استانی 00:10 - 02 شهریور 1393
معاون استاندار کرمانشاه:
معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه به پیگیری تسریع در اجرای طرح گرمسیری اشاره کرد و گفت: 900 میلیون مترمکعب آب مرزی با اجرای این طرح وارد کشور شده و 120 هزار هکتار از اراضی مناطق مرزی زیر کشت آبی می‌رود.

120 هزار هکتار از اراضی مناطق مرزی کرمانشاه زیر کشت آبی می‌رود

مجتبی نیک‌کردار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه به تشریح عملکرد یک‌ساله حوزه معاونت امور عمرانی استانداری کرمانشاه در دولت یازدهم در سه بخش کلی عمومی، شهری و روستایی پرداخت.

نیک‌کردار در مور اقدامات انجام شده در حوزه عمومی اظهار داشت: سیستم حمل و نقل ریلی شهر کرمانشاه از منوریل به قطار سبک شهری تغییر یافت و تصویب آن در شورای عالی هماهنگی ترافیکی شهرهای کشور پس از سه ماه کار و جلسات مداوم موجب شد کار احداث قطار سبک شهری کرمانشاه بعد از چند ماه بلاتکلیفی از سر گرفته شود.

وی در دستور کار قرار گرفتن طراحی و اجرای طرح جامع توسعه فرودگاه کرمانشاه به‌عنوان فرودگاه مادر غرب کشور را از دیگر اقدامات انجام شده بیان کرد و افزود: عملیات اجرایی بازسازی سالن پرواز حجاج از اعتبارات استانی در دست اقدام بوده و مشاور برای تهیه طرح جامع توسعه فرودگاه نیز انتخاب شده است.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه به پیگیری تسریع در اجرای طرح گرمسیری اشاره کرد و افزود: این طرح از طریق احداث یک تونل 45 کیلومتری، 900 میلیون مترمکعب آب مرزی را وارد کشور کرده و 120 هزار هکتار اراضی مناطق مرزی زیر کشت آبی می‌رود.

*70 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کرمانشاه زیر کشت آبی می‌رود

این مسئول با بیان اینکه طرح مذکور از طرح‌های کلیدی کشور است و موجب ایجاد اشتغال پایدار، توسعه و رونق کشاورزی و باغ‌داری و ایجاد زمینه احداث صنایع تبدیلی  خواهد شد، افزود: 70 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمانشاه و 50 هزار هکتار در استان ایلام با اجرای این طرح زیر کشت آبی می‌رود.

به گفته نیک‌کردار، مبلغ پنج میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی با عنایت خاصه مقام معظم رهبری و پیگیری موثر دست‌اندرکاران مربوطه برای این طرح تخصیص یافته است.

*افتتاح 3000 واحد مسکن مهر در شهریور ماه سال‌جاری

وی خاطرنشان کرد: تعریض گردنه پاتاق به‌طول 11 کیلومتر، افتتاح 9 هزار و 738 واحد مسکن مهر در شهرستان‌های استان کرمانشاه در آبان ماه سال‌جاری و آماده شدن سه هزار واحد مسکن مهر برای بهره‌برداری و افتتاح در شهریور ماه سال‌جاری از دیگر اقدامات انجام گرفته بوده است.

این مسئول تهیه مستندات لازم و ارائه به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و تصویب ارتقای بازارچه پرویزخان به منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین را از جمله اقدامات یک‌ساله حوزه معاونت امور عمرانی استانداری کرمانشاه در دولت یازدهم برشمرد و این موضوع را گامی مهم در توسعه اقتصادی استان عنوان کرد.

*تاسیس شهرداری‌های ریجاب و گودین

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه در زمینه اقدامات انجام گرفته در حوزه شهری نیز بیان داشت: شهرداری‌های ریجاب و گودین در شهرستان‌های دالاهو و کنگاور تاسیس شده است.

نیک‌کردار پیگیری توزیع اعتبارات به‌میزان هفت میلیارد و 700 میلیون تومان از طریق اداره‌کل امور مالیاتی برای روستاهای دارای دهیاری و شورا را از اقدامات صورت گرفته در حوزه روستایی عنوان کرد.

*توزیع اعتبارات دهیاری‌های استان کرمانشاه به‌میزان 18 میلیارد تومان

وی از توزیع اعتبارات دهیاری‌های استان کرمانشاه به‌میزان 18 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های عمرانی از قبیل مسجد، خانه عالم، احداث پل، جدول‌گذاری و دفع آب‌های سطحی خبر داد و تصریح کرد: راه روستایی در 50 روستای استان به‌طول 155 کیلومتر و با اعتبار 246 میلیارد ریال احداث شده است.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه به برگزاری همایش اقتصاد روستایی با حضور مسئولان کشوری و محلی اشاره کرد و متذکر شد: تبادل موافقت‌نامه سه‌جانبه بین وزارت بهداشت، استانداری و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای احداث 43 باب خانه بهداشت در سطح روستاهای استان کرمانشاه انجام گرفته است.

این مسئول با تاکید بر اینکه این خانه‌های بهداشت تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید، یادآور شد: دستورالعمل اجرای طرح هادی با مشارکت و خودیاری روستاییان تهیه و با امضای استاندار کرمانشاه ابلاغ شده است.


4546159
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است