سیاسی 17:03 - 10 شهریور 1394
خانه ملت نوشت: رئیس سابق سازمان انرژی اتمی، نقل قول مطروحه از وی درباره تلاش ایران برای دستیابی به سلاح‌هسته‌ای را رد کرد.

عباسی در کمیسیون برجام: نگفته بودم ایران به دنبال سلاح هسته ای است

 فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در نشست امروز کمیسیون ویژه بررسی متن برجام، در پاسخ به سؤالی درباره نقل قول مطروحه از وی در رسانه‌های غربی مبنی بر اینکه "ما زمانی روی سلاح هسته ای هم کار کرده‌ایم"، گفت: این موضوع به شدت تکذیب می‌شود و اگر افرادی نقل قول، مصاحبه، مکتوبه و چیزی دارند، ارائه کنند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی، با بیان اینکه زمانی که من مسئولیت سازمان را به عهده گرفتم، حدود شش هزار سانتریفیوژ در کشور وجود داشت و کارخانه ساخت سانتریفیوژ هم تعطیل شده بود، افزود: چنین وضعی به معنی خالی بودن تیم مذاکره‌کننده کشورمان در مذاکرات بود، از این‌رو کارخانه ساخت سانتریفیوژ‌ را به سرعت راه‌اندازی کرده و در راستای آن تولید نسل دوم سانتریفیوژها را شروع کردیم.

عباسی افزود: همچنین فردو به منظورغنی سازی آماده و از حالت تحقیقاتی خارج شد، البته چنین تصمیمی با تایید و موافقت صالحی گرفته شد و ایشان با خارج شدن فردو از وضعیت تحقیقاتی به تولیدی موافقت کرد، به هر حال افزایش سانتریفیوژ‌ها صورت گرفت اما تزریق گاز به سانتریفیوژهای باقی مانده به دولت جدید کشیده شد، از این‌رو از دولت یازدهم در این رابطه نظر خواسته شد که در نهایت پاسخی به آن ندادند و موضوع راکد ماند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی، با اشاره به موضوع مربوط به واکنش غربی‌ها نسبت به ارائه اطلاعات اشتباه از سوی ایران به آژانس، گفت: روزنامه اعیان در یک مصاحبه‌ای از بنده شنیده بود که من گفتم چون سرویس‌های جاسوسی به دنبال کسب اطلاعات از ما هستند، ما اطلاعات غلطی به آن‌ها می‌دادیم. مصاحبه مذکور موجب شد که غربی‌ها تلقی کنند که ما به آژانس اطلاعات غلط داده‌ایم در حالی که اینگونه نبود.

29220


6993012
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه از تماس تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایران در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که تهران هرگز شروع کننده جنگ علیه رژیم اسرائیل نبوده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین مناظره‌های انتخاباتی از آنتن شبکه تهران سیما تماشایی می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اقدام ایران در حمله به سرزمین‌های اشغالی باعث شد رسانه‌های صهیونیستی توانایی جمهوری اسلامی برای درگیری با صهیونیست‌ها را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود و به سایر نهاد‌های مربوطه امکان می‌دهد عملکرد مالی دولت را بهبود بخشند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» با دستور رئیس سازمان سینمایی کشور، کلیه آثار سینمایی خارجی، باید تاییدیه سازمان سینمایی را جهت نمایش اخذ کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور درباره مانور غرب بر روی نام نیکا شاکرمی توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور درباره مانور غرب بر روی نام نیکا شاکرمی توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور درباره مانور غرب بر روی نام نیکا شاکرمی توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه این شورا با عنوان «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» را برای اجرا ابلاغ کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است