استانی 19:37 - 10 فروردین 1394
معاون شهردار همدان خبر داد
معاون شهردار همدان از اسکان بیش از 105 هزار مسافر نوروزی در همدان خبر داد و گفت: این مسافران در 19 مرجع در نظر گرفته شده اسکان می‌یابند.

اسکان 105 هزار مسافر نوروزی در همدان

محمدرضا بیاناتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به اینکه روزانه به صورت حداکثری 25 هزار نفر همزمان در همدان اسکان می‌یابند، افزود: بر این اساس در حداقل زمان نیز 17 هزار مسافر و گردشگر نوروزی در همدان اسکان می‌شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 105 هزار مسافر در همدان اسکان یافته، گفت: با توجه به اینکه کمیته اسکان به شهرداری واگذار شده، 19 مرجع برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری همدان اظهار کرد: خوابگاه‌های دانشکده شهید مفتح، مرکز آموزشی زینب کبری (س) و مرکز شهید جباریان، سالن ورزشی شهرداری، سالن‌های ورزشی دانشگاه‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان، اماکن اقامتی شرکت سیاحتی علیصدر و تله‌کابین، هتل‌ها و مهمانپذیرها، منازل استیجاری مجاز، اردوگاه ابوذر، حسینیه امام (ره)، سالن‌های ورزشی دانشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی شرکت‌های خدماتی خدمات اسکان را به مسافران نوروزی ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: ظرفیت خوبی برای ایجاد اقامت‌های موقت و اضطراری ایجاد شد که تاکنون نیز مشکل خاصی در این زمینه نبوده است.

بیاناتی با بیان اینکه نخستین هدف ما در اسکان هتل‌ها و مهمانپذیرهاست، یادآور شد: بر این اساس در ادامه بنابر تمایل مسافرین اسکان و اقامت موقت در اختیار آنها گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه سالن‌های ورزشی برای جلوگیری از حضور مسافران در فضای بیرون و سرماست، افزود: سالن‌های ورزشی فضای سرپوشیده و ایمنی است که علاوه بر داشتن برخی امکانات مکان گرمی برای اقامت است و رضایت حداکثری مسافران را در پی دارد.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری همدان با اشاره به اینکه نصب چادر در اماکن مجاز نیز در همدان وجود داشت، افزود: اماکنی به عنوان آلاچیق مشخص شده تا علاقمندان بتوانند در چادر اقامت کنند.

وی با بیان اینکه تعداد مسافران نوروزی امسال نسبت به سال قبل کاهش یافته، افزود: دلایل کاهش مسافر ناشی از شرایط  جوی و تقارن نوروز با ایام فاطمیه بود؛ هرچند وضعیت اقتصادی نیز در این امر دخیل بوده است.

انتهای پیام/89003/ج۳۰

6115773
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است