اجتماعی 14:14 - 08 شهریور 1393
نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان وی نسبت به توجه به دانشگاه فرهنگیان هشدار داد و گفت: باید مراقب بود که دانشگاه فرهنگیان عرصه مدرک بازی و فرصت برای وقت‌گذرانی عده‌ای نشود.

دانشگاه فرهنگیان عرصه مدرک بازی و فرصت برای وقت‌گذرانی عده‌ای نشود
به گزارش عرش نیوز؛

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در دومین دوره کنگره یازدهم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور که در سالن همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار داشت: صبر، کلید گشایش در همه عرصه‌های مجاهدت است و در رویارویی حق با باطل نیز عنصر برنده، صبر است.

وی با اشاره به ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، این زمان را فرصت مناسبی برای اندیشیدن به الگوی تعالی دختران دانست و گفت: در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، اندیشیدن دانش‌آموزان دختر به الگوی تعالی دختران به یک رویه تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با اشاره به این نکته که برگزاری دومین دوره کنگره یازدهم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان متقارن با ایام شهادت شهیدان رجایی و باهنر است که این شخصیت‌ها در تراز انقلاب اسلامی در فکر، اخلاق، تدبیر و مدیریت  هستند، بیان داشت: جایگاه و خاستگاه این شهیدان، آموزش و پرورش بوده است و هر دو تربیت شده مکتب امام(ره) هستند.

وی با بیان اینکه ۳ یادگار از دو شهید رجایی و باهنر به‌جا مانده که شامل امور تربیتی، تربیت معلم و انجمن اسلامی است، گفت: امور تربیتی به معنای واقعی کلمه مورد نیاز تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است چراکه جفاهای زیادی به این بخش رفته است.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: امروز امور پرورشی در شرایطی که با دستگاه تعلیم و تربیتی آموزش زده مواجهیم، از هر چیز دیگری برای این مجموعه ضروری‌تر است.

وی افزود: از سوی دیگر باید نگاه تربیتی بر همه ارکان آموزش و پرورش سایه بیندازد و باید یک متولی توانمند در این میدان حضور داشته باشد چرا که لطمه به حوزه تربیتی مدارس به خاطر کم فروغ شدن امور تربیتی است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری اظهار داشت: مشق زیست مومنانه و مجاهدانه همچنین تمرین زندگی به سبک زندگی اسلامی باید در مدارس متوجه قرار گیرد البته برخی در زمانی پُز مشق دموکراسی را در آموزش و پرورش می‌دادند و این مشق زیست مومنانه و مجاهدانه را کم فروغ کردند.

وی با بیان اینکه امور تربیتی واقعی یعنی حضور باطروات و بانشاط تشکل‌ها که در صدرشان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است، گفت: یکی از نشانه‌های اصلی زنده شدن امور تربیتی در مدارس، فعال شدن انجمن‌های اسلامی مدارس است.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به تربیت معلم به عنوان یادگار شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد و بیان داشت: در زمان شهیدان رجایی و باهنر آن موقع چون می‌دانستند که تربیت معلم، رکن مهمی است، مجموعه‌ای تحت عنوان تربیت معلم ایجاد کردند و هنوز هم آموزش و پرورش از برکات این مرکز بهره‌مند می‌شود.

وی ادامه داد: اخیراً دانشگاه فرهنگیان را درست کردند اما آنچه مد نظر ماست، تربیت معلم تراز است و تربیت معلم تراز، آنچه است که سال‌هاست مورد غفلت قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری اضافه کرد: قبلا می‌گفتند که آموزش و پرورش باید سهم خود را از معلم، از دانشگاه‌های مختلف تأمین کند و اکنون نمی‌دانم آیا روح تربیت معلم متعهد و تراز انقلاب اسلامی در دانشگاه فرهنگیان حاکم شده است یا خیر؛ اگر هست که هیچ و اگر نیست، وزیر باید چاره‌ای بیندیشد.

وی نسبت به توجه به دانشگاه فرهنگیان هشدار داد و گفت: باید مراقب بود که دانشگاه فرهنگیان عرصه مدرک بازی و فرصت برای وقت‌گذرانی عده‌ای نشود.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به جنگ غزه، خطاب به دانش‌آموزان بیان داشت: صهیونیسم نماینده استکبار در منطقه است و برای تقوی روح مجاهدت و سلحشوری، کارهای فکری تحلیلی قوی و کارهای هنری در قالب نمایشگاه را دنبال کنید.

وی با اشاره به فعالیت داعش و جریان تکفیری گفت: داعش را صهیونیست‌های مسلمان نما باید نامید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی اکبری خطاب به اعضای انجمن‌های اسلامی مدارس بیان داشت: نقشه راه یک ساله خود را متناسب با شرایط تحصیلی در شهریور آماده کنید؛ در غیر این صورت کتاب و درس و مدرسه، شمار را زمین‌گیر کرده است؛ اگر کسی بدون آمادگی به مدرسه برود، مدرسه به آن مسلط می‌شود.

منبع:فارس


4600295
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راه تهران بزرگ از انسداد آزادراه تهران شمال به علت سیل و ریزش کوه خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راه تهران بزرگ از انسداد آزادراه تهران شمال بعلت سیل و ریزش کوه خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران اعلام کرد:شهرداری تهران هیچ قصد و برنامه‌ای برای باشگاه داری و ورود به مدیریت ورزش حرفه‌ای ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی این جمعیت به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی در ۱۸ استان کشور از به ثبت رسیدن ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وقوع آب‌گرفتگی در ۶ استان، از امدادرسانی به مناطق درگیر حادثه در این استان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان حفاظت مترو تهران و حومه از افزایش تجهیزات و مراقبت‌های انتظامی در خطوط و دستگیری سارقان کابل‌های مترو خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با فرا رسیدن ۲۵ شوال، سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) رییس مذهب جعفری، اکران‌های فرهنگی تسلیت این روز در پایتخت اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران را تا فردا ابری، در بعضی ساعات همراه با وزش باد شدید، بارش باران و گاهی رگبار پیش‌بینی کرده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: سربازان می‌توانند برای مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا در سامانه سخا ثبت‌نام کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان حفاظت مترو از افزایش تجهیزات و مراقبت‌های انتظامی در خطوط و دستگیری سارقان کابل‌های مترو خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است