اجتماعی 14:57 - 01 آبان 1395
قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین در گفت‌وگو با فارس:
قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین با بیان اینکه آغاز فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در محله زینبیه موجب رونق این منطقه شده گفت: هم اکنون نماز جماعت با حضور زائران لبنانی و عراقی در حرم برپا می‌شود.

مرمت مناره‌های حرم حضرت زینب (س) با وجود تک تیراندازهای تکفیری/ طرح جامع بازسازی حرم به سوری‌ها ارائه شده/ حضور زائران لبنانی و عراقی به زینبیه رونق داده

جمشید گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، درباره اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات در خصوص توسعه و بازسازی حرم مطهر حضرت زینب در دمشق گفت: تقریبا 2 سال است که در حرم مطهر حضرت زینب اقدامات بازسازی و مرتب کردن فضای حرم مطهر از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات صورت می‌گیرد که این اقدامات بعد از تامین شدن امنیت دمشق و زینبیه صورت گرفته و منجر به اعزام اکیپ‌های بازسازی و آغاز فعالیت‌های توسعه و بازسازی این حرم شده است. 

وی افزود: برای آغاز بازسازی حرم مطهر حضرت زینب ابتدا استان خوزستان به عنوان معین مردمی این امر مشخص شد و طبق این موضوع کلیه وجوهی که قرار است برای بازسازی حرم مطهر هزینه شود توسط مردم عاشق اهل بیت این استان تامین شده و خواهد شد. ضمن اینکه اکثریت قریب به اتفاق نیروهای مردمی و خدماتی فعال در امر بازسازی از اهالی این استان هستند که این موضوع به درخواست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان صورت گرفته است. 

گودرزی خاطرنشان کرد: قبل از آغاز فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در محله زینبیه حرم مطهر حضرت زینب نیمه تعطیل بود اما وجود و استقرار نیروهای بازرسی و فعالیت‌های باعث بروز نشاط و شادی و رونق بازارهای دمشق شده است ضمن اینکه کلیه این فعالیت‌ها باعث بالا رفتن امنیت در منطقه زینبیه شده است. 

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین افزود: اقدامات و فعالیت‌های ستاد بازرسازی عتبات عالیات در حرم مطهر حضرت زینب شامل تعمیر فرش‌ها، تعمیر درب‌ها، اصلاح سرامیک‌ها و کاشی‌ها رنگ گکاری درب‌های فلزی، تعمیر و تعویض سنگ‌ها، لکه گیری دیوارها، مرمت گنبد و مناره‌ها، تعمیر سیستم‌های تهویه و برق کشی و ژنراتورهای برق بوده است. 

وی با بیان اینکه فاز دیگر بازسازی ستاد عتبات عالیات در زنبیه توسعه حرم و مناطق اطراف آن است خاطرنشان کرد: طرح جامع توسعه حرم حضرت زینب تهیه و به مسئولین محلی تحویل و اماده تصویب از سوی مقامات سوری است ضمن اینکه این کار می‌تواند منجر به استقرار بیشتر امنیت و گسترش اقدامات و همچنین به کارگیری امکانات گستردهتر برای فازهای بعدی شود.

گودرزی تصریح کرد: با توجه به اینکه گنبد مطهر حضرت زینب ترکش خورده بود تعمیر و بازسازی این گنبد به وسیله لکه گیری صورت گرفت ضمن اینکه برخی از محل‌های این گنبد نیز با طلاکاری مجدد اصلاح شد.

وی گفت: وقتی داربست‌های تعمیرات مناره‌ها در ارتفاع 50 متری نصب و اقدامات بازسازی آن اجرا می‌شد برخی عناصر تکفیری افراد متخصص بازسازی این گنبدها را در تیررس خود داشتند اما جسارت و عشق به اهل بیت باعث شده بود که آنها بدون هیچ نگرانی مناره‌ها را بازسازی کنند. ضمن اینکه این شجاعت نیز باعث افزایش امید در بین اهالی زنبیه شده بود.

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین اظهار داشت: هم اکنون عبور زائران در حرم مطهر حضرت زینب بسیار خوب است و در این بین برگزاری مرتب نماز جماعت و همچنین حضور زائران محلی و زائران برخی کشورهای خارجی مانند لبنان و عراق باعث بروز رونق و ایجاد جنب و جوش در منطقه زینبیه شده است.

وی با بیان اینکه سفر زائران ایرانی به دمشق و زیارت حرم مطهر حضرت زینب بستگی به تصمیم‌ مسئولان سازمان حج و زیارت ایران دارد گفت: امیدواریم این امر به زودی محقق شود. 


8240383
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است