سیاسی 06:06 - 19 بهمن 1394
سخنگوی کمیسیون اجتماعی گفت: مبالغ به دست آمده از حذف یارانه پردرآمدها به اقشار کم درآمد می‌رسد و به بودجه کشور بر نمی‌گردد.

ض"عباس قائدرحمت" در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به بودجه 952 هزار و 637 میلیارد تومانی سال 95، گفت: در این بودجه منابع عمومی 267 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و درآمدهای اختصاصی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی نزدیک به 40 هزار میلیارد تومان است و این درآمد مضاف بر بودجه عمومی دولت است.


وی با اشاره به اینکه در بودجه سال آینده حدود 75 درصد اعتبارات جاری و 25 درصد غیرجاری پیش بینی شده است، اضافه کرد: حدود 100 هزار میلیارد درآمدهای بودجه از محل اخذ مالیات در نظر گرفته شده در حالی که 22 هزار میلیارد تومان آن متکی به نفت و درآمدهای نفتی است و مابقی از منابع دیگر پیش بینی شده است.



قائدرحمت درباره نقاط ضعف بودجه سال آینده نیز گفت: از جمله ایراداتی که به بودجه 95 وارد است، افزایش هزینه‌های جاری است؛ یعنی اگر در سال 94 حدود 71 درصد بودجه مربوط به هزینه‌های جاری بوده، در بودجه امسال حدود 75 درصد پیش بینی شده و این در حالی است که با افزایش هزینه‌های جاری، هزینه‌های عمرانی کاهش می‌یابد.



نماینده درود و ازنا همچنین از اینکه با وجود مدت زمان اندک تا پایان سال 94 هنوز بخش اعظمی از اعتبارات عمرانی آن محقق نشده است، انتقاد کرد.



وی با بیان اینکه مبالغ دیده شده در بودجه 95 بر اساس شرایط پساتحریم پیش‌بینی شده است ادامه داد: در شرایط پسابرجام به یاری خداوند اگر بودجه ما آنطور که پیش بینی شده محقق گردد اقتصاد کشور رونق می‌یابد.



قائدرحمت با بیان اینکه در بودجه سال آینده وابستگی به نفت کاهش پیدا کرده است، اظهار داشت: طبق بودجه در نظر گرفته شده 22 هزار میلیارد تومان از درآمدهای نفتی به بودجه تزریق خواهد شود.



نماینده درود و ازنا با اشاره به قیمت نفت که برای سال آینده 40 دلار پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: نفت 40 دلاری رقم زیادی است، البته به شرطی که شرایط پسابرجام را بتوانیم به درستی و بر اساس توافقاتی که صورت گرفته اجرا کنیم، در مجموع سال آینده، رسیدن به این قیمت شدنی است.



قائدرحمت با اشاره به سایر درآمدهای پیش‌بینی شده اظهار داشت: 7 هزار میلیارد تومان از طریق فروش کالا و خدمات و 6 هزار میلیارد تومان نیز از جرائم در نظر گرفته شده است.



سخنگوی کمیسیون اجتماعی با اشاره به هزینه‌های دولت برای سال آینده متذکر شد: حدود 48 هزار میلیارد تومان از درآمد دولت برای یارانه‌ها پیش‌بینی شده است که در صورت حذف یارانه 15میلیون نفر از اقشار پر درآمد این مبلغ نیز به اقشار کم درآمد جامعه می‌رسد و  چیزی از این طریق به بودجه کشور بر نمی‌گردد.



وی با اشاره به اعتبارات بودجه کمیسیون اجتماعی در سال 95 گفت: کف حقوق در صندوق بازنشستگی باید به یک میلیون تا یک میلیون و 50 هزار تومان برسد. در این صورت به طور متوسط به حقوق کسانی که کمتر از 1.5 میلیون تومان دریافت می‌کنند 20 درصد اضافه شود.



قائدرحمت طبق بودجه سال آینده بیمه تکمیلی ایثارگران واجد شرایط و اعضای خانواده و تحت تکفل آن‌ها تامین می‌شود افزود: ضمن اینکه حق سرانه بیمه زنان خانه‌دار به دو برابر دقایق ردیف‌های متفرقه افزایش پیدا کرده است.



سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بودجه دستگاه‌ها حدود 11 درصد به طور متوسط رشد داشته است، ادامه داد: متاسفانه برای آسیب‌های اجتماعی فقط 200 میلیارد تومان دیده شده که با توجه به شیوع آسیب‌های اجتماعی این مقدار کافی نیست و درصددیم تا در کمیسیون تلفیق این اعتبار را به شکلی افزایش دهیم.



قائدرحمت خاطرنشان کرد: این مسئله به شدت در کمیسیون اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفت و گزارشی که دولت داد این بود که اعتبارات این بخش را متمرکز نکرده است و برای سازمان‌های دیگر اعتباراتی برای این منظور در نظر گرفته شده است؛ هر چند بهتر بود این اعتبارات متمرکز می‌شد.


انتهای پیام/


7663295
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع قزاقستان دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از جنبش دانشجویان آمریکایی شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که پس از تصویب در مجلس، برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است