اجتماعی 11:40 - 31 فروردین 1393
تهران-ایرنا- فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات قوه قضاییه و ناجا موجب شد تا شاهد سرعت، دقت و کیفیت خدمت رسانی به مردم باشیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار «اسماعیل احمدی مقدم» روز یکشنبه در نوزدهمین همایش سراسری فرماندهان ناجا با ارایه گزارشی اعلام کرد: در سال گذشته در حوزه های مختلف امنیتی و مبارزه با جرایم توفیقات مناسبی را کسب کردیم.



فرمانده ناجا خطاب به آیت الله «آملی لاریجانی» رییس قوه قضا اظهار کرد: از زمان تصدی حضرتعالی چه در تسریع رسیدگی و قاطعیت در برخورد با جرایم اجتماعی و چه در همکاری با نیروی انتظامی شاهد بهبود کیفیت عمل قوه قضاییه هستیم.



وی ادامه داد: ما همچنین شاهد یک رشد و شکوفایی و ارتقای جایگاه در قوه قضاییه هستیم.



احمدی مقدم ،تعامل ناجا با دستگاه قضا را بسیار خوب توصیف کرد و گفت:هماهنگی قوه قضاییه با نیروی انتظامی بسیار منسجم و با درک راهبردی است که البته این تعامل به گام های تکمیلی نیز نیاز دارد.



وی با اشاره به وجود بخش مشاوره در کلانتری ها افزود: این بخش مشاوره باعث شد که بیش از یک سوم مراجعات به کلانتری ها به صلح و سازش ختم شود و این روند همچنان روبه رشد است.



احمدی مقدم ادامه داد: در تلاش هستیم تا با همکاری با دادستان ها که پیگیر موضوعات قضایی هستند شاهد پیشرفت باشیم.



فرمانده ناجا سپس به فعالیت هایی در حوزه کشف جرم اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده از روش DNA و تشخیص چهره، قدرت کشف را بهتر نموده و امروز بهتر می توانیم مجرمان را شناسایی کنیم.



به گفته احمدی مقدم، رعایت حقوق مردم مهمترین دغدغه نیروی انتظامی و تاکید مقام معظم رهبری است.



وی افزود:در موضوع بازداشتگاه و حقوق شهروندی با ستاد حقوق بشر تعهد کردیم ظرف دو سال بازداشتگاه هایمان را به استاندارد برسانیم.



وی اظهار داشت :توانستیم از 100نمره در استاندارد سازی بازداشتگاه ها نمره 75 را کسب کنیم .



فرمانده ناجا با بیان اینکه دوسوم از اموال سرقتی کشف می شود گفت: متاسفانه یک سوم این اموال فقط به دست مردم می رسد و بقیه ضایع و نابود می شود.



احمدی مقدم افزود:مردم نگران اموالشان هستند و با مدیریت دستگاه قضا، ناجا و بیمه ها باید کاری کرد که این اموال ضایع نشود.



وی ابلاغ و اجرای احکام قضایی را کارهایی خواند که ناجا روی آن سرمایه گذاری کرده است و گفت: واحدهای مخصوصی برای ابلاغ و ارجاع در نظر گرفته ایم ولی ابلاغ و اجرای احکام قضایی هنوز یکی از نقایص باقی مانده است که با الکترونیکی شدن این بخش بسیاری از کارها کاهش می یابد.



بحث اسناد رسمی و زمین خواری موضوع دیگری بود که فرمانده ناجا به آن اشاره کرد و گفت: با توسعه شهرها و بهبود وضع اقتصادی شاهد دست اندازی به منابع طبیعی، تغییر کاربری، فروش چندباره و غیره هستیم که این امر حجم پرونده ها را افزایش داده است.



احمدی مقدم ادامه داد: طرح الکترونیکی شدن سازمان ثبت می تواند در حفظ اموال عمومی و جلوگیری از دست درازی افراد کلاهبردار موثر باشد و نیروی انتظامی نیز در مبارزه با ستاد اقتصادی اهتمام کامل دارد.



اجتمام (3)**9317**س.ق

انتهای پیام /*


3533249
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است