استانی 08:36 - 29 مهر 1393
الهی تبار تاکید کرد:
همدان – خبرگزاری مهر : معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه درسالجاری وزارت کشور دربحث مناطق جمعیتی غیر رسمی ورود جدی داشته زیرا این مناطق منجر به بروز آسیب های اجتماعی فراوان می شود، گفت: ساماندهی مناطق جمعیتی غیر رسمی همدان باید در اولویت کاری دستگاه های ذیربط قرار گیرد.

مناطق جمعیتی غیر رسمی همدان ساماندهی شود

به گزارش خبرنگار مهر ،محمدابراهیم الهی‌تبارشامگاه دوشنبه در کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی همدان با اشاره به واقعه 30 مهر سالروز به خاک و خون کشیدن مردم همدان در سال 57 افزود: امیدواریم با گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا بتوانیم راه آنها را ادامه دهیم.

وی همچنین ضمن تبریک هفته تربیت بدنی حضور قدرتمندانه ورزشکاران استان در بازی‌های اینچئون را افتخاری برای کشور و استان عنوان کرد و ادامه داد: کسب دو مدال نقره توسط ورزشکاران همدانی در بازی‌های پاراآسیایی نیز یکی دیگر ار افتخارات استان است لذا امیدواریم با اجرای برنامه خوب و مناسب شاهد شکوفایی استعدادهای جوانان این  استان در عرصه های مختلف جهانی باشیم.

الهی تبار فرا رسیدن ایام محرم و صفر را فرصتی برای انتقال مفاهیم و فلسفه عاشورا دانست و افزود: دستگاه های ذیربط به خصوص سازمان تبلیغات باید با هدایت و حمایت برنامه های عزارداری امام حسین (ع) راهنمایی های لازم را داشته باشند تا بتوانیم غنای مناسبی در انتقال واقعه عاشورا داشته باشیم .

وی یادآور شد: 13 آبان سالجاری مصادف با روزعاشورا است لذا امیدواریم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور برنامه هایی را متناسب با این دو واقعه مهم تدوین و ابلاغ کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان با تاکید براینکه باید ازنیروهای مختلف جامعه برای اجرای کارهای فرهنگی استفاده کرد، یادآور شد: دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و سازمان‌های مردم‌نهاد ارتباط تنگاتنگی با لایه‌های مختلف جامعه دارند لذا می‌توان از آنها برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های فرهنگی استفاده کرد.

الهی تبار با اشاره به اینکه سالجاری برنامه های فرهنگی در سطح ملی و بین المللی در استان اجرا شده است از زحمات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برپایی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان قدردانی کرد و گفت: استقبال بی‌نظیر مردم همدان از جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان دور از انتظار بود .

وی با اشاره به اینکه علاقه مردم به برنامه‌های فرهنگی بهانه‌ای برای رونق کارهای فرهنگی است، افزود: با حمایت از گروهای هنری درحوزه های مختلف فرهنگی شاهد فضای شاد و با نشاطی در جامعه خواهیم بود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در این جلسه با بیان اینکه از 53 برنامه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این بنیاد تا کنون 37 برنامه اجرایی شده، گفت: 16 برنامه باقی مانده که در صورت تامین اعتبار اجرایی خواهد شد.

ناصر عارف حمایت از برگزاری یادوراه شهدا، رونمایی از کتاب با موضوع دفاع مقدس ، ساخت برنامه های تلوزیونی ، نامگذاری اماکن به نام شهدا، 400 مورد دیدار و سرکشی مدیران دستگاه های استان از خانواده شهدا، ایجاد بخش ادبیات مقاومت در کتابخانه های عمومی استان ، برگزاری اردوی راهیان نور و ... را از برنامه های اجرا شده برشمرد.


4998726
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است