سیاسی 11:35 - 01 مرداد 1393
چابهار- ایرنا- امامان جمعه، علما و معتمدان شیعه و سنی شهرستان چابهار با دعوت از اقشار مختلف مردم برای شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس بر حمایت از مردم ستمدیده فلسطین و حفظ اتحاد و انسجام در مقابل اقدامات ضد بشری رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، ماه رمضان امسال مصادف شده است با حملات ددمنشانه و بیرحانه رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه و به خاک و خون کشیدن غیرنظامیان بویژه کودکان، بانوان و افراد کهنسال که انتشار تصاویر و گزارش های این جنایت های ضد انسانی با وجود سانسور شدید رسانه های بین المللی، باعث ایجاد نفرت جهانی از این رژیم جعلی شده است.



ملت همیشه درصحنه ایران اسلامی که در دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم و اعلام انزجار از ظلم و ستم همیشه پیشتاز بوده است ، این بار نیز قبل از هر ملت دیگر نقشه های پلید مسوولان رژیم صهیونیستی را در اعمال این جنایت ها آشکار و بر باطل بودن این اقدامات ددمنشانه تاکید کرده است.



در شهرستان ویژه چابهار نیز امامان جمعه و جماعت شیعه و سنی همراه و همنوا با ملت غیور و آزادیخواه ایران اسلامی ضمن اعلام محکومیت این جنایت ها، بر حضور اقشار گسترده مردم و مسوولان در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کردند.



امام جمعه شهرستان چابهار معتقد است: روز قدس یادگار امام بزرگوار ماست، که همواره بر مظلومیت ملت فلسطین تاکید داشتند و یگانه راه پیروزی مردم فلسطین را مقاومت در برابر اشغالگران می دانستند.



حجت الاسلام سید محمد موسوی با اشاره به اقدامات ضد انسانی و بشری اخیر و در حال انجام رژیم غاصب صهیونیستی از اقشار مختلف مردم شیعه و سنی دعوت کرد در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که از سوی امام راحل (ره) روزقدس نامیده شده است با مردم غزه هم پیمان شوند و در راه آزادی آنان از چنگال اسرائیل غاصب اعلام همبستگی و همنوایی کنند.



مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت شهرستان چابهار نیز با اشاره به اینکه روز قدس روز حماسی در تاریخ معاصر است، تصریح کرد: در روز جهانی قدس اوج قدرت مسلمانان جهان را شاهد خواهیم بود.



حجت الاسلام ˈ ابراهیم غلامی ˈ از عموم مردم چابهار دعوت کرد با حضور گسترده و با شکوه خود در راهپیمایی روز جهانی قدس حماسه ای دیگر را در روزهایی که صهیونیست با حمایت همه جانبه امریکا و کشورهای اروپایی و غربی در حال تجاوز به مردم غزه است، خلق کنیم و وحدت و انسجام مسلمین را در مقابل دشمن مشترک نشان دهیم.



به گفته وی، تنها راه نجات امت اسلامی بویژه مردم مظلوم فلسطین از شر رژیم غاصب صهیونیستی همبستگی، اتحاد و اقدام مشترک امت اسلامی و دولت مردان آنها است.



یکی از روحانیون اهل سنت چابهار نیز با تاکید بر اینکه نام گذاری یک روز به نام روز قدس باعث زنده نگه داشتن مساله فلسطین شده است، گفت: یادآوری روز قدس تاکید بر غصب سرزمینهای اشغالی از سوی ر‍ژیم جعلی اسرائیل است.



مولوی سید ˈمحمد درتکیده ˈ خاطر نشان کرد: ما مسلمانان با شرکت در راهپیمایی روز قدس ضمن دفاع از مردم فلسطین حمایت خود را از رویکرد مبارزه و مقاومت گروه اسلامی حماس اعلام می داریم و به اسرائیل غاصب می فهمانیم که حق مردم فلسطین پایمال نخواهد شد و انشالله روزی در مسجد الاقصی نماز را بدون حضور اشغالگران برپا خواهیم کرد.



