استانی 18:00 - 02 مهر 1396
قائم مقام وزیر کشور در ستاد امنیت عمومی و حقوق شهروندی:
همدان - قائم مقام وزیر کشور در ستاد امنیت عمومی و حقوق شهروندی گفت: آسیب‌های اجتماعی تا دیروز بیرون از خانه‌ها بود اما اکنون به داخل خانه‌ها راه یافته است.

آسیب‌های اجتماعی به داخل خانه‌ها راه یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، علی ملازاده ظهر یکشنبه در گردهمایی مشترک روسا و اعضای ستادهای صیانت از حقوق شهروندی و شورای امر به معروف همدان بابیان اینکه براساس بررسی ها آسیب‌های اجتماعی در جامعه وضعیت نامناسبی دارد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر از راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی به اندازه ۲۰ سال روی هم جمع شده‌اند، گفت: آسیب‌های اجتماعی تا دیروز بیرون از خانه‌ها بود اما اکنون به داخل خانه‌ها راه یافته است.

قائم مقام وزیر کشور در ستاد امنیت عمومی و حقوق شهروندی باتاکید براینکه باید نسبت به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه حساس بود، گفت: فسادهای اخلاقی، مشروبات الکی، زنان بدسرپرست، حاشیه‌نشینی، اعتیاد، طلاق و زنان خیابانی از جمله آسیب‌های موجود در جامعه هستند.

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی

ملازاده استفاده از ظرفیت‌های مردمی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: همدان در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی وحقوق شهروندی اقداماتی انجام داده و یکه‌تاز حوزه فرهنگ حجاب و عفاف است بطوریکه از استان‌های مرکزی و یزد پیش افتاده است.

وی بر استفاده از ظرفیت سازمان های مردم‌نهاد تاکید کرد و بابیان اینکه پیگیری و مطالبه‌گری از دستگاه‌ها کم‌رنگ شده است، گفت: گردشگری همه فرصت و هم تهدید است اما جنبه فرصتی آن کم و جنبه تهدیدی آن بیشتر است که باید جلوی آن را گرفت.

قائم مقام وزیر کشور در ستاد امنیت عمومی و حقوق شهروندی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی از وظایف ستاد امر به معروف است، ادامه داد: وضعیت پوشش در ادارات دولتی مناسب بوده اما عفاف و حیا نامناسب است در حالی که در ادارات خصوصی هر دو از وضعیت نامناسب برخوردارند.

جدیت در وظایف ذاتی ادارات کم‌رنگ شده است

ملازاده با بیان اینکه جدیت در وظایف ذاتی ادارات کم‌رنگ شده و این امر باید به صورت جدی در ادارات دنبال شود، گفت: باید از ظرفیت‌های مردمی درراستای ترویج امر به معروف استفاده کرد.

جانشین ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان همدان نیز بابیان اینکه نباید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراموش شود، گفت: اگر در ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عاقلانه برخورد نکنیم آسیب‌ها همچنان پا برجا خواهند ماند.

محمدابراهیم الهی تبار با بیان اینکه استان همدان طی ۵ ماه نخست امسال با کاهش ۴ درصدی ثبت طلاق نسبت به سال گذشته روبرو بوده است، عنوان کرد: باید مصداق‌های معروف و منکر را در دستگاه‌ها را احصا کرد.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی و به ویژه تقویت بنیان خانواده باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: درحوزه اقتصادی دعوت مردم به خرید کالای ایرانی و کمک به اقتصاد، به نوعی اجرای امر به معروف در جامعه است.


9435613
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است