استانی 15:27 - 25 شهریور 1398
‌دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی از نیاز مبرم مناطق روستایی و عشایری این استان به اجرای طرح های پیشگیری از اعتیاد خبر داد.

نیاز مناطق روستایی و عشایری خراسان شمالی به اجرای طرح‌های پیشگیری از اعتیاد

‌احمد ریواده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا،‌ با اشاره به اینکه بخش عمده ای از جمعیت این استان روستایی و بخشی نیز عشایری هستند، گفت: اما متاسفانه اقدامات پیشگیرانه دستگاه های اجرایی در حوزه اعتیاد متمرکز به مناطق حواشی شهرها و منطاق اولویت دار در شهرهای این استان شده است.

وی افزود: در حوزه اقدامات پیشگیرانه اعتیاد باید به مناطق روستایی و عشایری توجه ویژه شود چراکه ضریب اقدامات فرهنگی و انجام این فعالیت ها در این مناطق بیشتر احساس می شود.

ریواده در ارتباط به دلایل این امر نیز بیان کرد: در مناطق روستایی و عشایری نیاز به آموزش مهارت‌های فرزندپروری به خصوص در حوزه نوجوانان و جوانان بیشتر احساس می شود و باید بیشتر عرضه شود.

وی تاکید کرد: با توجه به تغییرات اجتماعی و فضای مجازی اگر نتوانیم اطلاعات درست و قابل اطمینانی به این افراد عرضه کنیم، در معرض آسیب های اجتماعی بیشتری همچون اعتیاد قرار خواهیم گرفت.

این مقام مسئول به طرح یاری گران زندگی در حوزه اعتیاد اشاره کرد و گفت: قرار بر این است تا این طرح با کمک فرمانداران در محیط های روستایی اجرایی شود.

وی افزود: به طور کلی این طرح در حوزه های مختلف از ظرفیت های استان برای پوشش آموزش های پیشگیرانه استفاده خواهد کرد که طرح یاری گران زندگی در حوزه های یاری گران سلامت، فرهنگ و هنر و ورزش خدمات رسانی می کند.

ریواده توضیح داد: در طرح یاری گران سلامت از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی، در حوزه هنر و هنر از ظرفیت کانون های فرهنگی مساجد و در حوزه ورزشی از تجهیزات خانه ورزش روستایی استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: قرار بر این است تا در این راستا در هر دهستان یک روستای در معرض آسیب اجتماعی شناسایی و این طرح ها در آنجا اجرایی شود.



انتهای پیام


10239160
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است