اجتماعی 12:25 - 08 شهریور 1393
حاج‌علی‌اکبری:
نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با تاکید بر اینکه امور تربیتی در شرایطی که با دستگاه تعلیم و تربیتی آموزش زده مواجهیم، بیش از هر چیز دیگری برای این مجموعه ضروری است، اظهار کرد: باید به مشق زیست مومنانه و مجاهدانه و تمرین زندگی به سبک اسلامی در مدارس توجه کرد.

مراقب باشید دانشگاه فرهنگیان به عرصه‌ای برای مدرک‌بازی تبدیل نشود

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در دومین دوره کنگره یازدهم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه صبر، کلید گشایش در همه عرصه‌های مجاهدت است گفت: در رویارویی حق با باطل عنصر پیش برنده، صبر است.

وی به ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختران اشاره و اظهار کرد: این ایام فرصت خوبی برای دختران مومن جامعه اهل بیتی ما برای اندیشیدن به الگوی تعالی دختران است که در اتحادیه به عنوان یک رویه شناخته شده است.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: این دو شخصیت‌های تراز انقلاب اسلامی در فکر، اخلاق،‌ تدبیر و مدیریت هستند که جایگاه و خواستگاه اصلی‌شان آموزش و پرورش بوده و هر دو تربیت یافته مکتب امام خمینی (ره) هستند.

وی افزود: امور تربیتی،‌ تربیت معلم و انجمن‌های اسلامی سه یادگاری است که از این دو شهید بزرگوار به جای مانده است. امور تربیتی امروز به معنای واقعی کلمه مورد نیاز آموزش و پرورش است. جفاهای زیادی در این بخش رفته و امور تربیتی در شرایطی که با دستگاه تعلیم و تربیتی آموزش زده مواجهیم از هر چیز دیگری ضروری تر است.

حاج علی اکبری با بیان اینکه آموزش و پرورش در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری نیازمند رکن تربیت فرهیخته، متخصص، توانمند و شایسته است، گفت: از یک رو باید نگاه تربیتی بر همه ارکان آموزش و پرورش سایه بیاندازد و از سوی دیگر باید یک متولی توانمند در این میدان حضور داشته باشد.

وی افزود: لطمه در حوزه تربیتی مدارس به علت کم فروغ شدن امور تربیتی است. مشق زیست مومنانه و مجاهدانه و همچنین تمرین زندگی به سبک اسلامی در مدارس باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه در مقطعی از زمان برخی پز مشق دموکراسی در آموزش و پرورش را می‌دانند گفت: همین‌ها، مشق مومنانه و مجاهدانه را در آموزش و پرورش کم فروغ کرده‌اند.

حاج علی اکبری افزود: نشانه اصلی زنده شدن امور تربیتی در مدارس، فعال شدن انجمن‌های اسلامی است؛ در واقع حضور با طراوت و بانشاط تشکل‌ها که در صدر آن انجمن‌های اسلامی قرار دارد می‌تواند امور تربیتی را احیا کند.

وی تربیت معلم را نیز یادگار دیگر شهیدان رجایی و باهنر دانست و گفت:‌ هنوز هم آموزش و پرورش از برکات مراکز تربیت معلم بهره مند می‌شود. اخیرا دانشگاه فرهنگیان را راه‌اندازی کرده‌اند. آنچه مدنظر ماست تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی است که سالهاست مورد غفلت قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با اشاره به اینکه قبلا عده‌ای معتقد بودند آموزش و پرورش باید سهم خود را از معلم، از دانشگاه‌های مختلف برداشت کند که بسیار لطمه زننده بود، تصریح کرد:‌ نمی‌دانم آیا امروز روح تربیت معلم متعهد و در تراز انقلاب اسلامی در دانشگاه فرهنگیان حاکم است یا خیر؟ اگر چنین نباشد باید چاره‌ای اندیشید. آنچه آموزش و پرورش نیاز دارد تربیت معلم در تراز انقلاب اسلامی است. باید مراقب بود دانشگاه فرهنگیان به عرصه‌ای برای مدرک بازی و فرصتی برای وقت گذرانی عده‌ای تبدیل نشود.

حاج‌علی اکبری در ادامه با بیان اینکه در جنگ نرم با دشمن یکی از نقاط اتکای ما تبیین ذات استکبار جهانی است گفت: رژیم صهیونیستی نماینده استکبار در منطقه و دنیاست. باید برای تقویت روح مجاهدت و سلحشوری در مدارس دست به کارهای فکری،‌ تحلیلی و هنری قوی در قالب نشریات،‌ نمایشگاه‌ها و غیره زد تا باشگاه ضد صهیونیستی در مدارس فعال شود.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در ادامه با بیان اینکه انجمن‌های اسلامی باید نقشه راه یک ساله علمی، ‌انقلاب، اعتقادی و اخلاقی خود را متناسب با شرایط و سیاست‌های معین را در شهریور ماه طراحی و آماده اجرا کنند،‌ گفت: انجمن اسلامی فعال انجمنی است که بار خود را برای یک سال فعالیت در مدرسه بسته باشد و اعضای فعالی داشته باشد. انجمنی که بدون آمادگی وارد سال تحصیلی جدید شود مدرسه بر او مسلط می‌شود.

وی همچنین به توسعه کمی و کیفی انجمن‌های اسلامی در مدارس اشاره و اظهار کرد: نام انجمن‌هان اسلامی برای دشمن تکان دهنده است و هر مجموعه‌ای که یک انجمن اسلامی واقعی داشته باشد، تیغ دشمن در آنجا نمی‌برد.

حاج علی اکبری افزود:‌ انجمن اسلامی را در متن مدرسه با قوت خواهیم داشت. برخی علاقمند هستند انجمن‌ها بیرون از مدرسه فعالیت کنند در حالی که مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند انجمن اسلامی سنگر فکری و انقلابی مدارس است و انجمن‌ها باید همواره در مدارس سرزنده و پویا باشند.

انتهای پیام


4599024
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است