اجتماعی 02:30 - 11 خرداد 1399
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: کارمندانی که دارای علامت بیماری کرونا بوده یا مشکوک به این بیماری هستند، باید برای نمونه‌گیری به مراکز ۶ گانه مرکز بهداشت معرفی شوند.

صراط:

سیامک محبی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه در دوران اوج و طغیان بیماری کرونا در قم بخش اعظم بیماران در بیمارستان بستری بودند، اظهار داشت: در زمانی که تست هر فردی مثبت می‌شد سیستم بهداشت مکلف بر این بود که به صورت حضوری جلوی درب بیمار حاضر شود و وضعیت تک‌تک اطرافیان فرد بیمار را بررسی کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: بر اساس مصوباتی که وجود داشت بنا براین بود که این افراد را به نقاهتگاه مجتمع یاوران مهدی(عج) معرفی کنند اما این همکاری ضعیف بوده و افراد ترجیح می‌دادند در خانه‌های خود مانده و قرنطینه خانگی را رعایت کنند.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه از امروز پرسنل در ادارات و دستگاه‌های اجرایی به صورت تمام و کامل حضور می‌یابند، از بین کارمندانی که دارای علامت بیماری هستند یا مشکوک به بیماری هستند در مراکز 6 گانه که نمونه‌گیری رایگان سرپایی انجام می‌شود، باید این نیروها معرفی شوند تا نمونه‌گیری از آنان انجام شود تا درصورت مشکوک بودن و یا داشتن علامت بیماری، از بازگشت به سرکارشان جلوگیری به عمل آید تا نتیجه تست بعدی و فرایندهای درمانی آغاز شود.

محبی با بیان اینکه اکثر فعالیت‌های ورزشی فعالیت خود را در استان شروع کرده‌اند، مطرح کرد: برخی از رشته‌های ورزشی که احتمال تماس فیزیکی بیشتری دارند و همچنین استخرهای سربسته، سونا و ماساژ مجوز ادامه فعالیت ندارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: سالن‌های ورزش بدن‌سازی که از لحاظ فیزیکی به صورت زیرزمین بوده و تهویه مناسب ندارند، و وسایل مورد استفاده اکثراً فلزی هستند و گاهاً توسط ورزشکاران دست به دست می‌شود، باید اصلاحاتی انجام دهند تا این ورزش‌ها نیز بازگشایی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دو ورزش کشتی و کاراته که تماس نزدیک وجود دارد هنوز راه‌اندازی نشده‌اند اما بقیه ورزش‌ها راه‌اندازی شده است، حتی ورزش‌های گروهی نیز مجوز فعالیت  و تمرین در فضای باز را داشته و می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.


10553511
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین جزئیات از دوره جدید کالابرگ فجرانه را عنوان کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین جزییات از دوره جدید کالابرگ فجرانه را عنوان کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج بوده‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جنوب و جنوب شرق آسیا طی هفته گذشته درگیر موج گرما بودند و دما در این مناطق تا ۴۵ درجه سانتیگراد نیز بالا رفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل دادگستری استان تهران به ارائه گزارشی از روند تعیین تکلیف خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های رسوبی در توقف‌گاه‌های زیر نظر فراجا در استان تهران پرداخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به منظور حفظ ایمنی مسافران، اعزام قطار‌های تندرو عصرگاهی در خط ۵ مترو از ایستگاه تهران به سمت ایستگاه گلشهر، امروز (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) انجام نمی‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بوستان «بهشت مادران» واقع در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با هدف اهمیت و لزوم مشاور برای همه، مشاوره‌های انفرادی و گروهی همراه با کارگاه‌های آموزشی را با عنوان «روانشناسی خودمانی» برگزار می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» متهمی که در خیابان گاندی زنی را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، با هوشیاری کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهر گرگان دستگیر شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: با همکاری و هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امکان تبادل الکترونیک پرونده‌های بیماران فراهم شده است که این امکان از اطاله دادرسی در رسیدگی‌ها جلوگیری می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور از تصویب مشخصات خودرو‌های برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی در یکصد و نود و دومین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است