علمی فناوری 00:55 - 19 بهمن 1394
با نزدیکتر شدن تاریخ پرتاب قدرتمندترین موشک جهان که متعلق به ناسا است، این سازمان به ارائه جزئیات بیشتری در مورد آنچه قرار است بر روی موشک سیستم پرتاب فضایی (SLS) به فضا ارسال شود، پرداخته است.

مسافران قدرتمندترین موشک جهان کدامند؟

به گزارش سرویس علمی ایسنا، این سازمان از 13 ماهواره کیوب‌ست رونمایی کرده که قرار است بر روی SLS (قدرتمندترین موشک جهان) به فضا پرتاب شود. برخی از ماهواره‌ها قرار است به نظارت بر سیارکها بپردازند و سایرین اطلاعاتی در مورد ماه جمع‌آوری خواهند کرد.

نخستین پرواز بدون سرنشین این موشک موسوم به ماموریت اکتشافی 1 ، به انتقال کپسول اوریون ناسا به فضا خواهد پرداخت و در کنار آن، ‌طیفی از ابزارهای علمی با هدف نزدیکتر کردن انسان به ماه ارسال خواهند شد.

چندی پیش ناسا از سه ماهواره رونمایی کرده بود که همراه با اوریون پرتاب خواهند شد. ماهواره BioSentinel با خود مخمرهایی را برای مشاهده تاثیر تابش فضای عمیق بر موجودات زنده حمل می‌کند. ماهواره NEA Scout با یک سیارک کوچک دیدار خواهد کرد و ماهواره Lunar Flashlight به نظارت بر رسوبات و منابع یخ بر روی ماه خواهد پرداخت.

اکنون ناسا چهار ماهواره دیگر را برای کمک به بررسی‌های علمی فضای عمیق معرفی کرده است. ماهواره Skyfire که توسط شرکت لاکهید مارتین تولید شده،‌اطراف ماه گردش کرده و داده‌های حسگر را برای ارتقای درک انسان از سطح ماه جمع‌آوری خواهد کرد. ماهواره Lunar IceCube دانشگاه ایالتی مورهد نیز در فاصله نزدیک در حدود 100 کیلومتری سطح این قمر به جمع‌آوری اطلاعات در مورد یخ‌آب و سایر منابع خواهد پرداخت.

ماهواره LunaH-Map به بررسی گوشه‌های تاریکتر ماه پرداخته و دهانه‌ها و سایر بخشهای اطراف قطب جنوب این قمر را برای نقشه‌برداری از هیدروژن مورد نظارت قرار خواهد داد. در همین حین، ماهواره CuSP به عنوان یک ایستگاه هواشناسی عمل کرده، ذرات و میدان‌های مغناطیسی درون فضا را سنجیده و امکان استفاده از شبکه‌ای از ایستگاه‌ها برای نظارت بر آب‌وهوای فضا را بررسی خواهد کرد.

بنا بر اعلام ناسا، برای شش جایگاه باقی مانده در SLS، این سازمان سه ماهواره دیگر را طی رقابت Cube Quest برای ساخت کیوب‌ست‌ها انتخاب خواهد کرد و سه ماهواره دیگر توسط شرکای بین‌المللی انتخاب خواهند شد.

این ماهواره‌ها پس از جدا شدن کپسول اوریون از مرحله بالایی و زمانی که فضاپیما در فاصله ایمنی از موشک قرار گرفت، در فضا مستقر خواهند شد.

انتهای پیام


7662853
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» هنگامی که سن افزایش می‌یابد، کاهش تدریجی سرعت و چابکی بدن ما غیرعادی نیست. خواه قدم زدن آرام در اطراف محله باشد یا دستیابی به کنترل تلویزیون، حرکات ما با افزایش سن کاهش می‌یابد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان برای تعیین زمان شکل‌گیری میدان مغناطیسی زمین، سنگ‌های باستانی حاوی آهن را در گرینلند بررسی کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرده است که ربات انسان‌نمای اپتیموس شرکت تسلا احتمالا از سال ۲۰۲۵ فروش خود را آغاز می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تنها دو ماموریت رباتیک به عطارد راه پیدا کردند، اما همین ماموریت‌ها نیز برای رد بسیاری از فرضیه‌های نادرست درباره این دنیای داغ بسیار مهم بودند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بایت‌دنس شایعه‌ی فروش تیک‌تاک را تکذیب کرد و گفت برنامه‌ای برای واگذارکردن این شبکه‌ی اجتماعی ندارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است