امام جمعه اهل سنت شهر نگور مرکز بخش دشتیاری شهرستان چابهار نیز سکوت جوامع بین المللی را در قبال جنایات اسرائیل تاسف آمیز عنوان و تصریح کرد: سکوت سازمان های بین المللی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی نشان از ناکارآمدی آنها است در حالی که اگر یک نفر از ایادی آنان در کشورهای مسلمان دچار حادثه ای شود فریاد حقوق بشر شان گوش دنیا را کر می کند.



مولوی ˈعبدالرحمن عارفی ˈ حضور ملت ایران اسلامی در صحنه حمایت از مظلومیت فلسطینیان را عامل دلگرمی مردم فلسطین دانست و تاکید کرد: شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس هم زبانی به همدلی و همراهی مبدل می شود و با مردم غزه عهد و پیمان می بندیم همیشه در کنار آنان خواهیم بود.



رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان چابهار نیز با اشاره به شهادت شمار زیادی از کودکان و زنان غزه در حملات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی گفت: رژیم اشغالگر قدس در حملات اخیر خود به نوار غزه بیش از پیش خوی وحشی گری خود را به جهانیان نشان داد.



حجت الاسلام جهانگیری حضور اقشار مختلف مردم ایران در راهپیمایی روز قدس امسال را بسیار حساس دانست و تاکید کرد: آحاد مردم مومن، روزه دار و همیشه در صحنه چابهار با توجه به حساسیت روز جهانی قدس همزمان و همصدا با مسلمانان آزاده دنیا با طنین فریاد حمایت از مردم مسلمان و مظلوم فلسطین، نفرت و انزجار خود را از رژیم اشغالگر قدس اعلام خواهند کرد.



امام جمعه مسجد امام زین العابدین (ع) اهل سنت شهرستان چابهار نیز معتقد است: رژیم تجاوزگر صهیونیستی به اهداف شوم خود نمی رسد و با شکستی دیگر مفتضح تر می شود.



مولوی ˈعبدالرحمن ترنج زرˈ اظهار داشت: مردم شریف و غیور چابهار همگام و همراه با مسلمانان جهان ضمن محکومیت و اعلام انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی، به حمایت از برادران فلسطینی خود در روز قدس، فریاد مرگ بر اسرائیل را سر خواهند داد تا بار دیگر همبستگی و اتحاد جهان اسلام را در دفاع از مظلوم و محکومیت اقدامات ظالمانه و ضد انسانی رژیم غاصب اسراییل به نمایش گذارند.



گفتنی است؛ معتمدان، ریش سفیدان، سران طوایف، نخبگان، فرهنگیان، مسوولان و همه اقشار مردم شیعه و سنی شهرستان کنارک نیز با صدور بیانیه ای به مناسبت روز جهانی قدس ، بر اهمیت حضور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز قدس تاکید کردند.



راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر چابهار از ساعت 11.15 از محل سه راهی فلسطین آغاز و تامیدان شهدای تاسوعای حسینی (ع) برگزار خواهد شد.



همچنین آیین راهپیمایی روز جهانی قدس در مراکز بخش های شهرستان چابهار از ساعت 9 صبح با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان برگزار خواهد شد. ک/4



س.ن1744 / 653

انتهای پیام /*






4306328
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به سخنان رهبر انقلاب در دیدار با معلمان و فرهنگیان سراسر کشور و درگذشت مسعود اسکویی صدای ماندگار ورزش ایران پرداخته‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه از تماس تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایران در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که تهران هرگز شروع کننده جنگ علیه رژیم اسرائیل نبوده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین مناظره‌های انتخاباتی از آنتن شبکه تهران سیما تماشایی می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اقدام ایران در حمله به سرزمین‌های اشغالی باعث شد رسانه‌های صهیونیستی توانایی جمهوری اسلامی برای درگیری با صهیونیست‌ها را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود و به سایر نهاد‌های مربوطه امکان می‌دهد عملکرد مالی دولت را بهبود بخشند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» با دستور رئیس سازمان سینمایی کشور، کلیه آثار سینمایی خارجی، باید تاییدیه سازمان سینمایی را جهت نمایش اخذ کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور درباره مانور غرب بر روی نام نیکا شاکرمی توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور درباره مانور غرب بر روی نام نیکا شاکرمی توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور درباره مانور غرب بر روی نام نیکا شاکرمی توضیح داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است