انحمن‌ها و کانون‌های دانشجویی دانشگاه پیام نور بجنورد به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.



انتهای پیام


9041892
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» هنگامی که سن افزایش می‌یابد، کاهش تدریجی سرعت و چابکی بدن ما غیرعادی نیست. خواه قدم زدن آرام در اطراف محله باشد یا دستیابی به کنترل تلویزیون، حرکات ما با افزایش سن کاهش می‌یابد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان برای تعیین زمان شکل‌گیری میدان مغناطیسی زمین، سنگ‌های باستانی حاوی آهن را در گرینلند بررسی کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرده است که ربات انسان‌نمای اپتیموس شرکت تسلا احتمالا از سال ۲۰۲۵ فروش خود را آغاز می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تنها دو ماموریت رباتیک به عطارد راه پیدا کردند، اما همین ماموریت‌ها نیز برای رد بسیاری از فرضیه‌های نادرست درباره این دنیای داغ بسیار مهم بودند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است