استانی 02:28 - 08 شهریور 1393
در دومین شب جشنواره آه و آهو
همایش قرآن و مهدویت همزمان در دومین شب برگزاری جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان برگزار شد.

همایش قرآن و مهدویت در کاشان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مسئول دفتر فنی حوزه‌های علمیه کاشان جمعه شب در این همایش با استناد به آیات قرآنی مربوط به هدف خداوند از خلقت انسان اظهار کرد: بر اساس تفسیر مفسران منظور از واژه «لیعبدون»، کلمه «لیعرفون» یعنی شناخت خداوند توسط انسان در راستای رسیدن به کمال و آرامش است.

سید عباس مصطفوی، با اشاره به اینکه عقل، کتاب خدا، فطرت، ایمان و ائمه (ع) و پیامبر (ص) به عنوان حجت‌های خدا روی زمین، ابزار این شناخت هستند، افزود: فلاسفه در مسیر شناخت چون تنها به عقل و درک محسوسات اکتفا کردند به خدا نرسیدند و دسته‌ای هم که به ایمان تکیه کردند در شناخت سقوط کردند.                                                                                                                                                                          

وی ظرفیت برخی افراد را به اندازه یک لیوان و ظرفیت برخی دیگر در معرفت به خدا را به وسعت دریا دانست و گفت: انسان در این مسیر به اندازه درک و ظرفیت وجودی خود می‌تواند برداشت کند و بهره‌مند شود.

به گفته وی، استفاده و کمک از تمام ابزار شناخت خدا توسط انسان ضروری است چرا که به کارگیری هر یک از این ابزار به تنهایی نمی‌تواند انسان را به معرفت و کمال و آرامش برساند.

فرزند مرحوم آیت‌الله سید محمدباقر مصطفوی با تأکید بر اینکه خداوند زمین را هیچ وقت خالی از حجت خدا نمی‌گذارد افزود: حضرت امام صادق (ع) فرمود: «خداوند به واسطه ما شناخته می‌شود». پیامبر (ص) و ائمه (ع) دست انسان را می‌گیرند و راه و مقصد را به انسان نشان می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه امام زمان (عج) دوازدهمین امام و پیشوای شیعیان، حجت خدا بر روی زمین برای تحقق وعده حتمی و قطعی خداست، افزود: زمانی که آن حضرت ظهور کند رجعت و ایاب اتفاق خواهد افتاد و تعدادی یا تمامی ائمه (ع) به عنوان حجت‌های خدا رجعت خواهند کرد.

به گفته وی، در زمان حضرت ولی عصر (عج) دنیا در کمال امنیت، آرامش، علم، عقل و ایمان بوده و قانون‌مدار و دین‌مدار اداره می‌شود.

قرائت قرآن توسط قاری ممتاز محمد صادق افضلی، برنامه ابتهال‌خوانی توسط قاری ممتاز جنّتی، پخش کلیپ سوره یاسین با ترجمه و پخش زنده ترانه «این است مهدی، این است باران» از جمله برنامه‌های دومین شب جشنواره بود. این جشنواره فردا شب با همایش اخلاق و خانواده رضوی برگزار می‌شود.

جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو به همت مؤسسه خادمین امام رضا (ع) در کاشان با 50 نوع برنامه متنوع فرهنگی مذهبی، توزیع نمک تبرک حضرت، برپایی نمایشگاه عکس رضوی و استقرار غرفه‌های کودک رضوی، رفع شبهات دینی و خوشنویسی احادیث امام رضا (ع) توسط داوود فتّال‌پور، به مدت 11 شب از ششم تا 16 شهریورماه  در این شهرستان در حال برگزاری است.


4595312
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است